سگ پودل: آشنایی با نژاد Poodle و ویژگی آن‌ها

سگ پودل: آشنایی با نژاد Poodle و ویژگی آن‌ها


منبع: نت نوشت

1,006

1398/4/18

11:16


سگ پودل Poodle

یکی از بهترین و شناخته شده ترین سگ‌های فرانسوی که طرفداران خاص خود را دارند سگ‌های Poodle می‌باشند. سگ پودل Poodle ظاهری کاملا متفاوت با سایر نزاد سگ‌ها دارند. در ادامه خواهیم گفت که چرا برای افرادی که شیفته حیوانات خانگی کاملا خاص و متفاوت هستند سگ‌های Poodle گزینه‌های بسیار مناسبی است. برای شناخت بیشتر این سگ با نت نوشت همراه باشید.

سگ پودل Poodle

ویژگی‌های ظاهری سگ پودل

نژاد سگ پودل در رده سگ‌های مینیاتوری و بسیار جذاب می‌باشند. ظاهر زیبای این سگ برای دوستداران زیبایی بسیار مناسب است. سگ‌های Poodle معمولا حیوان خانگی نجیب زادگان و اشراف زادگان فرانسوی بوده است.

یکی از جذابیت‌های این سگ موهای فرفری و بامزه‌اش است. پاهایش بسیار بلند و قوی می‌باشد.

یکی از جذابیت‌های این سگ موهای فرفری و بامزه‌اش است. پاهایش بسیار بلند و قوی می‌باشد.

در حقیقت Poodle‌ها یک سرگرمی بسیار شیک و زیبا برای افراد است که علاقمند به نگهداری و مراقبت از یک سگ فانتزی را دارند. یکی از جذابیت‌های این سگ موهای فرفری و بامزه‌اش است. پاهایش بسیار بلند و قوی می‌باشد. پوزه Poodle بسیار ظریف و زیبا می‌باشد. ساق پا، گردن و قسمتی از دم این سگ بدون مو و قسمت‌های دیگر مانند باسن، مفاصل و بدنه اصلی پوشانده شده از موهای بلند و جذاب است. فرم دایره وار موهای Poodle پومپون نامیده می‌شود که ویژگی منحصر به فرد این سگ شناخته می‌شود.

  • قد : بیشتر از ۱۵ اینچ
  • وزن : ۶۰-۷۰ پوند (نر)/۴۰-۵۰ پوند(ماده)
  • طول مدت زندگی : ۱۰-۱۸ سال

بیشتر بخوانید: سگ اشپیتز: آشنایی با نژاد Spitz و ویژگی آن‌ها!

سگ پودل با چه کسانی راحت است ؟

به صورت کلی سگ‌های Poodle در کنار خانواده‌ها بهتر زندگی می‌کنند. نژاد استاندارد Poodle انتخاب مناسبی برای خانواده‌هایی است که کودک دارند. نژاد مینیاتوری این سگ به خوبی نمی‌تواند با کودکان و شیوه زندگی آن‌ها کنار بیاید ولی یکی Poodle استاندارد (معمولی) در کنار کودکان کاملا بی آزار و راحت زندگی خواهد کرد.

Poodle مینیاتوری بیشتر از آن که سگ دفاعی باشد یک سگ دفاعی است که برای افراد مجرد و تنها بهتر می‌باشد. Poodle‌ها می‌توانند در خانواده‌های شلوغ و یا خانواده‌هایی که از یک حیوان خانگی دیگر نیز نگهداری می‌کنند، زندگی کنند. این نژاد سگ با سگ‌های دیگر بهتر و راحت تر زندگی می‌کند.

سگ‌های Poodle نژادی فرانسوی دارند که عاشق شکار هستند. این سگ‌ها در فرانسه با نام Poodle خوانده می‌شوند ولی در زبان آلمانی pudelin خوانده می‌شوند.

سگ‌های Poodle نژادی فرانسوی دارند که عاشق شکار هستند. این سگ‌ها در فرانسه با نام Poodle خوانده می‌شوند ولی در زبان آلمانی pudelin خوانده می‌شوند.

ویژگی‌های رفتاری سگ پودل

سگ‌های Poodle نژادی فرانسوی دارند که عاشق شکار هستند. این سگ‌ها در فرانسه با نام Poodle خوانده می‌شوند ولی در زبان آلمانی pudelin خوانده می‌شوند. سگ‌های Poodle از رده سگ‌های غیر ورزشی هستند که از هوش خوبی برخوردار می‌باشند. سگ‌های Poodle  بسیار اجتماعی هستند و به راحتی با انسان زندگی می‌کنند. بهترین خصلت این سگ‌ها استفاده آن‌ها در شکار است.

در واقع Poodle‌ها تنها نژادی هستند که در کنار خصلت غیر ورزشی به شکار می‌پردازند. توانایی یاد گیری در این سگ‌ها بسیار بالا می‌باشد و شناگر‌های بسیار قهاری هستند. به طور کلی صفات یک سگ پودل شامل این گزینه‌ها می‌شود :

  • دوست داشتنی
  • بسیار عاطفی
  • تربیت پذیر
  • با هوش
  • فانتزی
  • بسیار تمیز
  • چابک

روش زندگی سگ پودل

سگ‌های Poodle حیوانات بسیار مهربان و وفادار هستند که به راحتی با صاحب خود انس می‌شوند. این سگ‌ها بهترین غذاها را می‌خورند. ولی بهتر است با دامپزشک در مورد رژیم غذایی آن مشورت داشته باشید.

برخی از این سگ‌ها مستعد چاقی می‌باشند که می‌بایست با یک رژیم مناسب از آن پیشگیری لازم را انجام داد. بهتر است که استخوان‌های پخته شده و چربی بیش از حد به این سگ داده نشود.

سگ پیت بول: آشنایی با نژاد Pit bull و ویژگی آن‌ها!

نظافت و رسیدگی به ظاهر سگ‌های Poodle یکی از سخت ترین و مهم ترین وظایف در نگهداری از آن‌ها می‌باشد. موهای این سگ را می‌بایست طبق رویش خاصی که دارند اصلاح کرد.

نظافت و رسیدگی به ظاهر سگ‌های Poodle یکی از سخت ترین و مهم ترین وظایف در نگهداری از آن‌ها می‌باشد. موهای این سگ را می‌بایست طبق رویش خاصی که دارند اصلاح کرد.

شرایط نگهداری از سگ پودل

نظافت و رسیدگی به ظاهر سگ‌های Poodle یکی از سخت ترین و مهم ترین وظایف در نگهداری از آن‌ها می‌باشد. موهای این سگ را می‌بایست طبق رویش خاصی که دارند اصلاح کرد. پیرایش این سگ‌ها مهارت خاصی نیاز دارد که معمولا علاقمندان به سگ پودل به راحتی می‌توانند از عهده آن بربیایند.

نظافت و حمام سگ پودل نیز می‌بایست هر ۴ تا ۶ هفته انجام شود. مراقبت از ناخن‌ها این سگ نیز می‌بایست به صورت حرفه‌ای انجام شود که معمولا می‌بایست توسط دامپزشک صورت گیرد. دندان‌ها نیز ۲ تا ۳ مرتبه نظافت کلی در هفته نیاز دارد.

تمامی سگ‌های Poodle نیاز به فعالیت و ورزش روزانه دارند. یکی از ورزش‌هایی که برای این سگ مناسب می‌باشد شنا کردن است. سگ‌های Poodle مشتاق ورزش کردن هستند و زمانی را که به ورزش می‌پردازند بهترین زمان برایشان شناخته می‌شود.

شنا کردن نیز برای آن‌ها گزینه مناسبی است. حتی بسیاری از آموزش‌های این سگ را می‌توان در آب انجام داد. استفاده از اسباب بازی‌های مناسب در آب یک روش بسیار کارآمد برای آموزش این سگ است. پیاده روی‌های طولانی مدت را در برنامه روزانه این سگ قرار دهید.

بیشتر بخوانید: سگ پامرانین: هر چه که باید راجع به ویژگی، نگهداری و تربیت نژاد پامر بدانید!

از آن جایی که نژاد Poodle‌ها بسیار باهوش و زیرک می‌باشند و به شنا علاقه زیادی دارند، بسیار راحت می‌توان این سگ‌ها را تحت آموزش در آب قرار داد.

از آن جایی که نژاد Poodle‌ها بسیار باهوش و زیرک می‌باشند و به شنا علاقه زیادی دارند، بسیار راحت می‌توان این سگ‌ها را تحت آموزش در آب قرار داد.

بازی‌های مورد علاقه سگ پودل

از آن جایی که نژاد Poodle‌ها بسیار باهوش و زیرک می‌باشند و به شنا علاقه زیادی دارند، بسیار راحت می‌توان این سگ‌ها را تحت آموزش در آب قرار داد. ورزش‌هایی که نیاز به چابکی و ردیابی اطلاعات دارد از بهترین سرگرمی‌های Poodle می‌باشند. آموزش غواصی و شکار را هم می‌توان بازی مورد علاقه این سگ به شمار آورد.

آزمایش‌های مورد نیاز سگ پودل

سگ‌های خاص و زیبای Poodle می‌بایست بیشتر از سایر نژاد‌ها تحت نظارت‌های پزشکی درمانی قرار گیرند. این سگ‌ها زیاد بیمار می‌شوند و می‌بایست دائما تحت نظارت دامپزشک باشند. از جمله آزمایشاتی که می‌بایست هر چند وقت یک مرتبه بر روی سگ پودل انجام دهیم این چند مورد می‌باشد :

  • آزمایش دیسپلازی هیپ
  • آزمایش چشم و کنترل دید
  • آزمایش DNA PRA Optigen
  • آزمایش Patella

بیشتر بخوانید: سگ سرابی: آشنایی با نژاد ایرانی Sarabi Mastiff و ویژگی‌های آن‌ها!

از جمله بیماری‌هایی که هر سگ پودل می‌تواند به آن مبتلا شود اختلالات چشمی است.

از جمله بیماری‌هایی که هر سگ پودل می‌تواند به آن مبتلا شود اختلالات چشمی است.

طبقه بندی سگ پودل

سگ‌های Poodle به صورت کلی سگ‌های فانتزی هستند که در سه رده طبقه بندی می‌شوند. تمامی این سگ‌ها از یک نژاد می‌باشند ولی برخی از خصوصیات و ویژگی‌ها به خصوص ویژگی‌های ظاهری در آن‌ها متفاوت می‌باشد.

  • سگ‌های Poodle استاندارد
  • سگ‌های Poodle مینیاتوری
  • سگ‌های Poodle بازی

بیماری‌های رایج سگ پودل

از جمله بیماری‌هایی که هر سگ پودل می‌تواند به آن مبتلا شود اختلالات چشمی است. علاوه بر دیسپلازی هیپ، صرع ایدیوپاتیک، آدنیت سباسه، بیماری فون ویلبراند و گاهی مشکلات ارتوپدی معمولا سگ‌های Poodle بیشتر به مشکلات چشم مبتلا می‌شوند. البته این سگ‌ها در معرض خطر انقباض معده و چربی بالا نیز هستند.

بیشتر بخوانید: سگ باکسر: آشنایی با نژاد Boxer و ویژگی آن‌ها!

بر سر منشا سگ‌های Poodle  اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد بسیاری بر این باورند که این سگ نژادی آلمانی دارد و معنای اسم آن نیز

بر سر منشا سگ‌های Poodle  اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد بسیاری بر این باورند که این سگ نژادی آلمانی دارد و معنای اسم آن نیز ” آب بازی “می باشد.

تاریخچه سگ پودل

بر سر منشا سگ‌های Poodle اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد بسیاری بر این باورند که این سگ نژادی آلمانی دارد و معنای اسم آن نیز ” آب بازی “می باشد. چرا که این سگ قادر به شنا کردن حرفه‌ای است. عده‌ای هم می‌گویند Poodle  ها یک نژاد فرانسوی می‌باشند.

Poodle‌ها یکی از قدیمی ترین نژادهای سگ به شمار می‌روند. این سگ‌ها از همان ابتدا برای شکار‌های آبی مانند اردک مورد استفاده قرار می‌گرفتند. Poodle‌های کوچک که از طبقه بازی هستند شکارچیان بسیار خوبی می‌باشند که به خوبی شنا می‌کنند. در ابتدا سگ‌های Poodle استاندارد شناخته شدند و سپس Poodle‌های میناتوری و Poodle‌های بازی به میدان آمدند و نگهداری آن‌ها رایج شد.

نژاد مینیاتوری این سگ به دلیل آن که ظاهری بسیار جذاب و جالب داشت در ابتدا برای سیرک مورد استفاده قرار گرفت. سگ‌های Poodle بازی نیز در دوران رنسانس با پوشیدن لباس در خانواده‌های اشرافی خودنمایی می‌کردند. Poodle در سال ۱۸۷۴ به رسمیت شناخته شد. این سگ تا بعد از جنگ جهانی دوم سگ شناخته شده و رایجی در ایالت متحده امریکا نبوده است ولی در سال‌های اخیر یک سگ تشریفاتی و پر کاربرد است.

 

منابع: + + +

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو