کربوکسی تراپی مو چیست؟ و چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟

کربوکسی تراپی مو چیست؟ و چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟


منبع: آرگا

95

1399/10/16

23:53


در این مطلب به بررسی کربوکسی تراپی مو و مزایا و معایب استفاده از این روش را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم را در زمینه این روش تقویت مو بدست آورید.

ریزش مو یکی از بزرگ ترین معضلات است که اغلب آقایان و خانم ها با افزایش سن با آن مواجه می شوند و روش های زیادی نظیر کاشت مو و کربوکسی تراپی مو و … برای تقویت و رشد مجدد موها وجود دارد که شما می توانید به راحتی از این روش ها استفاده نمایید و موهایی پرپشت و خوش حالت داشته باشید.

کربوکسی تراپی مو چیست ؟

در این روش با افزایش جریان خون موها تقویت می شوند و مواد مغذی به موهای ضعیف رسانده می شود از این رو شما موهایی پرپشت خواهید داشت. در مطالب قبلی عوارض کاشت موی سر و مراقبت های بعد از کاشت موی سر را مطالعه کردید در ادامه اطلاعاتی در مورد کربوکسی تراپی مو را مطالعه خواهید کرد.

کربوکسی تراپی مو

نحوه درمان ریزش موی سر با کربوکسی تراپی

وظیفه بدن گرفتن اکسیژن و دفع دی اکسید کربن می باشد و در صورتی که دی اکسید کربن در بدن به مقدار قابل توجهی بالا برود باید اکسیژن بیشتری تولید گردد به همین دلیل به کمک کربوکسی تراپی می توان جریان خون را افزایش داد که افزایش جریان خون باعث تقویت موی سر می شود.

کربوکسی تراپی گلبول های قرمز خون را وارد می کند تا اکسیژن خود را آزاد سازند و این عمل در نتیجه باعث جذب دی اکسید کربن می شود و در نتیجه گردش خون در محل مشخص شده تحریک می گردد. عمل اکسیژن رسانی به ناحیه مشخص شده باعث ایجاد عروق خونی می شود و در نتیجه فولیکول موها تغذیه می گردد. تزریق دی اکسید کربن همچنین باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود و در نتیجه ویتامین و مواد مغذی به پوست سر انتقال پیدا می کنند و رشد موها افزایش پیدا می کند و وضعیت ریزش موها نیز ثابت می ماند و این روش یکی از بهترین روش ها برای درمان ریزش موی سر به شمار می رود.

این روش تقویت مو از انواع روش های بدون درد می باشد و با توجه به شرایطی که بیمار دارد می توان آن را با سایر درمان ها نظیر پی آر پی و مزوتراپی به صورت ترکیبی انجام داد.

برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب باید جلسه های درمانی به صورت متوالی انجام شود و طول جلسه های درمانی بین ۴ تا ۶ هفته می باشد و بعد از پایان ۴ تا ۶ هفته ابتدایی بر اساس شرایط درمان می توان درمان را به صورت هفتگی ادامه داد و برای رسیدن به نتیجه بهتر بیمار نیاز دارد که درمان متداومی را اجراء کند. برخی از افراد با برنامه درمانی شش ماهه به نتیجه دلخواه خود می رسند و برخی دیگر باید دوره درمان را بین ۶ ماه تا ۱ سال ادامه دهند.

کربوکسی تراپی چیست ؟

نحوه انجام کربوکسی تراپی

دستگاه کربوکسی تراپی مو به مخزن گاز دی اکسید کربن وصل می گردد و عمل تزریق نیز به کمک سوزن مخصوص G30 به صورت سطحی و در زیر پوست انجام می گردد. توجه داشته باشید که برای رعایت کردن اصول بهداشتی باید برای هر شخص از سوزن های جداگانه استفاده شود.

میزان استفاده از گاز دی اکسید کربن و سرعت آن با صلاح دید پزشک و در نظر گرفتن مشکل شخص کنترل می گردد همچنین گاز دی اکسید کربن وجود دارد و برای سلامتی بدن مضر نیست و بعد از تزریق ، گاز دی اکسید کربن از طریق ریه ها خارج می شود. توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب باید جلسه ها را به صورت متعدد انجام دهید.

کربوکسی تراپی موها

درمان ریزش موها با کربوکسی تراپی

کروبکوسی تراپی یکی از انواع روش های مناسب برای افزایش رشد موها به شمار می رود و این روش دارای هیچ عوارضی نیست و برای انجام این عمل بهتر است به متخصصین پوست و مو مراجعه شود تا هیچ مشکلی گریبان گیر شما نگردد زیرا عمل های زیبایی اگر با مشکلاتی همراه شوند اغلب به سختی درمان می شوند.

با انجام این روش ریزش موها بعد از گذشت ۳ ماه تثبیت می شود و افزایش رشد موهای کرک مانند و ضخیم شدن موها بعد از گذشت ۶ ماه انجام می شود. اغلب مراجعه کنندگان در ۳ تا ۶ ماه اول شاهد کاهش ریزش موی خود می شوند.

این روش برای افرادی که از ریزش موهای خود رنج می برند و با کاهش تراکم موها مواجه شده اند مناسب می باشد و در نتیجه بهتر است افرادی که با ریزش موی سر مواجعه هستند این روش بدون خطر را امتحان کنند و مشکل خود را به راحتی حل نمایند.

مزایای کربوکسی تراپی

مزایای استفاده از کربوکسی تراپی

۱.این روش دارای هیچ گونه عوارضی نمی باشد.

۲. کربوکسی تراپی توسط FDA مورد تایید می باشد.

۳. این روش بدون استفاده از جراحی انجام می شود.

۴. نسبت به جراحی دارای هزینه پایین تری می باشد.

۵. نتیجه گیری کربوکسی تراپی عالی است.

معایب کربوکسی تراپی چیست

عوارض استفاده از کربوکسی تراپی

کرابوکسی تراپی مو روش کاملا امن می باشد که دارای هیچ خطر و عوارضی برای سلامت بدن نیست ولی امکان دارد بعد از تزریق در صورت حساس بودن در پوست بیمار کبودی خفیفی ایجاد گردد که این کبودی بعد از مدت کوتاهی به صورت کامل برطرف می گردد در نتیجه در صورت ایجاد کبودی بهتر است شما خونسردی خود را حفظ نمایید و نگرانی خاصی نداشته باشید.

کربوکسی تراپی برای چه افرادی قابل انجام نیست

کربوکسی تراپی برای چه افرادی مناسب نمی باشد ؟

۱.خانم های باردار

۲. بیماران دیالیزی

۳. افرادی که به بیماری نارسایی کلیه مبتلا هستند.

۴. افرادی که به سرطان مبتلا هستند.

۵. افرادی که به صرع مبتلا هستند.

۶. افرادی که تحت شیمی درمانی می باشند.

۷. افرادی که به بیماری کم خونی مبتلا می باشند.

 

کرابوکسی تراپی مو سر

توصیه می گردد افرادی که تمایل دارند برای رفع ریزش موی خود از کربوکسی تراپی استفاده نمایند قبل از انجام هر کاری پزشک را از سوابق بیماری شان مطلع سازند تا در طول درمان مشکل خاصی برای آن ها ایجاد نشود همچنین برای انجام کربوکسی تراپی نیاز به آمادگی خاصی نمی باشد مگر اینکه پزشک دستورالعمل خاصی برای انجام این روش داشته باشد.

کربوکسی تراپی برای موهای سر

در این بخش از سلامت مو نحوه درمان ریزش موها به کمک کربوکسی تراپی مو به همراه مزایا و عوارض این روش درمانی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه تان قرا گرفته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو