طرز تهیه مربای خرمالو

طرز تهیه مربای خرمالو نی نی سایت علت گس شدن مربای خرمالو xvc jidi lvfhd ovlhg 

مربای خرمالو یکی از انواع مرباهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این مربای خوشمزه هم مانند دیگر مرباها معمولا به عنوان صبحانه استفاده می شود. این مربای خوشمزه به دلیل اینکه خرمالو فقط در فصل های پاییز و زمستان در بازار موجود می باشد، به عنوان یک مربای پاییز و زمستانی شناخته می شود. برای تهیه این مربای خوشمزه می توانیم از انواع مغزیجات مانند خلال بادام یا خلال پسته استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای خرمالو
خرمالو۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
خلال بادامبه مقدار کافی

دستور پخت مربای خرمالو

مرحله اول

برای تهیه مربای خرمالوی خوشرنگ ابتدا خرمالو ها را می شوییم (سعی کنید از خرمالوهای کاملا رسیده و نرم استفاده کنید) و کلاهک آن ها را می گیریم و با قاشق داخل خرمالو ها را در می آوریم و اگر هسته دارند جدا می کنیم.

مرحله دوم

سپس خرمالوها را روی تخته آشپزخانه آن ها را قرار می دهیم و با یک چاقوی تیز آنها را به صورت متوسط خرد می کنیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، در ادامه شکر را نیز به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا مربا غلیظ شود و به قوام برسد. بعد از گذشت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه که مربا به خوبی غلیظ شد، یک قاشق از مربا را کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود.

مرحله چهارم

حالا شهد مربا را بین دو انگشت تست می کنیم، اگر شهد مربا کشدار باشد یعنی مربای به قوام رسیده است. پس از اینکه مربا به قوام رسید خلال های بادام را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا یک جوش بزند.

مرحله پنجم

در آخر آب لیمو ترش را به قابلمه می افزاییم و شعله را خاموش می کنیم تا مربا خرمالو در دمای محیط به طور کامل خنک شود. حالا مربا را داخل ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و داخل یخچال نگهداری میکنیم. نوش جان