به گزارش روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنانی در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه چند شرکت وابسته به وزارت دفاع کشورش اظهار کرد: ما تحریم‌های اخیر ایالات متحده را در روابط آینده خود با واشنگتن در نظر خواهیم گرفت. آمریکا غیر قابل اعتماد بودنش به عنوان یک شریک را نشان داد.

وی افزود: مسکو پاسخ تحریم‌های جدید آمریکا را خواهد داد و این تحریم‌ها منعکس کننده استراتژی واشنگتن برای تضعیف رقیبانش در بازارهای جهانی و در پیش گرفتن روش‌هایی است که غیر قانونی بوده و نقض کننده اصول سازمان تجارت جهانی است.

لاوروف همچنین تأکید کرد که اصرار آمریکا در نادیده گرفتن قواعد حقوق بین‌الملل گواهی جدیدی بر عزم واشنگتن برای اعمال و تحمیل قوانین خود به دیگران است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه با اشاره به اینکه محدودیت‌های آمریکا با منافع تجار در خود ایالات متحده مغایرت دارد، گفت: ارتباطاتی که اخیراً در چارچوب شورای تجاری آمریکا و روسیه صورت گرفته است، نشان دهنده نارضایتی اغلب بازرگانان از وضع موجود و تمایل صادقانه آنها برای متوقف کردن این مسیر است.

وزارت خزانه داری آمریکا دوشنبه در ادامه جنگ سرد خود با رقبایش، ۱۰۳ شرکت و مؤسسه چینی و روسی را به بهانه همکاری با ارتش دو کشور در فهرست تحریم‌ها قرار داد.