سینک گرانیتی چه مزایا و چه معایبی دارد؟

سینک گرانیتی چه مزایا و چه معایبی دارد؟


منبع: آرگا

297

1399/9/28

00:02


توجه داشته باشید که سینک گرانیتی اگرچه از خصوصیات و مزیت های فراوانی برخوردار است اما فاقد عیب نیست و در این مقاله سعی داریم شما را با مزیت و معایب این نوع از سینک آشنا نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی سینک های گرانیتی عمدتا از هفتاد الی هشتاد درصد گرانیت و بیست تا سی درصد مواد اکرلیک یا رزین ساخته می شوند اما این مورد ساده هزاران پیچیدگی و نکته در دل خود دارد. شاید برخی از افراد سینک های ظرفشویی را تنها با جنس استیل تصور کنند اما جالب است بدانید که از جنس های مختلفی مانند شیشه، اتیل، کورین و گرانیت ساخته می شوند که یکی از بهترین متریال ساخت سینک گرانیت است.

آشنایی با سینک گرانیتی

سینگ گرانیتی الماسی در آشپزخانه در طی چند سال پیش فکر کردن به سینک ظرفشویی رنگی کار بیهوده ای است. هر قدر هم در فروشگاها می گشتید پیدا کردن مدل سینک ظرفشویی با رنگ و طرح دلخواه فقط یک خواب بود. اجزای اولیه برای ساخت وسیله یکی از با ارزش ترین عامل ها در خرید سینک ظرفشویی است. با توجه به همه ی سینک ها در بازار و دیدن کیفیت و تنوع مختلف آن ها مسلما سردرگم می شوید. ولی اگر دنبال وسیله خوب، بهداشتی و خوشرو هستید در این هنگام گرفتن تصمیم راحت تر خواهد بود. گرانیت جزو یکی از محکم ترین و زیبا ترین ماده های جهان محسوب می شود. این سینک ها شکل و انواع مختلفی دارند مانند سینک های استیل، مسی و یا حتی سرامیکی در بازار وجود دارد که ارزان تر بوده و ظاهر مناسبی داشته باشند، ولی سینک های گرانیتی چرا در ایران به انتخاب برتر رسیده است؟ عواملی وجود دارد که با یکدیگر در تلاش هستند که جذابیت این تجهیزات را به درجه بالایی برسانند.

خصوصیات سینک گرانیتی

مزیت سینگ های گرانیت:

جالب است بدانید که سینگ های گرانیتی برتری زیادی نسبت به سایر انواع سینگ ها داشته اند و به همین خاطر در ادامه سعی داریم به بیان برخی از مزیت های این نوع سینگ محبوب بپردازیم:

راحت بودن در پاکیزگی:

نخستین مسئله ای که خیلی از افراد به آن توجه دارند، پاک کردن و جرم گیری سینک ظرفشویی است. آشپزخانه باید تمیز باشد تا اعضای خانواده از سلامت خوبی بر خوردار باشند. سینک گرانیت با ورود خود رضایت تمامی مشتریان و عموم را جلب کرده است. مقایسه پاک کردن سینک های گرانیتی با دیگر سینک ها بسیار راحت تر بود زیرا پاک کردن این سینک ها به روش های خاصی احتیاج ندارد و به صورت خیلی آسان انجام می شود.

مزیت سینک های گرانیت

استحکام بالا:

سینک گرانیتی هنگام آسیبب، خراشیدن با شئ های تیز و مواد شوینده استحکام بسیار بالایی دارد. در طی عمر یک سینک در برابر نوع های مختلف سیم ظرفشویی، انواع میکروب ها و…باید استحکام بالایی داشته باشد تا بتواند دوام بیارد. این سینک تنها نوع سینک در جهان است که چنین دوامی دارد. چنین مواد و تجهیزاتی طوری ساخته می شود که بتوانند در برابر ضربات، شوک های حرارتی و لکه ها مقاوم باشد. بهداشت مسئله ای است که برای تمام اعضای خانواده در درجه اول قرار دارد، این سینک می تواند بهداشت را برای شما به طور کامل تضمین کند و به شما این اطمینان را بدهد که هیچ نوع باکتری روی سینک باقی نمی ماند زیرا چون شما می توانید بدون هیچ مشکلی تمام نقاط سینک را تمیز کنید.

طبقه بندی خارق العاده:

بخش دیگری که سبب بالا رفتن مقدار خرید این نوع سینک ها شده است داشتن تنوع رنگ است. برای کشیدن طرح سینک های گرانیتی از رنگ های مختلف زیادی استفاده شده و از سمت دیگر وسایل مرتبط با شیر آب هم به طور کامل با رنگ سینک مطاقبت دارد. می توانید با خرید این نوع سینک ها فرم و شکل بسیار زیبایی به آشپزخانه خود بدهید. همچنین انجام این طور کار ها شور و هیجان خاصی به آشپزخانه شما می دهند.

فونیکس سینک گرانیتی:

یکی از دلیل هایی که خیلی از اشخاص این سینک ها را انتخاب می کنند، مقاومت بالای آن ها است. تعداد کمی از سینک های گرانیتی که فروخته می شود از ۸۰% و ۲۰% رزین اکلریک درست شده اند. این ماده سبب می شود استحکام این تجهیزات بالا برود. همچنین به سینک های گرانیتی سینک کامپوزیت نیز گفته می شود و منظور از کامپوزیت ترکیب چندین ماده است که ترکیب گرانین و رزین اکلریک دلیل اصلی نام گذاری آن می باشد.

ماده اصلی سینک های گرانیت

معایب سینک های گرانیت:

توجه داشته باشید که اگرچه سینک های گرانیتی دارای فواید بی شماری می باشند اما فاقد عیب نیستند و در ادامه سعی داریم شما را با معایب استفاده از این نوع سینک آشنا نماییم:

نیاز به نصاب حرفه ای:

به طور کلی هفتاد درصد این نوع سینک ها از جنس سنگ هستند و طبیعتا در مقایسه با سینک های استیل از وزن بالاتری نیز برخوردار خواهند بود. به همین خاطر بایستی برای نصب آن ها از نصاب های حرفه ای کمک بگیرید تا در جای گذاری دقت لازم را داشته باشند و همین موضوع سبب شده تا هزینه نصب آنها نسبت به دیگر سینگ ها بالاتر رود.

معایب سینک های گرانیت

آسیب دیدگی ظروف:

توجه داشته باشید که جنس سخت سینک های گرانیتی باعث می شود تا موقع افتادن طرف ها آسیبی به آن ها نرسد اما به ظروف شکستنی آسیب خواهد رسید و همواره بایستی مراقب ظروف شکستنی خود باشید زیرا که بر روی سینک های استیل هم احتمال شکستن آن ها بالا است و این عیب خاصی برای گرانیت به شمار نمی آید.

نیاز به نصب شیر:

برخی از انواع این سینک فضایی برای نصب شیر آب ندارند و شما به اجبار بایستی آن را سوراخ کنید که ممکن است باعث شکستن آن شود و به همین خاطر اگر سینکتان جای شیر نداشت بهتر است آن را بر روی کابینت جای دهید.

اصول خرید سینک گرانیت:

به طور کلی ممکن است با وجود تمامی مزایا و معایب مربوط به این نوع سینک ها باز هم دچار تردید باشید اما با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این سینک ها به دست بیاورید. در واقع برای خرید سینک گرانیتی بایستی به خوبی تحقیق کرده و فروشگاه هایی را انتخاب کنید که محصولاتی باکیفیت را به مشتری ارائه دهند. همچنین یکی از نکات مهم که بایستی در روند خرید سینک بدان توجه داشته باشید عمق لگن است زیرا سینک هایی با عمیق زیاد موجب پنهان ماندن ظروف و قابلمه ها در داخل سینک می شوند ولی اگر شما نیاز به فضای عمیق تری دارید بایستی در زمان خرید حتما این مسئله را مد نظر قرار دهید زیرا پس از خرید سینک کم عمق ممکن است پیشمان شده و باعث نارضایتی شما شود.

آشنایی با اصول خرید سینک گرانیت

همچنین موضوع دیگری که بایستی در خرید این نوع سینک ها بدان توجه داشته باشید قیمت است. ممولا قیمت این سینک به عوامل متفاوتی بستگی دارد که نبایستی از آن غفلت کنید. در ادامه به بیان عوامل مهم در تعیین قیمت سینک ظرفشویی گرانیتی پرداخته ایم که می توانید در روند خرید از آن ها بهره ببرید:

کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت این سینک ها

طراحی به کار رفته در سینک

اندازه و عمق سیتک و در واقع فضایی که نیاز دارد

تک لگنه یا دولگنه بودن سینک ها

به یاد داشته باشید که سینک ها در اندازه و رنگ های مخنلفی ساخته می شوند و شما هر رنگ و اندازه ای که مدنظرتان باشد را می توانید انتخاب نمایید. همچنین بایستی در زمان خرید داشته باشید که فضای آشپزخانه و نصب سینک ظرفشویی از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین حفظ تعادل در فضای آشپزخانه در دکوراسیون آن نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو