اتو کردن لباس بافتنی (راهکارهای از بین بردن چروک لباس بافتنی)

اتو کردن لباس بافتنی (راهکارهای از بین بردن چروک لباس بافتنی)


منبع: مینویسم

109

1399/11/2

22:58


اتو کردن لباس بافتنی (راهکارهای از بین بردن چروک لباس بافتنی)

اتو کردن لباس بافتنی (راهکارهای از بین بردن چروک لباس بافتنی)

ما در روزهای سرد پاییز و زمستان از لباس های بافتنی استفاده می کنیم‌ و این لباس ها معمولا از جنس پشم، پنبه، نخ، اکریلیک و یا ابریشم تولید می شود. یکی از مهمترین موارد برای خوش پوشی و ظاهر خوب صاف و اتوکشیده بودن لباس ها است. و این موضوع که اتو کردن لباس بافتنی چگونه انجام می شود در فصل زمستان بسیار اهمیت دارد.

با توجه به اینکه جنس این نوع لباس ها با هم متفاوت است.باید در شستشو و اتو کردن لباس بافتنی دقت بسزایی داشته باشیم تا بتوانیم از این لباسها به مدت بیشتری استفاده کنیم تا زیبایی خاص خود را حفظ کنند. ما در این مطلب سعی نموده ایم چند روش اصولی اتو کردن لباس های بافتنی را برای شما ارائه نماییم.

راهکار های کاربردی برای اتو کردن لباس بافتنی

3 مرحله اساسی در اتو کردن لباس بافتنی

  1. ابتدا باید در شستشوی لباس بافتنی دقت زیادی کرد، زیرا این نوع لباسها در شستشوی غیر اصولی، شل و گشاد می شوند. این اتفاق ممکن است حتی در شستشوی دست یا ماشین لباسشویی هم رخ دهد زیرا حساسیت این نوع لباسها زیاد می باشد و با هربار شستشو ممکن است که بافت لباس تغییر کند. از این رو حتما آموزش طرز شستن لباس های بافتنی با دست و ماشین لباسشویی را بخوانید.
  2. برای نگهداری این نوع لباسها باید به نکات ریز که در مطلب ارائه می شود توجه کرد مثلا نباید لباس خیلی کثیف شود، یا موقع شستشو با دست آنرا خیلی چنگ زد حتی بهتر است که لباس را به‌ لباسشویی و خشکشویی هم ندهیم زیرا این کار باعث گشاد شدن و تغییر فرم لباس میشود. یکی از نکته های ریزی که به آن باید توجه کرد این است که خشک کردن لباس بافت با بقیه لباس ها متفاوت است و برای این کار نباید لباس روی بند آویزان شود باید روی یک پارچه سفید که روی زمین پهن شده قرار داد تا به مرور خشک شود.
  3. از نکات مهم برای اتو کردن لباس بافتنی این است که هرگز نباید اتو را به طور مستقیم روی لباس قرار داد حتما باید پارچه سفیدی روی لباس گذاشته و بعد اتوکاری را روی پارچه انجام داد. برای لباس های طرح دار برجسته اصلا نباید لباس را اتو کرد زیرا اتو باعث میشود که طرح لباس از بین برود که بر زیبایی و جذابیت لباس تاثیر خواهد گذاشت.

مدل ژیله مردانه بافت شیک و مجلسی (جلیقه بافت مردانه)

روش صحیح اتو کردن لباس بافتنی

برای اتو کردن لباس بافتنی که از جنس پشم و ابریشم است باید توجه خاصی کرد زیرا حرارت بالای اتو روی لباس اثر میگذارد. پس نباید اتو را روی لباس کشید. برای این نوع لباس ها فقط رسیدن بخار آب به بافت لباس برای از بین بردن چروک و صاف کردن آن موثر است.
روش اتو کردن این نوع لباس ها بدین صورت است که لباس را روی میز پهن می کنیم و از بخار اتو برای صاف کردن لباس استفاده می کنیم.

اصول اساسی اتو کردن لباس بافتنی

  •  اگر لباس دارای دکمه می باشد دکمه ها را بسته و لباس را پشت رو می کنیم بعد لباس را روی یک سطح صاف پهن کرده و حتما لباس باید کاملا صاف باشد.
  • حال برای اینکه حرارت مستقیم به لباس نرسد یک پارچه ای که تمیز و حتما سفید و نمدار باشد روی لباس بیاندازید. بعد آستین ها را روی میز صاف کرده و باید برای اتو کردن از پارچه نمدار استفاده کنیم.
  • اگر در حین اتو کاری پارچه ای را که روی لباس انداخته شده با آب پاش خیس کنیم بهتر است .زیرا پارچه باید مرطوب باشد که این کار مانند عایق عمل می کند و نمی گذارد که حرارت مستقیما به بافت لباس برسد.
  • بعد از اتو کردن لباس بافتنی، هر بخش از لباس که اتو شد نباید آن را تکان دهید تا خنک شود و هنگام لمس نباید داغ باشد. زیرا این کار به بافت لباس صدمه وارد می کند و باعث می شود فرم لباس تغییر کند.
  • اولین بخشی که در این نوع لباس ها بهتر است اتو شود آستین ها می باشد بعد از آن به سراغ سرشانه رفته و تا پایین لباس ادامه دهیم. سپس می توانیم پارچه را از روی لباس برداریم تا لباس خنک شود و بدین صورت به لباس صدمه ای نمی رسد.

    اگر در حین اتو کاری پارچه ای را که روی لباس انداخته شده با آب پاش خیس کنیم بهتر است

    اگر در حین اتو کاری پارچه ای را که روی لباس انداخته شده با آب پاش خیس کنیم بهتر است

آموزش بافت پاپوش نوزاد با میل و قلاب 

نتیجه گیری

پس با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد ۳ نکته اساسی که در اتو کردن لباس بافتنی مهم است عبارتند از:
۱. اول باید دکمه های لباس بسته باشد و به صورت پشت و رو کرده و روی یک سطح صاف پهن میکنیم.
۲. آستین های لباس را روی میز صاف کرده و بعد با انداختن یک پارچه نمدار روی لباس میتوان آن را اتو کرد و بعد به سراغ بخش های دیگر لباس رفت.
۳. برای اتو کردن دیگر بخش های لباس باید از سرشانه به سمت پایین اتو کشی شود. ( با انداختن پارچه نمدار اتو کشی انجام شود).

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو