درمان سردرد با ۱۴ راه طبیعی و بدون نیاز به دارو

درمان سردرد با ۱۴ راه طبیعی و بدون نیاز به دارو


منبع: آرگا

83

1399/10/4

10:59


سردرد یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد آن را تجربه کرده اند. در صورتی که سردرد به صورت مداوم ادامه داشته باشد ممکن است نشانه بیماری خاصی باشد. سردرد را می توان در خانه و به طور طبیعی درمان کرد.

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد آن را کم و بیش تجربه کرده اند, سردرد می باشد. علت های مختلفی برای سردرد داشتن گزارش شده است و اکثر افراد به دنبال داروهایی برای رفع این مشکل هستند در حالی که می توان با روش های طبیعی و ساده این مشکل را کنترل و درمان کرد.

درمان سردرد با روش های طبیعی

راهکارهای طبیعی و مفیدی به منظور بهبود سردرد وجود دارند که بسیار مفید و موثر هستند بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال روش های عالی و تاثیر گذار جهت بهبود سردرد هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

سردرد و درمان آن

۱- ورزش :

یکی از علت های سردرد, استرس ها و اضطراب های روزانه است. ورزش کردن به مدت ۳۰ دقیقه ، حداقل ۳ بار در هفته می تواند باعث نشاط و شادابی شده و استرس را کنترل کند. همچنین ورزش های مانند یوگا برای آرامش روح و اعصاب مفید است.

۲- درمان با بهره گیری از بوی خوش

با استفاده از بوی خوش برخی گیاهان و روغن های گیاهی می توان پیش به سوی رفع سردرد رفت. از جمله این گیاهان, روغن اسطو خودوس می باشد. داخل مقداری آب سرد، چند قطره روغن اسطو خودوس ریخته و پیشانی و شقیقه ها و گردن را به مدت ۵ دقیقه توسط این مایع کمپرس کنید.

در صورتی که سردرد ناشی از استرس و اضطراب باشد، کمپرس با روغن نعنا نیز موثر است.

۳- خوردن برگ بابونه گاوی

اگر سردرد ناشی از بیماری میگرن باشد، مصرف روزانه برگ بابونه گاوی می تواند از حملات میگرنی جلوگیری کرده و درد سر را برطرف کند.

۴- ماساژ دست

در صورت داشتن سردرد, چند دقیقه وسط انگشت شصت را با انگشت اشاره به صورت چرخشی ماساژ دهید. این کار باعث تسکین سردرد می شود چرا که این قسمت از دست به مغز ارتباط دارد و ماساژ آن می تواند سردرد را برطرف کند. به علاوه ماساژ سر هنگام سردرد می تواند فشار رگ های خونی را کاسته و درد را تسکین دهد.

۵- قرار دادن پا درون آب گرم و سپس سرد

در هنگام سردرد می توانید ابتدا پاها را درون آب گرم به مدت چند دقیقه قرار داده سپس پاها را درون آب سرد قرار دهید. این کار باعث می شود تا فشار رگ های خون که باعث سردرد شده اند, کاهش پیدا کند.

درمان سردرد

۶- مصرف مواد حاوی کافئین

همان طور که می دانید کافئین در قرص های مسکن قوی وجود دارد. بنابراین موادی مانند قهوه که حاوی مقدار زیادی کافئین هستند می توانند در تسکین سردرد تاثیرگذار باشند.

۷- مصرف زنجبیل

استفاده از گیاه زنجبیل از قدیم برای تسکین سردرد مرسوم بوده است. نصف قاشق مربا خوری زنجبیل رنده شده را درون یک لیوان آب مخلوط کرده و بنوشید تا سردرد تسکین یابد.

راهکارهای تسکین سردرد

۸- نظم در غذا خوردن

یکی از دلایل ایجاد سردرد بی نظمی در خوردن غذا است. در اثر غذا نخوردن به مدت طولانی، فشار خون افت می کند و منجر به سردرد می شود. به همین دلیل نظم در وعده غذایی از سردرد جلوگیری می کند.

۹- مصرف آب

یکی از طبیعی ترین و راحت ترین روش های جلوگیری و رفع سردرد مصرف آب می باشد. نوشیدن آب زیاد از سردرد جلوگیری کرده و درد سر را کاهش می دهد و برای حفظ سلامتی مفید است.

تسکین فوری سردرد با راهکارهای طبیعی

۱۰- میخک

میخک به دلیل داشتن خواص تسکین دهندگی و خنک کنندگی به عنوان بک راهکار عالی جهت بهبود سردرد محسوب می شود فقط کافی است، میخک را داخل یک کیسه ای گذاشته و زمانی احساس سردرد داشتید بوی آن استشمام کنید و یا می توانید یک قاشق چای خوری روغن گیاهی را با دو قطره روغن میخک ترکیب کرده سپس مخلوط به دست آمده را بر روی پیشانی بمالید و ماساژ دهید.

۱۱- سرکه سیب

استفاده سرکه سیب به منظور بهبود سردرد گزینه بسیار مناسبی است زیرا، باعث متعادل کردن سطح اسیدی در بدن می شود بنابراین به یک فنجان آب دو قطره سرکه سیب بیفزایید و روزی دو تا سه بار از آن را مصرف کنید و یا می توانید داخل کاسه ای بزرگ آب گرم ریخته و به آن سه تا چهار قاشق سوپ خوری سرکه سیب بیفزایید سپس حوله را به محلول حاصل آغشته و بر روی پیشانی تان اعمال کنید.

درمان سردرد با روش های طبیعی

۱۲- دارچین

به منظور رفع سردرد می توانید از دارچین کمک بگیرید، دو تا سه عدد چوب دارچین را پودر کرده و بر روی آن مقداری آب بریزید سپس خمیر به دست آمده از آن را بر روی پیشانی به مدت نیم ساعت بمالید و در نهایت با آب ولرم بشویید.

۱۳- فلفل قرمز

وجود ماده ای به نام کپسایسین در فلفل قرمز کمک زیادی به تسکین سردرد می کند، فلفل قرمز را داخل آب ولرم رقیق کرده سپس یک تکه پنبه به آن آغشته کرده و به مدت پانزده دقیقه بر روی بینی بمالید.

روش های رفع سردرد

۱۴- خیار

همانطور که می دانید خیار متشکل از ۹۶ درصد آب است و به منظور رفع سردرد ناشی از کمبود یک روش عالی و بی نظیر است و همچنین دارای مقادیر فراوانی پتاسیم و منیزیم می باشد که نقش مهمی در آب رسانی بدن ایفا می کنند.

موارد طبیعی بیان شده علاوه بر اینکه در بهبود سردرد تاثیر زیادی دارند, عوارض جانبی نداشته و در هر شرایطی می توان از آن ها استفاده کرد. همچنین در هنگام سردرد از مصرف نمک, بستنی و نوشیدنی های یخ و جویدن آدامس خودداری کنید. چرا که این مصرف این مواد نه تنها در برطرف کردن سردرد بی تاثیر است بلکه ممکن است سردرد را تشدید کند، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با درمان بیماری می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو