فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق به جز استان‌های سیستان‌وبلوجستان، هرمزگان و جنوب کرمان بارش رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه شدت بارش‌ها برای نوار شمالی کشور و زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: فردا جمعه بارش‌ها در سواحل دریای خزر، مناطق مرکزی، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور تداوم دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شنبه این سامانه بارشی در شمال شرق و برخی مناطق شرقی دریای خزر فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: از یکشنبه هفته آتی تا اواخر هفته برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود که این امر افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلانشهرها و شهرهای صنعتی را به همراه دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه جمعه و شنبه خلیج فارس و طی ۳ روز آینده دریای خزر مواج متلاطم است، افزود: امروز چالدران و تکاب با دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مناطق کشور و میناب با ۲۹ و بندرعباس با ۲۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای ایران هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت توضیح داد: در تهران امروز صبح و دیشب بارش رخ داد و امروز بارش پراکنده دارد و از بعد از ظهر تا فردا مجدد با بارش مواجه است و این بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد.