تاثیر اخبار بد بر کودکان، روحیه‌شان را خراب می‌کند؟

منبع: نی نی بان

104

1399/10/17

09:22


تاثیر اخبار بد بر کودکان چیست؟

با این حال ، والدین ممکن است لازم باشد هرچه پیشرفت می کنند یاد بگیرند. در برهه ای از زمان ، همه والدین باید شرایط دشوار یا ناخوشایند را با فرزندانشان برقرار کنند. خواه مرگ حیوان خانگی خانوادگی باشد ، هم دور شدن ، هم جدایی / طلاق ، یا سخت تر از آن ، فوت یکی از عزیزان - فرزندان و والدین برای هدایت پاسخ های عاطفی و رفتارهایشان در این شرایط سخت به کمک نیاز خواهند داشت. واضح است که این یک وظیفه دلهره آور برای هرکسی است زیرا ممکن است در اداره چنین شرایطی احساس عدم کفایت کنیم. تحقیقات و تجربه به ما می گویند که نکته اصلی این است که به کودکان اطلاع دهید که شما برای پاسخگویی به همه سئوال‌ها در دسترس هستید و به اندازه مورد نیاز پشتیبانی می کنید.

در ادامه چند نکته مهم دیگر برای تحویل - و مقابله با عواقب آن - خبرهای بد به فرزندان خود آورده شده است.

تاثیر اخبار بد بر کودکان، روحیه‌شان را خراب می‌کند؟

صادق باشید

واقعیت ها را در سطحی متناسب با سن کودک بیان کنید. کودکان کوچکتر ممکن است برای درک پیامدهای اخبار بد و معنای آن برای آنها نیاز به کمک داشته باشند. به عنوان مثال ، نزدیک شدن به موضوع مرگ یا فقدان ممکن است منجر به گفتگو در مورد معنای واقعی مرگ شود. از کلماتی که آنها می فهمند استفاده کنید و از گفتن مطالب به گونه ای خودداری کنید که ممکن است کودکان راجع به آنچه شما واقعاً می گویید گیج شود. واضح صحبت کنید

برای نوجوانان ، مهم نیست که "پالتوی قند" را محدود کنید و جزئیات اطلاعات را محدود نکنید ، زیرا این امر اغلب غیر صادقانه یا حمایت کننده تلقی می شود. مطالعه روی بزرگسالان جوان نشان داد که اگر آنها به والدین خود نگاه می کنند که چیزی را پنهان می کنند یا بعداً فهمیدند که والدین کاملاً صادق نبوده اند ، پاسخ منفی بوده است.

تاثیر اخبار بد بر کودکان، روحیه‌شان را خراب می‌کند؟

آماده پاسخگویی به سالات آنها باشید

کودکان می خواهند به س سوال ها پاسخ داده شود.

در حقیقت ، یک نظرسنجی از بزرگسالان جوان نشان داد کسانی که به اطلاعاتی که از والدین خود می خواستند در مواقع بحرانی دسترسی داشته باشند ، بسیار راضی تر از کسانی هستند که به آنها گفته شده "هیچ سوالی نکنند" برنامه ریزی زمانی که فرصت کافی برای واکنش کودکان و تفکر درباره آنچه می خواهند بپرسند و همچنین داشتن وقت برای پاسخگویی آرام ضروری است.

از مکالمه های دشوار بلافاصله قبل از مدرسه یا محل کار خودداری کنید زیرا ممکن است با استرس و اضطراب روبرو شوید بدون اینکه فرصتی برای رفع این احساسات به طور مناسب داشته باشید.

علاوه بر این ، برای س سوال ناجور یا روی حیله و تزویر آماده باشید و اگر می توانید آماده پاسخ دادن به آنها باشید. اگر نمی توانید به س سوال خاصی پاسخ دهید ، اشکالی ندارد که بپذیرید که نمی دانید ، به جای اینکه توضیحات را بیش از حد پیچیده کنید.

به توانایی آنها در کنار آمدن با اخبار و حق آنها برای شنیدن احترام بگذارید

احترام به مرحله رشد و بلوغ کودکان ضروری است. هیچ کس دوست ندارد با او صحبت شود. کودکانی که والدین آنها با آنها "برابر" صحبت می کنند ، احساس احترام و اعتماد می کنند و به احتمال زیاد در یک موقعیت مشکل ساز با بلوغ بیشتری پاسخ می دهند.

در یک مطالعه تحقیقاتی توسط Donovan ، Thompson ، LeFebvre و Tollison (2017) پاسخ دهندگان بزرگسال زودرس که درک کردند والدینشان بیشتر به عنوان همسالان با آنها در مورد مسائل سخت بحث می کنند ، گزارشات بالاتری از کیفیت افشا و به نوبه خود ، نزدیکی رابطه بیشتر پس از افشای گزارش شده است.

تاثیر اخبار بد بر کودکان، روحیه‌شان را خراب می‌کند؟

اطمینان کنید

تأمین آسایش و اطمینان خاطر کودکان در اوقات پرتنش یا ناراحت کننده ، نقش اساسی والدین است. بگذارید خوب است هر آنچه را که احساس می کنند احساس کنند (به عنوان مثال غم ، عصبانیت). تأیید کنید که این احساسات کاملاً پاسخهای معتبری به شرایط هستند.به آنها اطمینان دهید که در هر زمان قادر خواهید بود به هر سالی پاسخ دهید یا در مورد این وضعیت دوباره صحبت کنید. به آنها اطمینان دهید که محبوب هستند.

الگوی خودمراقبتی بگیرید

احساس خود را به اشتراک بگذارید. تجربه شرایط دشوار و همچنین گفتگو در مورد آن با دیگران ، می تواند طاقت فرسا باشد. مراقبت از بهزیستی عاطفی خود ضروری است و صادق بودن بخشی از آن است.علاوه بر این ، کاملاً مشکلی نیست که به فرزندان خود اجازه دهید ببینند که شما ناراحت ، عصبانی ، ناراحت و غیره هستید.والدین به ویژه در مواقع بحرانی الگوی عاطفی هستند و فرزندان شما به طور حتم به شما نگاه می کنند تا ارزیابی کنید که در این مواقع چه پاسخی مناسب است. طبیعی باشید و در مورد آن صحبت کنید.

در صورت لزوم برای خود و فرزند خود کمک بگیرید

همه این موارد گفته شده ، ضروری است که در صورت نیاز به کمک برسیم. هم برای خودتان و هم برای فرزندتان. تماس با شبکه پشتیبانی و به اشتراک گذاشتن احساس و یا نیازهای شما می تواند به همه کمک کند تا بهتر کنار بیایند. بعلاوه ، اگر احساس خستگی شدید می کنید یا به نظر می رسد بچه ها به ویژه در کنار آمدن با مشکل روبرو هستند ، یک روانشناس کودک پیدا کنید که بتواند با خانواده شما کار کند. روانشناسان کودک می توانند در تهیه یک استراتژی مناسب برای حرکت به جلو به شما کمک کنند.

برای مشاوره با متخصصان مشاور کودک نی‌نی‌بان می‌توانید وارد کلینیک نی‌نی‌بان شوید؛ متخصص مربوطه را پیدا کنید و وقت بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو