آیا الکل برای پایین آوردن تب کودک موثر است ؟

منبع: دلگرم

199

1399/9/20

14:54


آیا الکل برای پایین آوردن تب کودک موثر است ؟

پایین آوردن تب کودک با الکل

استفاده از الکل برای پایین آوردن دمای بدن خطرناک و بی اثر است. درجه حرارت بدن به طور معمول به خاطر تلاش سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها است که بالا می رود. در نتیجه، دمای بدن در تلاش برای از بین بردن میکروب هایی که ما را مریض می کنند زیاد می شود.

با این حال آن ها فقط دمای پوست را بالا نمی برند، دمای داخلی بدن هم زیاد می شود بنابراین فقط خنک کردن پوست به پایین آمدن مشخص دما کمک نمی کند.

اگر دما پایین بیاید، ممکن است فقط موقتی باشد و اکثر مواقع نتیجه این می شود که دمای داخلی بدن افزایش میابد چرا که الکل می تواند باعث احساس سرما شود که شما لرز می کنید و دمای داخلی بدن افزایش میابد.

کاهش تب با الکل

کاهش تب نوزاد بدون دارو

درجه حرارت و تب چند درچه برای نوزاد و کودک در هر سنی نگران کننده است؟

دستورالعمل های زیر ممکن است برایتان مفید باشد ،دستورالعمل تب کودک در آکادمی آمریکایی اطفال (AAP):

  • نوزادان تا 3 ماهگی دمایی بالاتر از 100.4 درجه (38 درجه سانتیگراد)یک مشکلی است که باعث نگرانی می شود.
  • نوزادان بین 3 تا 6 ماهگی تب بالای 101 درجه (38.3 درجه سانتیگراد) باید توسط متخصص اطفال بررسی شود.
  • نوزادان سن 6 ماه به بالاتر درجه حرارت بیش از 103 درجه (39.4 درجه سانتیگراد) نیاز به مشاوره فوری با یک پزشک دارد.

اگر کودک شما علائم دیگر بیماری ای مانند سرماخوردگی، سرفه، استفراغ یا اسهال را نشان داد، با پزشک خود مشورت کنید علاوه بر این، به عنوان یک پدر و مادر، همیشه به غرایزتان اعتماد کنید اگر فکر می کنید باید به پزشک مراجعه کنید، این کار را انجام دهید. در هر شرایطی، علاوه بر دارویی که پزشک تجویز می کند، می توانید این چند راهنمایی را برای کمک به کاهش تب های نوزاد خود را دنبال کنید و انجام دهید.

کمپرس سرد برای کاهش تب

به محض اینکه تب در کودکتان ایجاد شد، اولین کاری که باید انجام دهید، قرار دادن یک دستمال مرطوب خیس بر روی پیشانی نوزاد است. زمانی که آب از پوستش تبخیر شد، تب کاهش پیدا می کند و درجه حرارتش به سرعت کاهش می یابد. مقداری آب سرد را کاسه ای بریزید. یک دستمال تمیز را در آب خیس کنید.

آب زیادی پارچه را بیرون بکشید، سپس پارچه مرطوب را روی پیشانی نوزاد قرار دهید هنگامی که پارچه گرم شد، آن را بردارید و دوباره انجام دهید ، این کار را تا زمانی که تب ازبین رود، ادامه دهید. شما همچنین می توانید از دستمال یا لیف مرطوب استفاده کنید و به مناطقی مانند :زیر بغل، پا، دست و کشاله ران کودکتان بمالید و مرطوب کنید تا دما کاهش پیدا کند.

حمام نیمه گرم و ولرم برای درمان تب

یک حمام ولرم، یک کودک را شاداب و آرام می کند و به تنظیم دمای بدنش کمک می کند. حتی به کودک شما کمک خواهد کرد که بهتر بخوابد، که برای بهبود سریع تر و بهترش مورد نیاز است، برای نوزادان کم سن تر از 6 ماه، 2 تا 3بار در روز حمام اسفنجی خیس به اعضاع بدنش مناسب است.برای نوزادان 6 ماه تا بیشتر، چند بار در روز به طور منظم آنها را به حمامی ولرم ببرید و پس از هر حمام، بلافاصله نوزادان را لباس بپوشانید.

کاهش تب کودک و نوراد با الکل

کاهش تب نوزاد با شیر مادر

برای نوزادان کوچکتر از 6 ماهه که تب دارند، شیر مادر بسیار ضروری است. شیر مادر یک تعادل عالی از مواد مغذی است که موجب تقویت سیستم ایمنی ضعیف نوزاد میشود و برای مبارزه بیماری کودک طراحی شده است ، شیر مادر به سرعت و به راحتی قابل هضم است. کودکٍ بیمار را به طور کامل هیدراته نگه می دارد، که برای بهبود سریع بسیار ضروری است. سعی کنید مرتبا نوزاد خود را با شیرتان تغذیه کنید.

اگر کودک شما در هنگامش تب اش از نگهداری و پرستاری شما خوشش نمی آید، شکل مراقبت و پرستاریتان را تغییر دهید. می توانید نوزاد را در حین تغذیه با شیر مادر صاف و ایستاده نگه دارید تا کودک شما در طول تغذیه راحت تر باشد. اگر کودک شما مدل شیردهیتان را پس میزند، شیرتان را بگیرید و با استفاده از یک قاشق یا بطری آن را به کودک بدهید.

ماساژ پا برای درمان تب

یکی از بهترین راه های آرام کردن کودک شیرینتان، مالش کف پا نوزاد با بعضی از روغن های گرم است ،صرف نظر از آرامش، خواب بهتری به آنها می دهد که برای بهبود سریع ترشان ضروری است. ، ماساژ پا ،نیز به تنظیم دمای بدن کمک می کند.

مقداری روغن زیتون گرم را روی پای نوزاد مالش دهید ،با انگشتان دستتان ، انگشتان پاهایشان را به آرامی فشار دهید در پایان، تمام پاها را به خوبی ماساژ دهید این کار را فقط چند دقیقه انجام دهید، و درصورت نیاز، تکرار کنید. هنگامی که به سراغ ماساژ پا می روید، مراقب باشید که بیش از حد این کار را انجام ندهید.

نتیجه :

هرگز مالیدن الکل برای پایین آوردن تب نباید استفاده شود. خطرناک و بی اثر است.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو