طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا یک غذای فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا یک غذای فوق العاده خوشمزه


منبع: آرگا

155

1399/10/21

20:23


سیب زمینی یکی از غذاهایی است که مقادیر زیادی نشاسته دارد، در این مطلب طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا را ارائه کرده ایم که آموزش می دهیم. امیدواریم از طبخ این غذا لذت ببرید.

سیب زمینی و پنیر پیتزا یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذی است، که با مواد اولیه خیلی کم و به سادگی می توانید آن را در منزل تهیه نمایید. طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا بسیار ساده است، سیب زمینی یکی از غذاهایی است که در رده های سنی طرفداران زیادی دارد. این غذای خوش پخت و خوشمزه را تهیه و از خوردن آن لذت ببرید.

آماده کردن سیب زمینی

سیب زمینی تنوری، سیب زمینی سرخ کرده و سیب زمینی سوخاری از غذاهای خوش طعم و خوشمزه ای هستند، که در روزهای گذشته طرز تهیه آن ها را بیان کردیم. امیدواریم آن ها را تهیه و از خوردن آن ها لذت برده باشید. در ادامه دستور پخت سیب زمینی با پنیر پیتزا را ملاحظه می فرمایید.

مواد لازم :

  • پیاز : ۱ عدد
  • شیر : ۲ فنجان
  • کره ، ۳ قاشق غذاخوری
  • پنیر موتزارلا : ۲۰۰ گرم
  • فلفل : به میزان لازم
  • سیب زمینی : ۵ عدد
  • نمک : به میزان لازم
  • آرد : ۳ قاشق غذاخوری

 طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا :

ابتدا فر را با دمای ۴۰۰ درجه سانتیگراد گرم کرده، سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بشویید، سپس سیب زمینی ها را حلقه حلقه باریک کنید، دقت داشته باشید سیب زمینی ها در حد امکان نازک باشند،

پخت سیب زمینی

سپس پیاز ها را حلقه ای برش بزنید، ظرفی را بردارید داخل آن را چرب کنید، سپس یک لایه سیب زمینی روی ظرف بچینید، یک لایه پیاز در روی سیب زمینی ها قرار دهید،

طرز تهیه سیب زمینی

به همین ترتیب سیب زمینی ها و پیاز ها را بچینید تا ظرف پر شود، تابه را در روی گاز قرار دهید و آرد را درون آن بریزید، سپس کره را اضافه کرده هم بزنید تا خامی آن ها از بین برود، شیر را به آرد و کره اضافه کنید هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، زمانی که غلظت داشت فلفل و نمک را اضافه کرده، نصف فنجان از پنیر را نگه دارید بقیه را درون سس بریزید، زمانی که پنیر کاملا ذوب شد، سس را روی سیب زمینی ها بریزید.

طرز تهیه سیب زمینی

در دستور پخت سیب زمینی با پنیر پیتزا می توانید قبل از اینکه پنیر بریزید، فلفل دلمه ای با برش نازک سپس پنیر پیتزا را روی آن بپاشید، و یا برای زیبا تر شدن سبزی روی مواد بریزید.

طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا

روی ظرف را به وسیله فویل بپوشانید و مدت یک و نیم ساعت درون فر قرار دهید،

آماده کردن سیب زمینی

فویل را بردارید و ده دقیقه دیگر درون فر بگذارید، اکنون سیب زمینی شما آماده سرو است.

پخت سیب زمینی با پنیر

طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا

آموزش تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر

سیب زمینی پنیری را می توانید بدون فر نیز تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است.

مواد لازم :

  • سیب زمینی : دو عدد
  • پنیر پیتزا : دویست گرم
  • آویشن : یک چهارم قاشق غذا خوری
  • پودر پاپریکا : یک چهارم قاشق غذا خوری
  • قارچ : به میزان دلخواه
  • نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم
  • روغن سرخ کردنی : به مقدار لازم

روش پخت سیب زمینی با پنیر پیتزا

نحوه تهیه :

در روش تهیه سیب زمینی پنیری، ابتدا سیب زمینی ها را شسته سپس پوست گرفته و به شکل خلالی درشت خرد نمایید سپس آن ها را شسته و بر روی دستمال خشک بگذارید.

حالا داخل تابه به میزان لازم روغن ریخته و آن را بر روی حرارت قرار دهید و کمی نمک و فلفل بیفزایید سپس به آن سیب زمینی اضافه کنید و اجازه دهید تا سرخ شوند، البته به منظور خوشرنگ شدن می توانید از کمی زردچوبه نیز استفاده کنید.

در محله بعدی به منظور گرفتن روغن اضافی، سیب زمینی های سرخ شده را بر روی دستمال حوله ای بگذارید و در صورت تمایل به استفاده از قارچ می توانید آن ها را خرد کرده و داخل تابه تفت داده تا آب آن ها کاملاً کشیده شود.

در این مرحله از طرز تهیه سیب زمینی پنیری، سیب زمینی های سرخ شده داخل کف یک تابه درب دار نچسب بچینید و کمی نمک، فلفل و پودر پاپریکا بیفزایید سپس بر روی آن قارچ های تفت داده شده ریخته و بر روی قارچ ها پنیر پیتزا پخش کنید به گونه ای تمام سطح قارچ ها را بپوشاند.

در مرحله پایانی در تابه را گذاشته و بر روی حرارت قرار دهید سپس اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بماند و حرارت را خاموش کرده و در آخر کمی پودر آویشن بر روی آن بپاشید و همراه با سس گوجه فرنگی نوش جان کنید.

نحوه تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا بدون فر

نکات تکمیلی :

۱. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا ده دقیقه و زمان پخت و انتظار آن حدود نیم ساعت می باشد.

۲. مقدار مواد گفته شده برای چهار نفر مناسب می باشد.

۳. این نوع سیب زمینی را می توانید در وعده پیش غذا نوش جان کنید.

در این مطلب با طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا آشنا شدید، این غذای خوش پخت را تهیه و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید، به منظور آشنایی با نحوه تهیه انواع غذا با سیب زمینی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو