با شماری از معروف ترین مراکز خرید رشت آشنا شویم

با شماری از معروف ترین مراکز خرید رشت آشنا شویم


منبع: همگردی

331

1399/10/24

20:00


رشت بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر شمالی ایران بحساب می آید. این شهر بدلیل داشتن طبیعتی زیبا و بی نظیر، مردمانی خونگرم و دوست داشتنی، جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوان، غذاهای محلی لذیذ و بهترین مراکز خرید رشت یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان محسوب می شود. علاوه بر گردشگران ایرانی، رشت محبوبیت بسیاری در بین توریست ها و مسافران خارجی نیز دارد. اگر قصد دارید در آینده ای نزدیک به این شهر سفر کنید، با ما همراه باشید تا با معروف ترین مراکز خرید رشت آشنا شوید. قطعا، آشنایی با پاساژهای معروف رشت برایتان جالب خواهد بود.

بازار بزرگ رشت

بازار بزرگ رشت، یک بازار کاملا سنتی است که در مرکز این شهر واقع شده و قدمتی دیرینه دارد. این بازار یک مرکز خرید روباز بوده و تنها بخش کوچکی از آن دارای سقف حلبی هست. این بازار 24 هکتاری شامل یک میدان بزرگ و یک میدان کوچک بوده و چهارسوق ها و کاروانسراهایی نیز در آن دیده می شوند. در این مورد از معروف ترین مراکز خرید رشت 14 کاروانسرا وجود دارد که در زمان دوره قاجاریه و پهلوی ساخته شده و به عنوان کانون های بازرگانی از آنها استفاده می شد. معماری جذاب و زیبای سکوها و طاقی های کاروانسراهای بازار باعث شده تا بازار سنتی رشت نه تنها یک مرکز خرید، بلکه یکی از جاذبه های توریستی این شهر نیز محسوب شود.

راسته های مختلفی در این بازار وجود دارند که این 14 کاروانسرا را به هم متصل می کنند. راسته زرگرها، راسته پلاستیک فروشان، راسته ماهی فروشان از جمله بخشهای مختلف این بازار بوده و در آن می توانید انواع کالاهای مورد نیاز خود از جمله لباس، محصولات کشاورزی و ماهی را پیدا کنید. علاوه بر این، بازار سنتی رشت مکانی مناسب برای گشت و گذار و آشنایی با فرهنگ بومی و زیبای مردم این شهر هست.

بازار بزرگ رشت

مرکز خرید گلسار

مرکز خرید گلسار یکی از پاساژهای معروف رشت بوده که در 6 طبقه ساخته شد. در طبقه اول این مرکز، مغازه ها و فروشگاه هایی وجود دارند که می توانید انواع کالاها مانند لباس، لوازم خانگی را در میان آنها پیدا کنید. بیشتر مغازه های این طبقات به فروش پوشاک زنانه مشغولند و انواع برندهای مختلف را در میان اجناس خود دارند. در میان بوتیک ها و مغازه های این سه طبقه، کافه هایی نیز دیده شده که می توانید در آنها کمی استراحت کرده و با سفارش نوشیدنی های متنوع، خستگی خود را کمتر نمایید.

در طبقه سوم این مورد از معروف ترین مراکز خرید رشت، دفاتر تجاری قرار دارد و طبقه چهارم نیز شامل یک فودکورت است. طبقه پنجم و ششم این ساختمان را واحدهای 600 متری تشکیل داده و از جمله امکانات این مرکز می توان به سیستم های امنیتی پیشرفته ورود و خروج، دوربین های مداربسته، برق اضطراری، سیستم های برودتی، پارکینگ و خدمات نظافتی مدرن اشاره کرد.

مرکز خرید گلسار

مرکز خرید ایرانیان

مرکز خرید ایرانیان یکی از پاساژهای معروف رشت بوده که در بلوار گلسار این شهر قرار دارد. این مرکز دارای 13 طبقه است که 2 طبقه آن را واحدهای تجاری پر کرده اند. در این واحدها کالاهایی چون انواع لباس، لوازم آرایشی بهداشتی، کیف و کفش با قیمتی بسیار مناسب عرضه می شوند. 4 طبقه این مورد از پاساژهای معروف رشت مربوط به پارکینگ طبقاتی و 7 طبقه دیگر را نیز واحدهای خدماتی تشکیل داده اند. در اینجا علاوه بر مراکز خرید، امکانات رفاهی نیز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده که از جمله آنها میتوان به آسانسورهای نفربر و باربر، سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز، برق اضطراری، سیستم اطفا حریق و پارکینگ اشاره کرد.

مرکز خرید ایرانیان

مرکز خرید رز

اگر قصد خرید لباس در رشت را دارید، می توانید به مرکز خرید رز بروید. این مرکز دارای 2 شعبه در این شهر بوده و تمام فروشگاه های آن به فروش انواع لباس های زنانه و مردانه اختصاص دارند. هر دو شعبه مرکز خرید رز دارای 3 طبقه هستند. طبقه همکف مربوط فروش انواع لباس های زنانه از قبیل مانتو، پالتو، کیف، کفش، صندل، شال و روسری بوده که در طرح و رنگ های متنوع عرضه می شوند. طبقه اول و دوم نیز به فروش انواع لباس های مردانه از جمله کت و شلوار، پیراهن، لباس های اسپرت، تیشرت، شلوار جین، کیف، کفش می پردازند.

مرکز خرید رز

پاساژ پله برقی

از دیگر مراکز خرید رشت میتوان به پاساژ پله برقی این شهر اشاره کرد. این پاساژ بدلیل داشتن پله برقی های زیاد در بین اهالی این شهر به این نام شناخته می شود. در اینجا می توانید انواع کالاهایی چون لباسهای مردانه و زنانه، کیف، کفش و لوازم آرایشی را پیدا کنید.

پاساژ پله برقی

پاساژ سالار

سالار یکی از مهمترین پاساژهای شهر رشت است که در آن انواع کالاهایی چون لباس های مجلسی زنانه، لوازم قنادی، وسایل مورد نیاز جشنها به فروش می رسند. برای خرید از این مورد از بهترین مراکز خرید رشت می توانید همه روزه به صورت 24 ساعته به خیابان امام مراجعه نمایید. ساعت کاری پاساژ سالار در روزهای دوشنبه از 9:30 صبح تا 24 بوده و در ایام تعطیل نیز ممکن است کمی متفاوت باشد.

پاساژ سالار

پاساژ تمدن

تمدن نیز یکی از بهترین مراکز خرید رشت بوده که می توانید برای خرید به آن مراجعه نمایید. این پاساژ در سبزه میدان قرار دارد.

پاساژ تمدن

پاساژ کویتی

پاساژ کویتی در کوچه زرین پر و سمیعی واقع شده و همه روزه از ساعت 8 صبح تا 20 آماده خدمت رسانی به خریداران هست. این پاساژ در روزهای جمعه تعطیل خواهد بود.

پاساژ کویتی

پاساژ بزرگمهر

اگر قصد خرید لوازم الکترونیکی در رشت را دارید، می توانید به پاساژ بزرگمهر مراجعه نمایید. این پاساژ در خیابان طالقانی واقع شده است.

پاساژ بزرگمهر

پاساژ سپید رود

سپید رود یکی از بزرگترین پاساژهای رشت بوده که در خیابان آزادگان این شهر قرار دارد.

پاساژ سپید رود

هپی لند

هپی لند، مجموعه ای از فروشگاه های زنجیره ای بوده که در مناطق مختلف شهر قرار داشته و انواع لباس، کیف و کفش در آنها عرضه می شود. برای خرید از هپی لند می توانید همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 22 به یکی از شعب مراجعه نمایید.

هپی لند

مرکز خرید خاطره

مرکز خرید خاطره، نام یک فروشگاه زنجیره ای است که به فروش انواع لباس زنانه و مردانه، کیف و کفش می پردازد. شعبه رشت مرکز خرید خاطره در خیابان شریعتی قرار دارد.

مرکز خرید خاطره

پاساژ گهر

اگر قصد خرید لوازم و قطعات کامپیوتری را دارید، پیشنهاد می کنیم سری به پاساژ گهر رشت بزنید. این پاساژ در خیابان حاجی آباد قرار دارد و به فروش انواع قطعات کامپیوتر، بازی و نرم افزار می پردازد.

پاساژ گهر

هایپرمارکت گیلان مال

هایپرمارکت، فروشگاه بزرگی است که در اغلب شهرهای ایران وجود داشته و به فروش کالاهای متنوع می پردازد. هایپرمارکت گیلان مال در شهرک گلسار قرار داشته و یکی از بزرگترین فروشگاه های این شهر محسوب می شود.

هایپرمارکت گیلان مال

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو