تعیین تکلیف قرارداد پشتیبانی و توسعه سامانه‌‏های HIS در بیمارستان‌‏های کشور

57

1399/11/2

23:10


تعیین تکلیف قرارداد پشتیبانی و توسعه سامانه‌‏های HIS در بیمارستان‌‏های کشور

سلامت نیوز: کمیسیون سلامت الکترونیک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در خصوص قراردادهای پشتیبانی و توسعه سامانه‌‏های HIS بیانیه‌ تازه‌ای منتشر کرده است.


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران،در این بیانیه به نامه اخیر «معاونت توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» در پاسخ به استعلام‏‌های «ریاست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات»، اشاره شده است که صریحاً بر جایگاه قانونی سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای کشور در مورد تعیین تعرفه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرده است.


متن بیانیه به این شرح است:
«عقد قرارداد پشتیبانی و توسعه سامانه‌‏های HIS در دشوارترین سال فعالیت شرکت‏‌های نرم‌‏افزاری حوزه سلامت، یعنی سال مواجهه نظام درمان کشور با کرونا، به چالشی جدی بین شرکت‌‏ها، مرکز مدیریت آمار ‌و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمارستان‏‌های بهره بردار تبدیل شد، به‌طوری که تا اواخر ماه دهم سال، تکلیف این قراردادها هنوز روشن نشده است.


کمیسیون سلامت الکترونیک سازمان طی جلسات متمادی، اطلاع‌رسانی‌‏های مستمر و انتشار بیانیه مورخ 21/مهر/1399 کوشید از حقوق‌ همکاران خود برای نیل به تعاملی مرضی‌‏الطرفین استفاده کند که متاسفانه با مقاومت‏‌ها و مخالفت‏‌های بی‌‏مورد مواجه شد. علی‌رغم برخورد غیرمسئولانه نهاد(های) متولی حوزه سلامت کشور با منافع و مصالح شرکت‏‌های نرم‌افزاری حوزه سلامت، این شرکت‌ها به مسئولیت اخلاقی و حرفه‌‏ای خود در تامین خدمات پشتیبانی و توسعه سامانه‏‌های HIS در بیمارستان‌‏ها ادامه داده‌‏اند .


خوشبختانه امروز کمیسیون مطلع شد که معاونت توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به استعلام‌‏های ریاست محترم مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، طی نامه شماره 2325/208/د مورخ 10/08/99 صریحاً بر جایگاه قانونی سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای کشور در مورد تعیین تعرفه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرده است. این نامه به پیوست دستورالعمل مدیریت مرکز آمار و فناوری اطلاعات، به دانشگاه‏‌های کشور نیز ارسال شده است. اگر چه علت این تاخیر دو ماهه در ابلاغ نظر معاونت توسعه بر اعضای کمیسیون آشکار نیست، اما خوشحال هستیم که در نهایت و به درستی، تعیین تکلیف مبلغ قرارداد پشتیبانی و‌ توسعه سامانه‏‌های HIS و دیگر خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد نیاز مراکز بهداشتی درمانی کشور، به تعامل بین طرفین بر اساس فهرست بهای سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای کشور احاله شده است.


با انتشاراین نامه به پیوست این بیانیه، امیدواریم حجت بر تمام ذی‌نفعان حوزه سلامت الکترونیک تمام باشد که متولی تعرفه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای کشور است.


با آرزوی توفیق برای همکاران ارجمند، بار دیگر همه را به تعامل معطوف به تامین منافع متقابل با مشتریان محترم، دعوت می‌‏کنیم.
کمیسیون سلامت الکترونیک


سازمان نظام صنفی رایانه‏‌ای کشور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو