رشد ۳۲هزار واحدی شاخص بورس تهران

منبع: برترین ها

69

1399/9/16

15:36


در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۲ هزار و ۴۲۹ واحد رشد کرد.

خبرآنلاین: در جریان معاملات ۱۶ آذرماه، ارزش کل معاملات بازار سرمایه با افزایش ۳۲ هزار و ۴۲۹ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۱۰۶ واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن امروز با افزایش ۱۰ هزار و ۲۰۲ واحد به رقم ۴۴۲ هزار و ۶۷ واحد رسید. ارزش روز شرکت‌های بورسی و قیمت بازار به بیش از ۶ میلیون و ۲۹ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در بورس تهران بیش از ۱۳.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۹ میلیون فقره معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۹۰۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از ۷۰۰۴ میلیارد تومان رسید، را در نظر بگیریم مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس به بیش از ۲۲ هزار و ۹۰۶ میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس مثبت بوده و به رنگ سبز درآمدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام ۲.۱ درصد رشد کردند. شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن ۲.۳ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۱.۷ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۲.۳ درصد و شاخص بازار دوم بورس ۲ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل شستا، پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، گل گهر، فولاد مبارکه و نفت و گاز پارسیان بودند.

نمادهای پرتراکنش در بورس تهران امروز شامل ایران خودرو، شستا، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، بانک تجارت، پالایش نفت تهران و کشتیرانی جمهوری اسلامی بودند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات ۳۹۹ واحد رشد کرده و به رقم ۱۹ هزار و ۲۰۳ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به رقم یک میلیون و ۳۰۶ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس ایران به بیش از ۴.۴ میلیارد برگه سهام، حق تقدم، اوراق مالی و واحدهای صندوق‌ها را در قالب ۱.۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۷۰۰۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای شاخص ساز در فرابورس شامل پتروشیمی مارون، آریا ساسول، سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین، توسعه مالی مهر آیندگان و خود فرابورس بوده‌اند.

امروز نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل بانک دی، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، برق و انرژی پیوند گستر، ذوب‌آهن اصفهان، دامداری تلیسه نمونه، دامپروری ملارد شیر و کشت و صنعت خرمدره بودند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو