آیا شرایط هوای فعلی تهران آلوده است؟

61

1399/11/11

10:32


آیا شرایط هوای فعلی تهران آلوده است؟

سلامت نیوز:رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: تا زمانیکه روند از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده به ترتیب اولویت عمومی، موتورسیکلت‌های کاربراتوری و خودرو‌های شخصی به همراه جایگزینی با وسایل نقلیه نو و استانداردصورت نپذیرد، شاهد ادامه آلودگی خواهیم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، سید محمد مهدی میرزایی قمی، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم در گفتگو با میزان در خصوص هوای بهمن ماه پایتخت گفت: منابع آلایندگی در نگاه کلی به دو دسته منابع متحرک و ساکن تقسیم بندی می‌شوند. با توجه به پایش مداوم آلایندگی هوا از طریق ایستگاه‌های سنجش آلودگی مستقر در سطح شهر و شاخص کیفیت هوا از پنجم بهمن تا به امروز، ۱۰۹ بوده که ناسالم برای گروه‌های حساس است. در پایان روز با افزایش تردد‌های درون شهری، میزان آلودگی هوا افزایش یافت و ناسالم برای همه افراد شد. افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند.


میرزایی قمی در خصوص این سوال، آیا این آلودگی هوا امکان دارد مانند دی‌ماه باشد و با سرد شدن هوا و پایداری آلودگی هوا تا چه اندازه می‌رسد، گفت: افزایش وسایل نقلیه فرسوده اعم از وسایل نقلیه شخصی و همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی و عدم نوسازی از عوامل اصلی آلایندگی است که کما کان نیز ادامه دارد. تا زمانیکه روند از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده به ترتیب اولویت عمومی، موتورسیکلت‌های کاربراتوری و خودرو‌های شخصی به همراه جایگزینی با وسایل نقلیه نو و استانداردصورت نپذیرد، شاهد ادامه آلودگی خواهیم بود.


وی تاکید کرد: در مواردی که صنایع و نیروگاه‌ها از سوخت آلاینده و با محتوای گوگرد بالا استفاده کنند؛ این امر به همراه آلایندگی ناشی از خودرو‌ها بویژه ناوگان دیزلی مانند کامیون‌ها و اتوبوس ها، مینی بوس ها، می‌تواند شدت آلودگی هوا را افزایش دهد.


رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم افزود: کاهش دمای هوا و نبود بارش‌ها نیز از تخلیه هوا جلوگیری کرده و باعث انباشتگی آلودگی هوا می‌شود. در دیماه سوخت مصرفی صنایع و نیروگاه‌ها، طبق پایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست عمدتاً دارای گوگرد بالایی بود. در این خصوص از وزارت نفت خواسته شده، کیفیت سوخت نیروگاه‌ها را ارتقا دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو