سفید کردن واژن؛ دلایل و راه‌های درمان آن

منبع: برترین ها

121

1400/8/15

18:38


روش‌های مختلفی برای سفید کردن واژن وجود دارند، اما می‌دانید بهترین روش کدام است؟ روش2های پزشکی معمولا بیشترین تاثیر را دارند. البته ممکن است با عوارضی نیز همراه باشند.

برترین‌ها: یکی از مسائل و مشکلاتی که بسیاری از خانم‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند و نمی‌دانند که چگونه می‌توانند از پس آن برآیند تیرگی پوست اطراف واژن است. سفید کردن واژن، امروزه امری کاملا ممکن می‌باشد و روش‌های مختلف می‌تواند در رفع تیرگی آن مؤثر باشند. در این مطلب می‌خواهیم روش‌های سفید کردن واژن را برای شما بازگو کنیم.

دلایل تیرگی واژن

پیش از آنکه بخواهیم از روش‌های سفید کردن واژن بگوییم شاید بد نباشد اگر دلایل پدید آمدن این مسئله را نیز موردبررسی قرار دهیم. به طور کلی میتوانیم بگوییم که مو‌هایی که در ناحیه تناسلی قرار دارد از ورود باکتری به داخل واژن جلوگیری میکند. باکتری‌هایی که در این ناحیه از بدن بانوان وجود دارند میتوانند در دو دسته خوب و بد تفکیک شوند.

باکتری‌های خوب باعث میشوند که محیط واژن و اطراف آن به حالت قلیایی در آید و در نتیجه نیز باکتری‌ها و آلودگی‌های آن را از بین میبرد. بافت پوستی که در این ناحیه وجود دارد غالباً زبر و خشن است و در اثر سایش ران‌ها و همینطور لباس‌های تنگ و تیره و سایر عوامل از سایر قسمت‌های بدن تیرهتر میشود.

سفید کردن واژن؛ دلایل و راه‌های درمان آن

بسیاری از افراد از تغییر رنگ واژن خود نگران میشوند و آن را دلیلی برای وجود عفونت میبینند، در صورتی که این مسئله میتواند دلایل متفاوت دیگری نیز داشته باشد. به طور کلی میتوان برخی از دلایل تیرگی واژن را افزایش سن، اختلالات پوستی، روده، کبد و غدد آدرنال، استفاده همیشگی از پودر تالک، ژنتیک، کمکاری یا پرکاری تیروئید، سوءتغذیه، کمبود برخی از ویتامینها، عدم تعادل هورمونی، شیو کردن مو‌های ناحیه تناسلی، استفاده از تیغ کهنه برای اصلاح موها، بارداری، استفاده از برخی مواد شوینده و بهداشتی پوشیدن لباس‌های تنگ و ساختهشده از مواد مصنوعی، چاقی و... دانست.

سفید کردن واژن

به طور کلی سفید کردن واژن از ۳ طریق انجام می‌پذیرد که این ۳ روش به شرح زیر می‌باشند:

۱. استفاده از کرم‌های سفیدکننده برای سفید کردن واژن

امروزه کرم‌های بسیاری تولید می‌شوند که به سفید کردن ناحیه تناسلی بانوان کمک می‌کنند. این کرم‌ها ترکیب‌هایی طبیعی و یا شیمیایی دارند و از این حیث می‌توانند مؤثر واقع شوند. کرم‌های طبیعی و گیاهی سفیدکننده واژن معمولاً شامل عصاره‌هایی از خیار، آلوئه ورا، جلبک دریایی و یا ماده‌ای به نام آربوتین هستند که می‌توانند مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C و... را به پوست شما برسانند.

برخی از این کرم‌ها دارای ماده‌ای دیگر به نام هیدروکینون نیز هستند. این ماده می‌تواند عوارضی را از خود به‌جای بگذارد که ممکن است برای پوستتان خطرناک باشد، به همین دلیل نیز غالباً توصیه می‌شود که در صورت استفاده از کرم‌های موضعی سفیدکننده واژن حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

  • مزایا: دسترسی ساده به کرم‌های روشن کننده و قیمت ارزان
  • معایب: صدمات جبران‌ناپذیر در صورت استفاده از کرم‌های نامطمئن، نتیجه گرفتن با گذشت زمان طولانی

۲. استفاده از اسپا (چشمه‌های آب گرم معدنی) برای سفید کردن واژن

یکی دیگر از راه‌های سفید کردن واژن مراجعه به سالن‌های زیبایی مجهز به اسپا می‌باشد. این روش به نسبت خرید کرم‌های موضعی روشن کننده واژن هزینه بالاتری داشته و معمولا کمتر بین زنان رواج دارد.

  • مزایا: روش درمانی ساده
  • معایب: هزینه بالا

۳. روش لیزر برای سفید کردن واژن

راه دیگری که نسبتاً آسان است و می‌تواند در سفید کردن واژن به کمک شما بیاید استفاده از روش لیزر است. شاید بتوان گفت که لیزر مؤثرترین راه برای سفیدی ناحیه تناسلی به شمار می‌آید. شما می‌توانید در بسیاری از موارد حتی با یک جلسه انجام لیزر نیز به خوبی شاهد سفید شدن واژن خود باشید. می‌توان گفت که سفید کردن واژن با کمک لیزر، روشی موقت به شمار نمی‌آید و می‌تواند تیرگی‌ها را برای همیشه از روی پوست شما بردارد.

  • مزایا: روشی سریع و آسان با درصد موفقیت بالا
  • معایب: هزینه بالا، صدمات جبران ناپذیر در صورت سپردن جراحی به یک فرد غیر متخصص

سفید کردن واژن؛ دلایل و راه‌های درمان آن

سفید کردن واژن با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

سفید کردن واژن با لیزر یک روش درمانی سرپایی می‌باشد که با استفاده از دستگاه لیزر IPL انجام می‌شود. دستگاه لیزر IPL ملانین پوست را از بین می‌برد و موجب سفید شدن پوست واژن می‌شود. بعد از انجام این عمل ممکن است کمی تحریکات پوستی ایجاد شوند که به سرعت بهبود می‌یابند. به طور کلی افراد پس از استفاده از لیزر برای سفید کردن واژن چندان دچار درد نمی‌شوند.

۴. جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

این روش نیز از طریق تزریق گاز دی اکسید کربن یا همان کربوکسی به پوست واژن صورت می‌گیرد. این روش نیز یکی از سریع‌ترین و منسب‌ترین روش‌ها برای جوانسازی و سفید کردن واژن به حساب می‌آید.

  • مزایا: جراحی به صورت سرپایی انجام می‌شود، منجر به افزایش گردش خون واژن و بهبود رابطه جنسی می‌شود، ۴ ساعت بعد از انجام آن واژن می‌تواند با آب تماس داشته باشد.
  • معایب: مدت ماندگاری نسبتا پایین

۵. پیلینگ و مزوتراپی برای سفید کردن واژن

مزوتراپی واژن روشی است که در آن با استفاده از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و هورمون‌ها برای جوانسازی و سفید کردن واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش با ایجاد سوراخ‌های ریز در پوست موجب تحریک کلاژن‌ و افزایش گردش خون واژن می‌شوند و با تزریق داروهای شیمیایی موجب سفید شدن واژن می‌شود.

  • مزایا: تزریق به صورت سرپایی انجا می‌شود، سرعت بهبود بالایی دارد، از چین و چروک پیشگیری می‌کند.
  • معایب: ایجاد تورم و التهاب بعد از انجام

دیگر راه‌های جوانسازی و سفید کردن واژن

علاوه بر روش‌های گفته شده راه‌هایی نیز وجود دارند که با جوانسازی واژن منجر به روشن شدن آن نیز می‌شوند. برخی از این راه‌ها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

۱. لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یا جراحی زیبایی واژن یکی از رایج‌ترین و بهترین روش‌های بهبود ظاهر واژن به حساب می‌آید. این جراحی به منظور تغییر شکل لبه‌ها و پوسته‌ی واژن صورت میگیرد و معمولا علاوه بر بهبود بخشیدن به ظاهر واژن به واسطه‌ی برداشته شدن لب‌های تیره واژن منجر به سفید شدن واژن نیز می‌شود. به گزارش یک منبع آمریکایی سالیانه ۱۰ هزار نفر در دنیا جراحی زیبایی واژن را انجام می‌دهند. این در حالی است که این آمار برای جراحی زیبایی بینی ۲۱۵ هزار نفر و برای جراحی زیبایی سینه ۳۰۰ هزار نفر در سال می‌باشد.

برخی از مزایای جوانسازی واژن از طریق لابیاپلاستی عبارتند از:

  • داشتن درد کم در حین جراحی
  • بهبود سریع پس از جراحی
  • عدم نیاز به بخیه
  • افزایش اعتماد به نفس
  • بهبود برخی از روابط زناشویی

۲. تزریق ژل و تزریق چربی به واژن

یکی دیگر از راه‌های جوانسازی واژن تزریق ژل و تزریق چربی به لبه‌های بیرونی آن می‌باشد. این روش با رفع چین و چروک اطراف و روی واژن می‌تواند موجب روشن تر شدن واژن نیز شود و یکی از راه‌های سفید کردن واژن نیز به شمار رود.

برخی از مزایای تزریق ژل و تزریق چربی به واژن عبارتند از:

  • شادابی پوست پس از تزریق
  • نتایج به سرعت و فوری قابل مشاهده خواهند بود
  • تزریق با بی حسی موضعی صورت می‌گیرد و در حین آن دردی نخواهید داشت
  • عوارض و محدودیتی بعد از انجام آن نخواهید داشت
  • هزینه مناسب نسبت به نتیجه

سفید کردن واژن؛ دلایل و راه‌های درمان آن

سفید کردن واژن با روش‌های گفته شده چه مدت ماندگاری دارد؟

ماندگاری اثرات سفید کردن واژن می‌تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد. در صورتی که فرد پاهای چاقی داشته باشد، ممکن است تیرگی ناحیه واژن مجددا، پس از سفید کردن واژن نیز بازگردد. به همین خاطر لازم است پس از یک سال مجددا مورد معاینه قرار گیرید تا در صورتی که واژن‌تان مجددا تیره شده باشد، مورد درمان قرار گیرید.

آیا امکان سفید کردن واژن در دوران بارداری فراهم است؟

از آن جایی که آناتومی بدن و واژن بانوان در دوران بارداری دچار تغییراتی می‌شود، لازم است تا 6 ماه پس از زایمان اقدام به سفید کردن واژن نکنند تا آناتومی بدن آن‌ها به حالت عادی بازگشته و نتایج بهتری از روش‌های سفید کردن واژن دریافت کنند. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو