رازهایی که از عوامل سریال های خارجی تا لحظه آخر مخفی ماند

رازهایی که از عوامل سریال های خارجی تا لحظه آخر مخفی ماند


175

1399/11/8

17:18


بخش هایی از فیلمنامه سریال های خارجی که از عوامل آن تا آخرین لحظه پنهان ماند/ از زنده شدن جان اسنو در بازی تاج و تخت تا پایان بندی سریال آشنایی با مادر

رازهایی که از عوامل سریال های خارجی تا لحظه آخر مخفی ماند

یک ساعت پیش
بخش هایی از فیلمنامه سریال های خارجی که از عوامل آن تا آخرین لحظه پنهان ماند/ از زنده شدن جان اسنو در بازی تاج و تخت تا پایان بندی سریال آشنایی با مادر

رازهایی که از عوامل سریال های خارجی تا لحظه آخر مخفی ماند

اختصاصی سلام سینما- نگه داشتن راز کار سختی است به ویژه وقتی که عده‌ای از برملا کردن آن کسب درآمد می‌کنند. مطمئناً درز مسائل محرمانه در هالیوود اجتناب‌ناپذیر است و نگه داشتن یک راز فقط زمانی ممکن است که تمام طرف‌ها به حفظ آن پایبند باشند.

برای حفظ یک راز، عده‌ای زیادی از آدم‌ها باید دهانشان را بسته نگه دارند ولی طولانی بودن مدت فعالیت این آدم‌ها در جریان تولید، باعث می‌شود که برخی‌ها حرفی از دهانشان بپرد. اما با این اوصاف راهی برای نگه داشتن راز از گروه بازیگران وجود دارد.

دلایل زیادی برای کارگردانان، نویسندگان و تهیه‌کنندگان وجود دارد که دوست دارند رازهایی را از بازیگران مخفی نگه دارند. اغلب آن‌ها نمی‌خواهند که دانستن یک راز مخصوصاً اگر رازی درباره‌ی سرنوشت کاراکتری باشد که آن بازیگران ایفا می‌کنند، باعث شود که در نقش‌آفرینی آن‌ها تغییری به وجود بیاید. تازگی واکنش احساسی که از برملا شدن یک راز در بازیگر ایجاد می‌شود، برای عوامل تولیدکننده، ارزش بسیار بالایی دارد.

اغلب تولیدکنندگان سریال‌های تلویزیونی تلاش می‌کنند تا رازها را از روزنامه‌های زرد مخفی نگه دارند که انتشار اخبار درباره‌ی سریالشان، باعث گمراهی تیم سازنده نشود. از هویت قاتلان گرفته تا بازگشت کاراکترهای بزرگ، این رازهایی است که در طول فیلمبرداری از بازیگران مخفی نگه داشته شده‌اند:

 

- هیچکدام از بازیگران «تویین پیکس»(Twin Peaks) از هویت قاتل «لورا پالمر» اطلاعی نداشتند

رازهایی که از عوامل سریال های خارجی تا لحظه آخر مخفی ماند - توئین پیکس

چه کسی «لورا پالمر» را به قتل رساند؟ این سؤالی است که ذهن همه را در سال 1990 درگیر کرده بود. جواب این سؤال را تنها سه نفر می‌دانستند: «دیوید لینچ»، «مارک فراست» و «جنیفر لینچ». هیچکدام از بازیگران و عوامل سازنده تا قبل از ضبط قسمتی که هویت قاتل فاش می‌شود، جواب این سؤال را نمی‌دانستند.

تولیدکنندگان سریال یعنی «دیوید لینچ» و «مارک فراست» تصمیم گرفتند که هویت قاتل را تنها به دختر «دیوید لینچ» یعنی «جنیفر» بگویند تا او بتواند کتاب «خاطرات محرمانه‌ی لورا پالمر» را بنویسد. در جلد پشتی این کتاب از او بعنوان یکی از سه پستاندار هوازی که قاتل لورا پالمر را می‌شناسند، نام برده شده است.

بازیگران، فیلمنامه را قسمت به قسمت دریافت می‌کردند بنابراین هیچکدام از آنان چیزی بیشتر از تماشاگران سریال درباره‌ی داستان آن نمی‌دانستند. هر کدام از بازیگران حدسیات خود را داشتند و هر چقدر داستان به کشف هویت قاتل نزدیک می‌شد، همه بیشتر به کاراکتر «بنجامین هورن» با نقش‌آفرینی «ریچارد بیمر» شک می‌بردند. در همین حین «ری وایز» احساس نگرانی می‌کرد که شاید کاراکتر او یعنی «لیلاند» قاتل «لورا» باشد. ناراحتی او نه به این دلیل که پدری توانسته تا دخترش را به قتل برساند بلکه بخاطر عدم تمایل او به ترک کردن سریال بود.

«وایز» در مصاحبه‌ای با ای‌وی کلاب عنوان کرد که او از این ماجرا،دقیقاً قبل از فیلمبرداری قسمت کشف هویت قاتل «لورا» مطلع شده است. در جلسه‌ای با حضور «لینچ»، «فراست»، «شریل لی» و «ریچارد بیمر» که قرار بود در آن درباره‌ی ادامه سریال صحبت شود، «لینچ» به طرف او خم می‌شود و می‌گوید:«ری، کار تو بود. تمام این مدت کار تو بود.»

 

- «آشنایی با مادر»(How I Met Your Mother) این تراژدی را مخفی نگه داشت

رازهایی که از عوامل سریال های خارجی تا لحظه آخر مخفی ماند - تراژدی سریال آشنایی با مادر

«خبر بد» یکی از ماندگارترین قسمت‌های سریال «آشنایی با مادر»(How I Met Your Mother) است. داستان این قسمت درباره‌ی «مارشال»(جیسون سیگل) و «لیلی»(الیسون هانیگان) که با مشکل بارداری خود دست و پنجه نرم می‌کنند و منتظر خبری خوش است تا پدرش را خوشحال کند اما در آخر همین قسمت «لیلی» خبری ویران‌کننده را به «مارشال» می‌دهد.

پدر «مارشال» بر اثر سکته‌ی قلبی درگذشته است. «مارشال» در لحظه‌ای احساسی «لیلی» را در آغوش می‌گیرد و به او می‌گوید که آماده‌ی چنین اتفاقی نیست. این لحظه‌ی احساسی بدلیل پنهان نگه داشتن این اتفاق از بازیگران رقم خورد.

«جیسون سیگل» در مصاحبه‌ای با آی‌جی‌ان میگوید:"فیلمنامه‌ی اصلی با اعلام بارداری توسط «لیلی» پایان می‌یابد اما ما تا روز فیلمبرداری قسمت پایانی از آن اطلاعی نداشتیم. در سکانس آخر «الیسون» گریه‌کنان به سمت من آمد و دیالوگش را گفت. سکانس بسیار تأثیرگذاری بود و بازیگری را بسیار آسان کرد."

 

- در سریال «جیغ»(Scream) به بازیگران گفته نشد که چه کسی پشت ماسک است

رازهایی که از عوامل سریال های خارجی تا لحظه آخر مخفی ماند - جیغ

معمای اصلی سریال «جیغ»(Scream) محصول شبکه‌ی ام‌تی‌وی، هویت فرد پشت ماسک بود. چه کسی تمام آن قتل‌ها را در لیک‌وود مرتکب شده است؟ قبل از قسمت پایانی سریال که در آن مشخص شد «پایپر»، شخص پشت ماسک است، همه‌‌ی بینندگان و از جمله بازیگران سریال «جیغ»(Scream) حدس‌های خود را داشتند.

بازیگر نقش پایپر یعنی «آملیا رز بلیر» در مصاحبه با هالیوود لایف گفته است که خودش این حقیقت را در روز پایان فیلمبرداری قسمت ششم فهمیده و نیمی از فصل این حقیقت از او پنهان نگه داشته شده است و به هیچ عنوان انتظارش را نداشت.

 

- هویت «مادر» از تمام بازیگران سریال «آشنایی با مادر»(How I Met Your Mother) مخفی نگه داشته شد

رازهایی که از عوامل سریال های خارجی تا لحظه آخر مخفی ماند - سریال آشنایی با مادر

پایان‌بندی سریال «آشنایی با مادر»(How I Met Your Mother) از فصل اول برنامه‌ریزی شده بود اما فقط پنج نفر روی کره‌ی زمین از داستان آن خبر داشتند. «کارتر بیز»، «کریگ توماس»، «پم فرایمن» و بازیگران نقش فرزندان «مازبی» یعنی «دیوید هنری» و «لیندزی فونسکا» کسانی بودند که از پایان‌بندی سریال باخبر بودند. «بیز» و «توماس» یک برنامه‌ی پشتیبان نیز برای پایان‌بندی سریال داشتند که اگر قرار شد سریال زودتر از موعد مقرر به پایان برسد از آن استفاده کنند.

آن برنامه‌ی پشتیبان، تبدیل کردن «ویکتوریا»(اشلی ویلیامز) به مادر داستان بود. اما وقتی فصل سوم به پایان رسید، آنها خیالشان از بابت امکان ساختن پایان‌بندی اصلی راحت شد. «هنری» و «فونسکا» در سال 2006 برای فیلمبرداری سکانس‌های پایانی جلوی دوربین رفتند و از آنها تعهد گرفته شد که هرگز این مسئله را فاش نکنند تا سازندگان بتوانند پایان‌بندی سریال را همچون یک راز از بازیگران اصلی مخفی نگه دارند.

«جاش ردنور» در مصاحبه با هالیوود ریپورتر اعلام کرده است که تا قبل از قسمت پایانی هرگز از پایان‌بندی سریال خبر نداشته است. «نیل پاتریک هریس» نیز در پاسخ به سؤال یک کاربر در فضای مجازی مبنی بر اینکه بازیگران اصلی «آشنایی با مادر»(How I Met Your Mother) چه زمانی در جریان پایان‌بندی سریال قرار گرفته است، پاسخ داد که او در جریان فیلمبرداری فصل هشتم در مهمانی کریسمس هنگامی که مست بوده، «بیز» و «توماس» را مجبور کرده است که حقیقت را درباره‌ی پایان‌بندی سریال به او بگویند.

در مورد «الیسون هانیگان» نیز او به News.com.au گفته است که او دقیقاً قبل از فیلمبرداری قسمت پایانی در جریان پایان‌بندی سریال قرار گرفته است. او به اتاق گریم فراخوانده شد و در کنار بازیگر نقش مادر یعنی «کریستین میلیوتی» عکسی از آنها گرفته شد تا در قسمت پایانی شبیه هم نباشند.

 

- همه به «جونیور» شلیک کردند بنابراین هیچکس نمی‌دانست که واقعاً چه کسی به «جونیور» شلیک کرده است

رازهایی که از عوامل سریال های خارجی تا لحظه آخر مخفی ماند - دالاس

«دالاس»(Dallas) یک سریال بسیار پرطرفدار محصول شبکه‌ی سی‌بی‌اس است که با معمای "چه کسی به «جونیور» شلیک کرد؟" در سطح جهانی شهرت بی‌مثالی برای خود رقم زد. پس از اینکه یک سرمایه‌دار به نام «جونیور ایوینگ» در پایان فصل سوم در مارچ 1980 با شلیک گلوله کشته شد، شبکه‌ی سی‌بی‌اس یک کمپین تبلیغاتی درباره‌ی این معما به راه انداخت که خیلی زود موضوع اصلی گفتگوها در سراسر کشور شد.

نتیجه‌ی آن هشت ماه بعد، پربیننده‌ترین قسمت یک سریال تلویزیونی در طول تاریخ تلویزیون شد. تخمین زده می‌شود که 75 درصد مردم کل آمریکا این قسمت را از تلویزیون خود تماشا کردند. نکته‌ای که این معما را جذاب‌تر می‌کرد این بود که حتی بازیگران سریال نیز از هویت کسی که به «جونیور» شلیک کرد، خبر نداشتند. برای اینکه این معما در میان عوامل سازنده‌ی سریال «دالاس»(Dallas) نیز مخفی بماند، همه‌ی بازیگران و حتی تهیه‌کنندگان و سایر عوامل مثل طراح گریم نیز سکانس شلیک به «جونیور» را ایفا کردند.

حتی «لری هگمن» بازیگر نقش «جونیور» نیز از این جواب این معما اطلاعی نداشت و او را نیز مجبور کرده بودند که به کاراکتر خودش شلیک کند. بنابراین با این روش هیچکس نمی‌دانست که چه کسی به «جونیور» شلیک کرده است یا حتی او می‌توانسته خودکشی کرده باشد. گفته می‌شود حتی مردم سعی کردند از طریق پرداخت رشوه به بازیگران سریال «دالاس»(Dallas)، جواب این معما را پیدا کنند اما همه‌ی این تلاش‌ها بی‌ثمر ماند زیرا هیچکدام از بازیگران پاسخ آن را نمی‌دانستند.

 

- مرگ «سرهنگ هنری بلیک» در سریال «دَرهَم»(M*A*S*H) تا پیش از تولید یک راز بود

رازهایی که از عوامل سریال های خارجی تا لحظه آخر مخفی ماند - درهم

سکانس پایانی قسمت «حبشه، هنری» در سریال «دَرهَم»(M*A*S*H) یکی از بیادماندنی‌ترین قسمت‌های این سریال طولانی است. «رادار»(گری برگهوف) وارد اتاق عملیات می‌شود و با چهره‌ای درهم اعلام می‌کند که هواپیمای «سرهنگ هنری بلیک»(مک‌لین استیونسون) بدون هیچ بازمانده‌ای ساقط شده است. این سکانس به قدری زنده و واقعی بود که شایعاتی مبنی بر عدم اطلاع بازیگران سریال از این قسمت داستان نقل می‌شد.

وبسایت اسنوپس دریافت که این شایعه واقعیت ندارد اما تا جایی که امکانش وجود داشت، مرگ «سرهنگ هنری بلیک» از بازیگران پنهان نگه داشته شد. «لری گیلبرت» تهیه‌کننده سریال «دَرهَم»(M*A*S*H) در کتابش با عنوان «خندیدن مهم است» می‌گوید که نویسندگان مدتی بسیار طولانی سعی کردند تا مرگ «بلیک» را مانند یک راز مخفی نگه دارند.

«گیلبرت» فیلمنامه را بین تمام بازیگران پخش کرد اما صفحه‌ی آخر آن را در کشوی میز خود نگه داشت. بازیگران برای ضبط سکانس پایانی قسمت «حبشه، هنری» جلوی دوربین رفتند و پس از اتمام فیلمبرداری آماده‌ی جشن گرفتن شدند اما همین لحظه «گیلبرت» از صفحه‌ی آخر فیلمنامه رونمایی کرد و همه را در شوک فرو برد.

 

- بازیگران «بی‌شرم»(Shameless) از بازگشت «جیمی» بی‌خبر بودند

رازهایی که از عوامل سریال های خارجی تا لحظه آخر مخفی ماند - بی شرم

پس از مرگ احتمالی «جیمی»(جاستین چتوین) در قسمت پایانی فصل سوم سریال «بی‌شرم»(Shameless)، او خیلی کوتاه در سکانس پایانی فصل چهارم تحت نامی جدید بازمی‌گردد. عوامل سریال تلاش زیادی برای مخفی نگه داشتن این راز کردند تا جایی که آن قسمت را برای اصحاب رسانه نمایش ندادند. این اتفاق همه را شگفت‌زده کرد حتی بازیگران سریال نیز در توئیتر، شگفت‌زدگی خودشان را ابراز کردند.

«استیو هاوی»، «شانولا همپتون»، «نوئل فیشر» و «امی روسوم» همگی در توئیتر شوکه شدن خود را اعلام کردند و گفتند که از بازگشت «جیمی» اطلاعی نداشته‌اند. «روسوم» پس از دریافت پیام‌های متعدد از سوی مردم با این عنوان که "واقعاً نمیدانستی؟"، چندین بار تلاش کرد تا با تهیه‌کنندگان سریال «بی‌شرم»(Shameless) و «جاستین چتوین» تماس بگیرد. او دریافت که «جاستین چتوین» به هتلی در شیکاگو برده شده تا این راز برای همکاران او برملا نشود.

 

- «کیت هرینگتون» مجبور بود درباره‌ی سرنوشت «جان اسنو» دروغ بگوید

رازهایی که از عوامل سریال های خارجی تا لحظه آخر مخفی ماند - بازی تاج و تخت

«جان اسنو»(کیت هرینگتون) در قسمت پایانی فصل پنجم سریال «بازی تاج و تخت»(Game of Thrones) کشته شد و بلافاصله گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی آینده‌ی او آغاز شد. رمان «جورج آر.آر.مارتین» درباره‌ی سرنوشت «جان اسنو» بسیار مبهم بود. «کیت هرینگتون»، «دیوید بنیوف» و «دی.بی.وایس» تمام تلاششان را کردند که به طرفدارن سریال القاء کنند «جان اسنو» برای همیشه مرده است.

«هرینگتون» در مصاحبه با اینترتینمنت ویکلی می‌گوید:"به من گفته شد که جان اسنو کشته شده است و فصل بعد در سریال حضور ندارد." سپس بعد از گذشت یک تابستان، «جان» در ابتدای فصل ششم به سریال بازگشت. پس از این دریافتیم که «کیت هرینگتون»، «دیوید بنیوف» و «دی.بی.وایس» تمام تلاششان را کرده‌اند تا این اتفاق را از همگان حتی سایر بازیگران سریال «بازی تاج و تخت»(Game of Thrones) نیز مخفی نگه دارند.

یک سال بعد «کیت هرینگتون» در مصاحبه‌ای دیگر با اینترتینمنت ویکلی می‌گوید:"مدت کوتاهی پس از دریافت فیلمنامه‌ی فصل پنجم، به من گفتند که در فصل ششم به سریال بازمی‌گردم اما قسم خوردم که این را مانند یک راز نزد خود نگه دارم. مجبور بودم هرکاری کنم تا همکاران را متقاعد کنم که قرار نیست برگردم. اوایل بنظرم جالب می‌آمد اما مجبور شدم تقریباً به همه‌ی بازیگران و عوامل سریال دروغ بگویم. هرچه می‌گذشت بیشتر احساس می‌کردم که دارم به آنان خیانت می‌کنم."

برخی از بازیگران هرگز حرفهای او را نپذیرفتند اما برخی دیگر آن را باور کردند. حتی «سوفی ترنر» برای او نامه‌ای فرستاد که در آن نوشته بود چقدر عاشق کار کردن کنار او بوده است. «هرینگتون» وقتی از حفظ این راز احساس سنگینی می‌کرد، آن را با چند نفر در میان گذاشت. او در برنامه‌ی «جیمی فالون» گفت که این راز را با چند نفر از عزیزان و یک افسر پلیس برای فرار از جریمه شدن، در میان گذاشته است.

منبع: Looper

خبرهای مرتبط:

بهترین سریال های خارجی سال 2020 از نگاه کاربران سایت IMDB


بهترین و محبوب ترین سریال های روز و در حال پخش دنیا/قسمت اول​​​​​​​


بهترین و محبوب ترین سریال های روز و در حال پخش دنیا/قسمت دوم​​​​​​​

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو