شما چه از طریق تور کیش از تهران به جزیره بروید و چه به‌صورت شخصی سفر کنید، در هر صورت باید با زمان مناسب سفر به کیش آشنا باشید تا بتوانید سفر خوبی را تجربه کنید. البته کنار این موضوع، هزینه سفر به کیش و قیمت تور کیش نیز در فصول مختلف سال با هم تفاوت دارند که در این مطلب به بررسی این موارد نیز خواهیم پرداخت. پس برای آگاهی از بهترین زمان‌های سفر به این جزیره با ما همراه باشید. 

سفر خنک به جزیره در فصل بهار

جشن آغاز سال ما ایرانی‌ها با زیباترین فصل سال گره خورده است. خوشبختانه ابتدای بهار و تعطیلات نوروزی بهترین زمان برای سفر به‌حساب می‌آید. اگر سفر نوروزی خود را در جزیره کیش بگذرانید، نهایت استفاده را از هوای خنک بهاری این جزیره خواهید برد. اگرچه بیشتر افراد در فروردین به جنوب می‌روند؛ اما اردیبهشت و اوایل خرداد نیز همچنان زمان ایده‌آلی برای سفر به جنوب خواهد بود. چون در این فصل هنوز بادهای شدید و باران‌ در جزیره اتفاق نمی‌افتد. بیشتر مسافرانی که تجربه سفر در فصول مختلف سال به کیش را دارند، فصل بهار را بهترین و عالی‌ترین زمان برای سفر به این جزیره اعلام کرده‌اند. 

تجربه تفریحات آبی جزیره در فصل تابستان 

سفر تابستانی به کیش به روحیه سفر افراد بستگی خواهد داشت؛ یعنی اگر شخصی گرما را دوست نداشته و از آب‌وهوای گرم و شرجی فراری باشد، به هیچ عنوان نباید در فصل تابستان به کیش سفر کند. چراکه دمای این جزیره در فصل تابستان گاهی به بالای ۵۰ درجه نیز می‌رسد و گرما در آن بیداد می‌کند.

موضوع سفر تابستانی به جنوب کشور برای آن دسته از افراد مناسب است که گرمای زیاد هوا آن‌ها را اذیت نمی‌کند. همچنین برای افرادی مناسب است که از آفتاب‌ گرفتن در ساحل و شنا لذت می‌برند. شنا، غواصی و دیگر تفریحات آبی در این فصل بسیار رونق پیدا می‌کنند و افراد با سفر تابستانی به کیش می‌توانند در انواع جشنواره‌ها و مراسمات تفریحی این جزیره شرکت کنند. 

تخفیف‌های بی‌سابقه سفر به جزیره در فصل پاییز

فصل پاییز در جزیره کیش با روزهای کوتاه و رطوبت ۶۰ درجه‌ای همراه خواهد بود. اگر بخواهیم فقط شرایط جوی را در نظر بگیریم، فصل پاییز به هیچ عنوان فصل مناسبی برای سفر به جزیره نخواهد بود؛ اما چون در این فصل‌، قیمت تور کیش با تخفیف‌های بسیار زیادی ارائه می‌شود و همچنین شرایط انواع تور کیش از تهران برای افراد مزیت‌های بیشتری را نصیب آنان می‌کند، سفر پاییزی به جزیره نیز طرفداران زیادی دارد.

به‌دلیل بارش‌های زیادی که در فصل پاییز دیده می‌شود، امکان گشت‌وگذار آنچنانی در محیط باز جزیره برای افراد وجود ندارد. ولی در این فصل همه بازارها و پاساژهای بزرگ کیش باز هستند و افراد می‌توانند بیشتر وقت خود را به خرید و گردش در بازارهای آن اختصاص دهند. برخی از مسافران معتقد هستند که پاییز را می‌توان بهترین زمان خرید کیش درنظر گرفت. 

سفر خلوت و آرام به جزیره در فصل زمستان

معمولا تعداد کل سفرها در فصل زمستان کاهش پیدا می‌کند. مردم آماده سفر بهاری و نوروزی می‌شوند و هنوز درحال برنامه‌ریزی هستند. اما افرادی هم هستند که سفر زمستانی را دوست دارند. بیشتر افراد برای تجربه تفریحات برفی و یخی در زمستان سفر می‌کنند که این گزینه در جزیره وجود ندارد. درواقع اگر کسی در فصل زمستان به کیش برود، با آب‌وهوایی کاملا معتدل روبرو می‌شود.

به‌خصوص در اسفندماه که مقدار بارش‌ها کاهش پیدا کرده و کم‌کم بوی بهار به مشام می‌رسد، سفر به جزیره لذت‌بخش خواهد بود. بنابراین اگر در این فصل به کیش سفر کنید، تور کیش از تهران را با قیمت مناسب (به‌دلیل کاهش سفرها) پیدا خواهید کرد. در فصل زمستان قیمت تور کیش به نسبت سایر فصول به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. البته این روند تا اواسط اسفند ادامه دارد و از اواخر این ماه به‌دلیل رزروهای بهاری، قیمت‌ها دوباره بالا می‌رود.

در کدام فصل به جزیره کیش سفر کنیم؟

با توجه به ویژگی‌هایی که برای هر فصل سفر به جزیره عنوان کردیم، انتخاب با شما است که کدام شرایط را برای سفر خود انتخاب کنید. درواقع اگر شما سفر در آب‌وهوای خوب را ترجیح می‌دهید، فصل بهار به جزیره سفر کنید. اگر هم دوست دارید در انواع جشنواره‌ها، مراسمات و قرعه‌کشی‌های کیش شرکت داشته باشید و از تفریحات آبی لذت ببرید، فصل تابستان بهترین گزینه برای مسافرات شما خواهد بود.

اگر دوست دارید سفر ارزانی را تجربه کنید و بیشتر بودجه سفرتان را به خرید اختصاص دهید، فصل پاییز برای رفتن به جزیره مناسب‌تر خواهد بود. اگر هم خلوتی مسیر و تورها کنار آب‌و‌هوای معتدل برایتان مهم است، در فصل زمستان به جزیره بروید. در هر صورت این سلیقه، سبک سفر و شرایط شما است که می‌تواند بهترین فصل سفر به کیش را برای شما مشخص کند. 

تور کیش

چطور تورهای ارزان کیش را رزرو کنیم؟

برای رزرو تور کیش از تهران یا سایر شهرهای ایران با قیمت مناسب، ابتدا باید از زمان تخفیف این تورها اطلاع داشته باشید؛ معمولا این تخفیف‌ها در فصل پاییز و زمستان ارائه می‌شوند. آن‌گاه باید به سایت‌های عرضه‌کننده تورهای کیش مراجعه کنید. سایت علی‌بابا با داشتن سابقه درخشان و امکان ارائه انواع بلیط‌ها، تورها و اطلاعات سفر، می‌تواند بهترین گزینه رزرو تور ارزان شما برای سفر به جزیره باشد.

بنابراین بهتر است در زمان رزرو تور، قیمت تور کیش در علی‌بابا را رصد کنید تا هنگام ارائه تخفیف‌ها، بلافاصله تور مناسب‌تان را رزرو کنید. فقط با وارد کردن نام مقصد در سایت علی‌بابا، می‌توانید همه تورهای موجود و تخفیف‌های آن‌ها را مشاهده کنید. دراین‌صورت با بررسی ویژگی‌های هر تور، ارزان‌ترین آن‌ها را برای سفرتان درنظر بگیرید.