پایان آواربرداریِ انفجار در پاکدشت

منبع: برترین ها

83

1399/9/28

00:02


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران با اعلام پایان آواربرداری در پی انفجار گاز در روستای علی آباد پاکدشت از کشته شدن۲ نفر و مصدومیت ۵ نفر خبر داد.

خبرگزاری فارس: شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران در خصوص پایان آواربرداری حادثه انفجار روستای علی‌آباد پاکدشت اظهار کرد: در ساعت ۱۹ امشب به دلیل انفجار کپسول گاز در منزل مسکونی علی آباد پاکدشت و ایجاد شدن آوار، بلافاصله دو تیم جستجو و نجات شهری از هلال احمر پاکدشت به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از ارزیابی اولیه، مشخص شد این حادثه دو کشته و چند مصدوم برجای گذاشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران با اشاره به این که بدون فوت وقت، عملیات امداد و نجات آغاز شد، ادامه داد: نجاتگران عملیات جستجو و نجات را آغاز و با کمک عوامل آتش نشانی، آوار برداری در محل حادثه را انجام دادند.

فتحی اضافه کرد: پس از حدود یک ساعت تلاش، ۴ نفر که دچار سوختگی شدید شده بودند از زیر آوارها خارج و با کمک عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

وی با اشاره به این که بومیان اصرار داشتند یک نفر دیگر در زیر آوار قرار دارد، تصریح کرد: پس از این که نجاتگران اطمینان پیدا کردند یک نفر دیگر در زیر آوارها محبوس شده است، با هماهنگی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان، دو تیم آنست همراه با دو قلاده سگ به محل حادثه اعزام شدند تا عملیات جست‌وجو و نجات توسط سگ‌های زنده‌یاب ادامه پیدا کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران عنوان کرد: پس از حدود دو ساعت جست‌وجو و نجات، مصدوم پنجم در زیر آوارها پیدا و با وسایل تخصصی نجات در آوار، از زیر آوارها خارج و پس از اقدام‌های اولیه توسط آمبولانس هلال احمر به مرکز درمانی انتقال داده شد.

فتحی خاطرنشان کرد: انفجار کپسول گاز توسط کارشناسان آتش‌نشانی تأیید شد و به گفته کارشناسان علت این حادثه بود.

وی افزود: شماره ۱۱۲ به عنوان ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در طول شبانه روز آماده خدمت رسانی به هموطنان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو