خشکی واژن هنگام رابطه جنسی ،علل و درمان آن

خشکی واژن هنگام رابطه جنسی ،علل و درمان آن


منبع: بیتوته

152

1399/10/19

05:23


خشکی واژن هنگام رابطه جنسی ،علل و درمان آن



خشکی واژن هنگام رابطه جنسی,خشکی واژن چیست,علایم خشکی واژن

خشکی واژن چیست

 

علت و روش های درمان خشکی واژن هنگام رابطه جنسی

اگر مدتی است هنگام روابط زناشویی مشکلاتی مانند حس سوزش، درد و یا خونریزی برای شما اتفاق می‎افتد، احتمالا به خشکی واژن دچار شده اید! خشکی واژن در هر سنی امکان دارد اتفاق بیفتد. 

علل خشکی واژن در حین رابطه جنسی:

حاملگی، افزایش سن، یائسگی زودرس و یا حتی نوسانات هورمونی از جمله عواملی هستند که سبب خشکی واژن می شوند. بهتر است پیش از هر چیز بدانید که دلیل خشکی واژن چیست تا بهتر بتوانید برای درمان آن اقدام کنید.

 

علایم خشکی واژن هنگام رابطه جنسی:

خشکی واژن در خانم‌ها عوارض و مشکلاتی را پیش می آورد که میتوانند از طریق آن ها خشکی واژن را در خود تشخیص دهند. از جمله این علائم:

 

- حس سوزش در نواحی واژینال

- خارش واژن

- بوجود آمدن زخم در واژن

- درد و ناراحتی در ناحیه واژن

- زنان در اثر خشکی واژن لذت جنسی خویش را از دست میدهند 

- درد و نارحتی هایی که در زمان رابطه جنسی پدید می آید

- گاها در زمان رابطه جنسی و یا پس از آن خونریزی هایی رخ می دهد

- پیدایش عفونت های پی در پی

 

لازم به یادآوری است که بسياري از عواملی که در بالا بیان گردید نتیجه مستقیم کاهش سطح استروژن در خانم‌ها است. در واقع بدین معنا، هنگامی که استروژن در خانم ها کاهش می یابد در نتیجه ی آن واژن با خشکی رو به رو می شود و در پایان علایمی را پدید می آورد که به آن خشکی واژن می گویند.

 

خشکی واژن هنگام رابطه جنسی,خشکی واژن چیست,علایم خشکی واژن

خشکی واژن هنگام رابطه جنسی

 

دلایل خشکی واژن هنگام رابطه جنسی:

یائسگی: کاهش سطح هورمون های زنان در دوران یائسگی میتواند باعث پیدایش مشکلات خشکی واژن شود.

 

زایمان یا شیردهی: امکان دارد پس از زایمان یا در دوران شیردهی بطور موقتی سطح استروژن بدن کاهش پیدا کند و در نتیجه شخص حس کند که واژن وی نسبت به همیشه کم تر مرطوب است.

 

تحریک نشدن پیش از آغاز رابطه جنسی: چنانچه زن پیش از آغاز رابطه جنسی به اندازه کافی تحریک نشده باشد، واژن او به اندازه ی کافی ماده ی مخاطی روان ساز ترشح نمی کند و در نتیجه نزدیکی جنسی برای وی آزاردهنده می شود.

 

نگرانی و تنش روحی: اضطراب و استرس سبب ترشح هورمون اپی نفرین در بدن می شود و وجود این هورمون یکی از دلائل خشکی واژن در زمان رابطه جنسی است.

 

عفونت واژن: که با انجام تست پاپ اسمیر میتوان از دهانه رحم نمونه برداری صورت بگیرد.

 

دوش واژینال و استفاده از مواد شوینده تحریک کننده : استفاده از دوش واژینال، باعث می شود که عملکرد طبیعی واژن دچار اختلال شود و نتواند ماده لیز و لغزنده طبیعی را حتی پس از تحریک شدن ترشح کند.

 

بعضی از روش های پيش‌گيري از حاملگی: استفاده هم زمان از روش های قرص ضدبارداری و انجام تزریق برای پيش‌گيري از حاملگی در موارد خاصی باعث خشکی واژن می شود. البته این حالت چندان رایج نیست.

 

درمان های سرطان: زنانی که در طول مراحل درمانی خود از انواع روش های درمانی سرطان از جمله شیمی درمانی و پرتو درمانی استفاده می کنند

 

سندروم شوگرن: این سندرم یک اختلال پیچیده خودایمنی است که سبب التهاب غدد بزاقی و اشکی می شود. همینطور وجود این سندرم امکان دارد باعث شود که پوشش بافت داخلی واژن ملتهب شود که خشکی واژن را در پی دارد.

 

آنتی هیستامین ها: تأثیرات جانبی این داروها میتواند خشکی واژن و مشکل در ادرار کردن باشد.

 

داروهای ضد افسردگی: برخی از داروهای ضد افسردگی اثرات جانبی جنسی دارند، از جمله خشکی واژن، کاهش میل جنسی و مشکل در به ارگاسم رسیدن.

 

خشکی واژن هنگام رابطه جنسی,خشکی واژن چیست,علایم خشکی واژن

علایم خشکی واژن

 

درمان خشکی واژن هنگام رابطه جنسی:

استفاده از کرم واژینال موضعی قبل از رابطه جنسی

از قرص استروژن واژینال و حلقه استروژن واژینال هم میتوان استفاده کرد.

یک درمان رایج برای خشکی واژنِ ناشی از کمبود استروژن، کرم واژینال موضعی است. این کرم قبل از رابطه جنسی بطور مستقیم در ناحیه واژن استفاده می شود تا دیواره های واژن مرطوب شود و عمل دخول راحت تر و بدون درد انجام بگیرد. معمولاً اثر این کرم تا چند ساعت ماندگار است.

 

استفاده از روان کننده های واژن:

استفاده از روان کننده های واژن میتواند از نزدیکی دردناک در زنان و اسیب بافت واژن جلوگیری کند. بطور طبیعی بافت واژن مرطوب است و در طول برانگیختگی مایعات دهانه رحم و ترشحات غدد بارتولین به روان کاری واژن کمک می کند و سبب میشوند واژن زنان در طول برانگیختگی، روان و مرطوب شده و این امر رابطه جنسی را لذتبخش تر و راحت تر می کند.

 

ولی بعضی موارد مثل تغییرات هورمونی، یائسگی، پیری یا عوارض جانبی دارو ها امکان دارد سبب خشکی واژن شده و رابطه جنسی زنان را مختل کند. در این موارد زنان میتوانند با استفاده از روان کننده های واژن تا حدودی مشکل را از بین ببرند.

 

روان کننده های مصنوعی میتواند به تقویت برانگیختگی، افزایش لذت جنسی، نرم نگه داشتن پوست واژن و مهم تر از همه کاهش اصطکاک در زمان دخول کمک کند.

 

درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا:

لیزر واژینال با تحریک بافت داخلی واژن، خون رسانی را افزایش داده و سبب کلاژن سازی می شود و در پایان سبب بهبود روابط جنسی و رفع بي‌ميلي جنسی در زنان می شود. نکته مهم در خصوص لیزر واژینال است که تعداد جلسات درمانی برای اشخاص متفاوت است. در بسياري از زنان سه 3 الی 4 جلسه این روند درمانی کامل می شود و نتیجه خوبی خواهند گرفت.

 

درمان خشکی واژن با آر اف:

دستگاه Rf یکی از روش های درمان خشکی واژن است که با استفاده از امواج رادیویی سبب می شود که بافت داخلی بدن تحریک شود و در پایان سلول های مخاطی را وادار به فعالیت می کند.

 

خشکی واژن هنگام رابطه جنسی,خشکی واژن چیست,علایم خشکی واژن

بهترین روش های درمان خشکی

 

درمان خانگی خشکی واژن

روغن نارگیل

روزانه یک قاشق چای خوری روغن نارگیل استفاده کنید .یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را روی واژن خود بریزید و به آرامی، به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. و بعد با آب گرم شست و شو دهید. این درمان را هرروز تکرار کنید.

 

آووکادو برای خشکی واژن

با داشتن چربی های سالم، آووکادو میتواند دیواره های واژن شما را بطور طبیعی روان و قوی نگه دارد، این میوه یک منبع غنی از ویتامین b6 و پتاسیم است که سبب افزایش میل جنسی می شود.

 

شما میتوانید آنرا خام استفاده کنید یا طبق دستور العمل هایی استفاده کنید. بطور جایگزین، همینطور میتوانید از روغن آووکادو استفاده کنید زیرا غنی از ویتامین A و E است، بسیار بهتر از دیگر روغن های شیمیایی می باشد.

 

درمان و رفع خشکی واژن با روغن کنجد

یک تکه پنبه را درون روغن کنجد بخیسانید و روی دیواره های واژن اعمال کنید. این درمان را به مدت یک هفته، هرروز تکرار کنید.

 

تأثير عسل در رفع خشکی واژن

یک قاشق چای خوری عسل را درون یک ظرف آب بریزید و هرروز واژن خود را با این ترکیب شست و شو دهید و در پایان با آب ولرم شست و شو دهید.

 

درمان خشکی واژن با روغن زیتون 

ابتدا واژن خود را با آب شست و شو دهید و بعد با یک حوله تمیز خشک کنید. یک چهارم فنجان روغن زیتون را تهیه کنید و روی واژن خود اعمال کنید.اجازه دهید تا نیم ساعت بماند و آنگاه با آب گرم شست و شو دهید. این درمان را سه بار در هفته تکرار کنید.

 

درمان خشکی واژن زمان مقاربت با سیر

یک حبه سیر را درون واژن خود فروکنید و اجازه دهید که شب تا صبح در واژنتان باقی بماند. یا یک قاشق چای خوری ویتامین E را با چند قطره روغن سیر ترکیب نموده هم بزنید.

 

آنگاه این مواد را با یک پنبه تمیز به واژن اعمال کنید و بگذارید 20 دقیقه بماند و بعدازآن با آب ولرم شست و شو دهید. این درمان را روزی یک بار انجام دهید.

 

درمان خانگی با روغن درخت چای

یک قاشق چایخوری روغن نارگیل+ 3 قطره روغن درخت چای به خوبی مخلوط نموده و با استفاده از پنبه تمیز به واژن خود بمالید. این شیوه درمانی را روزی دو بار انجام دهید

 

خشکی واژن هنگام رابطه جنسی,خشکی واژن چیست,علایم خشکی واژن

دلایل خشکی واژن

 

تغيير در سبک زندگی برای رفع خشکی واژن

- آشامیدن آب کافی در طول روز

- به بدن خود ویتامین، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی لازم را برسانید. 

- برای شستشوی واژن از مواد شوینده ملایم استفاده کنید.

- افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی

- برقراری رابطه جنسی تنها موقع برانگیختگی

- رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

- صرف وقت بیشتر برای پیش نوازی موقع رابطه جنسی

- به طور مرتب ورزش کنید

 

در صورتی که با رعایت تمام نکات خشکی واژن همچنان ادامه داشته باشد یا با استفاده از روان کننده ها بهبود نیابد، شخص میتواند به پزشک مراجعه کند.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو