نقشه سناتور آمریکایی برای «مرگ برجام»

منبع: برترین ها

93

1399/10/2

23:22


یک نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی برنامه‌ای برای باطل کردن برجام در سنا قبل از روی کار آمدن دولت بعدی این کشور دارد.

خبرگزاری فارس: «تد کروز»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در سکوت خبری در تلاش است «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را مجاب کند قبل از روی کار آمدن «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا «برجام» و توافق جوی پاریس را به مجلس سنا ارائه کند.

پایگاه RealClearpolitics، به عنوان نخستین رسانه آمریکایی که این خبر را منتشر کرده نوشته هدف تد کروز این نیست که این دو توافق به تأیید و تصویب مجلس سنا برسند، بلکه او می‌خواهد آنها در این مجلس رد شوند.

نقشه سناتور آمریکایی برای «مرگ برجام»

کروز در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا از آنها خواسته این دو توافق را قبل از پایان رسیدن دوران ریاست‌جمهوری ترامپ به سنا ارائه دهند.

او در این نامه از اقدام ترامپ در خروج یکجانبه از برجام تمجید کرده و نوشته است: «دولت شما با خروج از برجام و توافق جوی پاریس ما را در مسیر درست قرار داده است. این دستاورد بزرگی برای مردم آمریکا بود.»

وی در ادامه نوشته است: «تنها با ارائه این دو توافق به سنا است که این مجلس قادر خواهد بود در صورت تلاش دولت بعدی برای احیای آنها به نقش مشورتی‌اش در قانون اساسی عمل کند.»

پیش از این هم «تام کاتن»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا گفته هر توافق جدید با ایران بدون تصویب در سنا دوام نخواهد آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو