طرز تهیه کتلت با کته غذای راحت و ساده ایرانی

منبع: آرگا

1

1403/2/7

09:13


تهیه انواعی از کتلت‌ ها و کته‌ های خانگی را می‌ توانید در آرگا بیاموزید. در این بخش نیز طرز تهیه کتلت با کته قرار داده شده است که یک دستور ساده و کاربردی دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

طرز تهیه کتلت با کته را می‌ توانید در این بخش مطالعه کنید. این دستور ساده را می‌ توانید انواع کتلت‌ ها را داشته و یک غذای راحت و آسان تهیه کنید.

اگر از علاقه مندان به آشپزی‌ های خانگی هستید، حتماً در بخش آشپزی آرگا ما را دنبال کنید. طرز تهیه کتلت ماهی و کتلت هندی با طعم های متنوع را در آرگا تجربه نمایید.

مواد لازم کتلت با کته

مواد اولیه:

  • سیب زمینی: ۱ عدد
  • آرد نخودچی: ۲ قاشق غذاخوری
  • گوشت چرخی: ۲۵۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد
  • سبزی: ۱۰۰ گرم
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم
  • زردچوبه، فلفل، نمک: به میزان لازم
  • پودر سیر: به میزان لازم

طرز تهیه کتلت با کته

طرز تهیه کتلت با کته:

کتلت یکی از انواع غذاهای اصیل ایرانی بوده که اغلب با گوشت چرخی تهیه می‌ شود. برای داشتن یک کتلت خوشمزه در کنار کته بهتر است تا با آن مقدار گوشت چرخی اضافه کنید. در ادامه این بخش همراه ما باشید.

۴ عدد سیب زمینی متوسط را پوست کنده و رنده کنید. بهتر است تا از رنده ریز استفاده نمایید. یک عدد پیاز را نیز رنده کرده آب به مواد را به خوبی گرفته تا در زمان پخت باز نشود.

مواد را درون کاسه‌ای ریخته ۲۵۰ گرم گوشت چرخی به آن اضافه کرده، بهتر است تا گوشت چرخی با چربی مناسب استفاده کنید. جعفری و گشنیز ساطوری شده را اضافه نمایید. قاشق غذاخوری پودر سیر تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی را اضافه کرده حالا مواد را به خوبی ورز دهید.

افزودن آرد نخودچی دلخواهی بوده و تنها برای انسجام بهتر مواد است. شما می‌ توانید از ادویه‌ های دلخواه مثل فلفل سیاه زردچوبه نمک پودر سیر پابریکا و ادویه‌ های دیگر نیز استفاده کنید.

روش پخت کتلت با کته

بعد از اینکه مواد به خوبی ورز داده شد و با یکدیگر ترکیب و یکدست شد، آن را درون یخچال بگذارید و مدت ۳۰ دقیقه به آن زمان دهید. این کار موجب شده تا مواد شما به خوبی مزه‌ دار شود.

بعد از استراحت مواد را از یخچال خارج کرده روی حرارت و درون تابه‌ ای سرخ کنید. بعد از اینکه کتلت‌ های شما سرخ شد، می‌ توانید سراغ پخت کته بروید. در این مرحله از طرز تهیه کتلت با کته برنج را درون قابلمه‌ ای ریخته و بشورید. به اندازه یک بند انگشت آب روی آن بریزید. کمی نمک و روغن اضافه کرده و روی حرارت بگذارید.

در این بخش زمان دهید تا آب بجوشد. وقتی که احساس می‌ کنید، برنج شما بیش از حد خشک بوده می‌ توانید کمی با آن آب اضافه کنید. بعد از اینکه آب روی برنج کمی خشک شد، دمی را روی آن قرار داده تا دم بکشد.

می‌ توانید کتلت‌ ها را روی کته قرار داده تا در زمان پخت عطر و بوی بهتری بگیرد. بعد از ۴۰ دقیقه کته شما آماده بوده و می‌ توانید سرو کنید. این کته را می‌ توانید در کنار سبزی ماست و انواع ترشی نوش جان کنید. شما می‌ توانید با دستورهای دیگر نیز انواع کتلت‌ ها را داشته باشید. این ترکیب خوشمزه برای کودکان نیز عالی بوده و ارزش غذایی برنج در این روش حفظ می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو