عمل تنگ کردن واژن؛ روش‌ها و هزینه آن

منبع: برترین ها

146

1399/10/16

11:36


واژن بانوان ممکن است بنا بر دلایل مختلفی از جمله افزایش سن و زایمان طبیعی دچار تغییراتی شده و ظاهر جوان خود را از دست بدهد. عمل تنگ کردن واژن راه حل مناسبی برای حل این مشکل به حساب می‌آید. پیش از انجام این عمل لازم است نسبت به نکاتی آگاهی داشته باشید.

برترین‌ها: تنگ کردن واژن! بله حرف زدن در مورد این جور چیز‌ها معمولا راحت نیست، اما بیایید روراست باشیم؛ شما به عنوان یک خانم هرگز به مسئله تنگ کردن واژن فکر نکرده‌اید؟ حتی شاید در وبسایت‌ها جستجو کرده باشید تا ببینید آیا راهی برای تنگ کردن واژن وجود دارد که بتوانید آن را امتحان کنید، خصوصا بعد از زایمان.

هر چند تنگ کردن واژن نباید موضوع مهم و ضروری باشد، اما خیلی از زنان در این مورد دچار اضطراب هستند. بعضی از خانم‌هایی که به تنگ کردن واژن فکر می‌کنند، تصورشان این است که واژن‌شان شُل شده و به همین دلیل اعتماد بنفس و مهارت‌های جنسی خود را از دست داده و احساس می‌کنند چیزی کم دارند.

تنگ کردن واژن

آیا واقعا به تنگ کردن واژن نیاز دارید؟

بیشتر خانم‌ها دوست دارند بی‌عیب و خواستنی باشند، خصوصا از جهت جاذبه‌های جنسی. به همین دلیل، بیشتر خیلی‌ها تصور می‌کنند تنگ کردن واژن، راه حل اصلی است، خصوصا بعد از زایمان طبیعی. یک واژن تنگ می‌تواند لذت جنسی را برای هر دو طرف حین رابطه افزایش بدهد.

اما زمانی که واژن شُل می‌شود، ممکن است رابطه جنسی کمتر تحریک کننده باشد؛ و این زمانی است که مسئله‌ی تنگ کردن واژن را می‌توان مطرح کرد. تنگ کردن واژن، فرایندی است که طی آن، عضلات لگن سفت می‌شوند. این کار کمک می‌کند عضلات کف لگن تا حدودی خاصیت الاستیته یا کشسانی بیشتری پیدا کنند و در نتیجه تنگی واژن حاصل شود.

راه و روش‌های طبیعی گوناگونی برای تنگ کردن واژن وجود دارد، اما گاهی خانم‌ها انتخاب می‌کنند که با عمل جراحی، تنگ کردن واژن را انجام دهند. به عمل جراحی برای تنگ کردن واژن، واژینوپلاستی گفته می‌شود.

اما پیش از اینکه به بررسی راهکار‌های تنگ کردن واژن بپردازیم، اجازه دهید به سوال بزرگ‌تری جواب بدهیم: «چرا واژن شُل می‌شود؟». آیا علت شل شدن واژن می‌تواند نداشتن رابطه جنسی، رابطه جنسی بسیار زیاد، زایمان طبیعی و یا انجام نادرست تمرینات ورزشی باشد؟

نیاز به تنگ کردن واژن؛ واژن چطور شل می‌شود؟

برخلاف باور عمومی که رابطه جنسی زیاد می‌تواند واژن را شُل کند، شل شدن واژن می‌تواند چند دلیل داشته باشد که شامل زایمان طبیعی، یائسگی و فرایند اجتناب ناپذیر پیری می‌شود. در هر یک از این موقعیت‌ها، شما استروژن از دست می‌دهید و این می‌تواند منجر به شل شدن یا افتادگی واژن شود. بیشتر یا کمتر رابطه جنسی داشتن هیچ ارتباطی با خاصیت الاستیته یا خاصیت کشسانی واژن‌تان ندارد.

نیاز به تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی

هر بار که وضع حمل می‌کنید، عضلات کف لگن شما تحت فشار بسیار زیادی قرار می‌گیرند که نتیجه‌ی آن می‌تواند شل شدن دهانه‌ی رحم بعد از هر زایمان باشد. همچنین تعداد زایمان‌ها و فاصله‌ی زمانی کوتاه بین‌شان می‌تواند باعث شود دهانه‌ی واژن، باز و شُل شود.

خیلی از خانم‌ها عمل سزارین را انتخاب می‌کنند تا جلوی وارد شدن فشار بر واژن را بگیرند، اما اجازه دهید همین الان شما را از این تصور اشتباه رها کنیم؛ عمل سزارین نمی‌تواند از باز شدن واژن و شُل شدن آن جلوگیری کند. شما هر شیوه‌ای را برای زایمان انتخاب کنید، این اتفاق خواهد افتاد و دلیل آن نیز، وزن کودک، ژن‌های شما، اینکه طی بارداری تمرینات کف لگن را انجام داده باشید یا نه و تعداد زایمان‌های‌تان است.

نیاز به تنگ کردن واژن به دلیل افزایش سن

تنگ کردن واژن

سن شما نقش مهمی در نحوه‌ی تغییرات بدن طی سال‌های عمرتان دارد. واژن شما نیز مانند سایر قسمت‌های بدن‌تان با گذشت سال ها، ضعیف و شل می‌شود.

دلیلش هم این است که عضلات کف لگن که نگهدارنده‌ی واژن هستند، خاصیت کشسانی خود را با افزایش سن از دست می‌دهند؛ بنابراین اگر متوجه شدید با افزایش سن، این عضو از قسمت خصوصی بدن‌تان تغییراتی پیدا کرده نگران نشوید، چون کاملا طبیعی است و برای هر کسی در زندگی رخ خواهد داد. فقط یادتان باشد چکاپ‌های زنانه‌تان را به طور مرتب انجام دهید و جدی بگیرید. شما حتی با افزایش سن هم می‌توانید واژن خود را جوان و محکم نگه دارید. برای تنگ کردن واژن روش‌هایی وجود دارد از جمله جراحی‌های زیبایی که در این زمینه به دادتان می‌رسند!

روش‌های تنگ کردن واژن

همانطور که گفتیم تنگ کردن واژن هم از طریق جراحی و هم با راهکار‌های طبیعی امکانپذیر است.

تنگ کردن واژن با واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یک عمل جراحی ترمیمی برای تنگ کردن واژن است. طی این عمل، واژنی که به هر دلیلی شل و افتاده شده، تنگ و سفت می‌شود. در عمل جراحی برای تنگ کردن واژن، پزشک دیواره‌های واژن را می‌کشد و سفت می‌کند. به عمل تنگ کردن واژن، جوانسازی واژینال نیز گفته می‌شود. از دیگر روش‌های جوانسازی واژن نیز می‌توان به لابیاپلاستی، تزریق ژل به واژن و تزریق چربی به واژن، کربوکسی‌تراپی و مزوتراپی اشاره کرد.

برخی از خانم‌ها تصمیم می‌گیرند عمل ترمیم پرده بکارت را انجام دهند و به وضعیت بکارت برگردند. برخی نیز انتخاب می‌کنند که طی عمل جراحی، بافتی که روی کلیتوریس را می‌پوشاند بردارند.

بعضی‌ها نیز ترجیح می‌دهند نقطه G را بزرگ‌تر کنند که طی این عمل، کلاژن به دیواره‌ی جلویی واژن تزریق می‌شود تا تحریک جنسی افزایش بیابد. 

تنگ کردن واژن با لیفت واژن با نخ

در عمل لیفت واژن با نخ، دهانه‌های واژن را بالا کشیده و موجب تنگ شدن آن می‌شوند. سپس با استفاده از بخیه‌هایی ظریف دهانه واژن را به همان فرم نگه داشته و ناحیه تناسلی را به حالت اولیه خود بازمی‌گردانند.

فیزیوتراپی عضلات کف لگن برای تنگ کردن واژن

یک متخصص فیزیوتراپی می‌تواند بر اساس عملکرد عضلات کف لگن شما، یک برنامه‌ی ورزشی برای‌تان در نظر بگیرد. این برنامه‌ی تمرینی بر اساس نیاز‌های خاص شما و وضعیت واژن‌تان طراحی می‌شود؛ بنابراین مثلا اگر تازه زایمان کرده باشید، پس روتین تمرینی‌تان باید در ابتدا سبُک باشد و کم کم پُرشدت‌تر شود.

تمرینات کگل برای تنگ کردن واژن

تمرینات کگل تمرینات بسیار معروف هستند که حتما در موردش شنیده‌اید و تنگ کردن واژن یکی از مهم‌ترین اثرات این تمرینات است. تمرینات کگل حرکاتی هستند که شامل مراحلی برای انقباض و آزاد کردن عضلات کف لگن می‌شوند. قبل از شروع باید مثانه‌تان را خالی کنید. عضلات کف لگن خود را منقبض کرده و تا ۱۰ شماره نگه دارید، رها کرده و دوباره تکرار کنید. با انجام منظم و مرتب این تمرینات، متوجه تفاوت چشمگیری خواهید شد.

عمل تنگ کردن واژن با پرینورافی

از دیگر جراحی‌های رایج برای تنگ کردن واژن، پرینورافی می‌باشد. این روش نیز با ایجاد اصلاحاتی روی واژن بانوان همراه است که علاوه بر زیباسازی و جوانسازی واژن منجر به تنگ شدن واژن نیز می‌شود و همین تنگ شدن می‌تواند دلیل افزایش رضایت جنسی باشد.

آیا عمل تنگ کردن واژن درد دارد؟

افرادی که اقدام به انجام عمل تنگ کردن واژن می‌کنند باید بدانند که به دلیل تزریق داروهای بی‌حسی موضعی، به هنگام عمل دردی را احساس نخواهند کرد. البته ممکن است بعد از انجام جراحی کمی احساس تورم و درد داشته باشید که می‌توانید این درد ناشی از عمل تنگ کردن واژن را با خوردن قرص‌های مسکن زیر نظر پزشک، التیام بخشید. درد و تورم تا 1 الی 2 هفته بعد از انجام جراحی کاملا طبیعی می‌باشد.

بهترین روش تنگ کردن واژن کدام است؟

بهترین روش تنگ کردن واژن در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. بدون شک عمل تنگ کردن واژن با روش واژینوپلاستی اصلی‌ترین روش تنگ کردن واژن به حساب می‌آید، اما بر اساس آناتومی بدن هر فرد، بهترین روش برای او می‌تواند متفاوت باشد. برای مشخص نمودن بهترین روش تنگ کردن واژن لازم است ابتدا مورد معاینه پزشک قرار گیرید تا پزشک متخصص بهترین روش را به شما معرفی کند و مهم‌ترین نکات در رابطه با آن را با شما در میان بگذارد.

آیا تنگ کردن واژن، رابطه جنسی‌تان را بهتر می‌کند؟

واقعیت این است که فقط خود شما می‌تواند جواب این سوال را بدهید. از خودتان بپرسید، آیا یک واژن تنگ‌تر به شما احساس جذابیت جنسی بیشتری می‌دهد؟ آیا تصور می‌کنید از زمانی که واژن‌تان را جوانسازی کرده‌اید، نظر همسرتان نسبت به شما تغییری کرده است؟ اگر پاسخ‌تان به همه‌ی این سوال‌ها مثبت بود، پس تنگ کردن واژن برای شما شگفت انگیز بوده است!

اما اجازه دهید مسئله‌ای را برای‌تان روشن کنیم. ارگاسم در زنان زمانی روی می‌دهد که بین نواحی حساس واژن و آلت تناسلی مرد، تماس و اصطکاک ایجاد شود. این تحریک هر چه بیشتر باشد، ارگاسم بهتر و قوی‌تر خواهد بود. در نهایت اینکه شما چگونه به ارگاسم می‌رسید واقعا ربطی به تنگ بودن واژن‌تان ندارد بلکه به ارتباط عاطفی و فیزیکی شما و همسرتان بستگی دارد.

اینکه دوست دارید مطمئن باشید واژن‌تان سفتی و تنگی کافی را دارد اشتباه نیست. اگر تنگ کردن واژن به شما احساس بهتری می‌دهد، پس مناسب شماست و باید برای تنگ کردن واژن اقدام کنید. به هر حال رابطه جنسی و احساس خوب داشتن در مورد آن بستگی به سلیقه و الویت‌های شما دارد.

عمل تنگ کردن واژن

آیا می‌توان عمل تنگ کردن واژن را همزمان با لابیاپلاستی انجام داد؟

لابیاپلاستی یکی دیگر از جراحی‌های زیبایی واژن می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. برای بسیاری از کسانی که قصد انجام عمل تنگ کردن واژن را دارند، سوال است که آیا امکان انجام عمل تنگی واژن همزمان با لابیاپلاستی وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بسیاری از متخصصان در زمینه جراحی‌های زیبایی واژن، این دو عمل را با هم انجام می‌دهند. اما باید در نظر داشته باشید که در صورت انجام همزمان این دو جراحی مدت زمان بهبود افزایش خواهد یافت و دوره نقاهت بیشتری را می‌گذرانید.

هزینه عمل تنگ کردن واژن

هزینه دقیق این جراحی بعد از انجام معاینات لازم و مشخص شدن روش درمانی، تعیین می‌گردد. البته به طور کلی قیمت عمل تنگ کردن واژن به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • تخصص پزشک معالج
  • مکان قرارگیری کلینیک
  • انجام جراحی همزمان با آن

دقت داشته باشید که این عمل جراحی بسیار حساس می‌باشد و لازم اشت انجام آن را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. کیفیت جراحی به هزینه آن اولویت دارد.

منابع: asiaone ،branchoutshop

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو