خوراک گوشت و بادمجان

خوراک گوشت و بادمجان و سیب زمینی در فر خوراک گوشت چرخ کرده و بادمجان غذا با گوشت تکه ای و بادمجان غذایی از گوشت و بادمجان در جدول

خوراک گوشت و بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه را می توانیم با مواد و طعم های بسیار متنوعی درست کنیم. در این دستور ما این خوراک خوشمزه را به سبک شمالی درست می کنیم که علاوه بر کباب کردن بادمجان از رب انار برای طعم دار کردن غذا استفاده می کنیم. همانطور که گفتیم این غذای خوشمزه با بادمجان کباب شده تهیه می شود که دارای طعمی دودی و خاص است، در صورتی که طعم بادمجان کبابی را دوست ندارید، می توانید بادمجان را درون فر قرار دهید تا بدون بو کباب شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
بادمجان دلمه ای۲ عدد متوسط
سیر۵ حبه
رب انار۳ قاشق غذاخوری
جعفری۱ دسته کوچک
سماق و پودر زنجبیلبه مقدار کافی
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغن زیتونبه مقدار کافی

دستور پخت خوراک گوشت و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خوراک گوشت و بادمجان کبابی خوشمزه  ابتدا بادمجان ها را می شوییم و روی شعله زیاد اجاق گاز قرار می دهیم تا کبابی شوند.بعد پوست روی آن ها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس با چاقو تیز یز ساطوری می کنیم و یا داخل پارچ خردکن می ریزیم و پوره شده تحویل می گیریم.۱ عدد از پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.سیرها را نیز پوست می گیریم.

مرحله سوم

می شوییم و رنده ریز می کنیم.تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و پیازها را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک شوند و آنوقت گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به صورت مداوم مواد را تفت می دهیم تا رنگ آن کاملا تغییر کند، سپس زردچوبه را به همراه نمک فلفل سیاه و پودر زنجبیل روی مواد می پاشیم و تفت می دهیم و بعد سیرهای رنده شده را به مواد می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله  بلافاصله بادمجان های پوره شده و رب انار را اضافه می کنیم و همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا رب انار کاملا با مواد آغشته شود و حرارت را بسیار کم می کنیم تا مواد مخصوصا گوشت ها بپزد.

مرحله ششم

بعد پخت بادمجان و گوشت آب موجود در غذا کاملا تبخیر شده است و تابه را از روی حرارت بر می داریم. سپس پیاز باقیمانده را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه خلالی خرد می کنیم و داخل کاسه ای می ریزیم.

مرحله هفتم

سپس آبلیمو، روغن زیتون و کمی جعفری خرد شده، نمک، سماق و فلفل به آن اضافه می کنیم و با قاشق مواد را خوب مخلوط می کنیم.بادمجان و گوشت آماده شده را داخل ظرف می کشیم و با مخلوط پیاز و جعفری آن را تزئین می کنیم و با نان نوش جان کنید.