مقایسه دنا پلاس با پژو 207

منبع: دلگرم

146

1399/11/11

21:01


مقایسه دنا پلاس با پژو 207

مقایسه دنا پلاس با پژو 207

آشنایی با پژو 207

پژو 207 هایی که در ایران تولید شده‌اند همه در بازارهای جهانی با نام پژو 206 پلاس شناخته می‌شوند و در ایران هم به نام پژو 207I عرضه شده اند؛ نخستین دوره تولید پژو 207 در بازه زمانی سال های 1389 تا 1391 بود و سپس تا زمستان 1395 دیگر پژو 207 تولید نشد و بعد از آن دوباره چند سال است که پژو 207 با کمی تغییرات عرضه می‌شود و فروش عالی را تجربه می‌کند.

پژو 207 جدید در ظاهر و قطعاتی مانند در، کاپوت و صندوق عقب همانند گذشته است اما راهنما از روی گلگیر حذف شده است، طراحی چراغ‌های جلو به کلی متحول شده است و اکنون به دیلایت مجهز است و چراغ عقب هم طراحی زیبایی دارد که در کل پژو 207 را در ظاهر مدرن تر نشان می‌دهند.

پژو 207 های جدید از غربیلک فرمان با طرح جدیدی استفاده می‌کنند که امکان کنترل کامل سیستم مالتی مدیا را فراهم کرده است و به منظور سرگرمی بیشتر و فعال کردن آپشن‌های متنوع‌تر ال سی دی کوچک قدیمی جای خود را به یک مانیتور 7 اینچی بخشیده است.

از جمله ویژگی‌های این مانیتور لمسی امکانات مالتی مدیای کامل و دوربین دنده عقب، اطلاعات کامپیوتر سفری و قابلیت ویرایش و ذخیره اطلاعات سرویس دوره ای است.

پژو 207 یکی از ماشین‌های باکیفیت متوسط در حال حاضر تولید شده در ایران خودرو است که هم از نظر متریال به کار رفته و هم از نظر کیفیت ساخت وضعیت متوسطی دارد و در این مدت زمان حضور آن برخی مالکان از برخی مشکلات از جمله وجود ایرادات بزرگ در گیربکس شکایت دارند.

پژو 207 یک ماشین خوش دست و جمع و جور است که هندلینگ خوبی دارد، قابلیت مانور بالایی از خودش نشان می‌دهد و برای داخل شهر یکی از گزینه های ایده آل محسوب می‌شود. اگر اهل رانندگی تهاجمی هستید و تقسیم وزن و فرمان پذیری ماشین و ترمزهای نیرومند برای شما اهمیت دارد قطعا از راندن پژو 207 لذت خواهید برد.

پژو 207 جدید یکی از ماشین‌های پرفروش جذاب این روزها است که هر دو نمونه اتوماتیک و دنده ای آن موفق شده اند تا به فروش بالایی دست پیدا کند. البته پژو 207 این فروش خوب را مدیون طراحی خوب است وگرنه در بحث کیفیت حرف چندانی برای گفتن ندارد.

مقایسه دنا پلاس با پژو 207

آشنایی با دنا پلاس

دنا را به عنوان لوکس ترین ماشین تولید ملی وارد بازار کردند و دنا پلاس مدتی است که به عنوان فیس لیفت ماشین دنا عرضه شده است و با تغییرات صورت گرفته دنا پلاس را می‌توان یک پل ارتباطی بین خودروسازی ایران و تکنولوژی ساخت ماشین مدرن دانست.

در دنا پلاس گرافیک چراغ‌های جلو وعقب به گونه ای طراحی شده است که بیشترین نور ممکن را تولید کنند، زیبا باشند و در شب هم به خوبی بتوانند حضور ماشین را اعلام کنند.

از جمله دیگر ویژگی‌های دنا پلاس خط موربی است که از گلگیر جلو و نزدیک به چراغ شروع شده است و تا گلگیر عقب امتداد یافته است ضمن اینکه شیشه مثلثی عقب در دنا پلاس حذف شده است و همه اینها با همدیگر یک ماشین سدان به نمایش گذاشته‌اند که با استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد البته در ظاهر مردم پژو 207 را بیشتر می‌پسندند.

از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ طراحی داخلی، ارگونومی، متریال و مواد به کار برده شده در ساخت امکانات و تجهیزات دنا پلاس را می‌توان یکی از مناسب ترین‌ها دانست که به راحتی سرنشینانش اهمیت زیادی داده‌اند.

دنا پلاس علاوه بر امکانات استاندارد تعبیه شده در دنا به سانروف، سیستم مالتی مدیا جدید، دوربین دید عقب و آنتن کوسه‌ای در بخش تجهیزات رفاهی و اضافه شدن دو عدد کیسه هوای جانبی در بخش ایمنی مجهز شده است.

مقایسه دنا پلاس با پژو 207

از نظر کیفیت وضعیت دنا پلاس و پژو 207 شبیه به هم هستند. البته در دنا بسیار پیش آمده که آپشن‌ها به علت ایراد سیستم مالتی پلکس از کار بیافتد و در دنا پلاس امیدواریم تا مشکل‌های اینچنینی رفع گردیده باشند. در بحث ابعاد دنا پلاس نسبت به پژو 207 بهتر است البته بستگی به نظر شما دارد که ماشین را برای چه کاربری می‌خواهید اما راحتی دنا پلاس برای خانواده‌ها مناسب‌تر است.

موتوری که ایران خودرو بر روی ماشین‌های دنا و دنا پلاس به کار برده است پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی است. این پیشرانه 4 سیلندر است و 1646 سی سی حجم دارد و با آرایش خطی درون کاپوت دنا و دنا پلاس قرار گرفته است.

ماشین‌های دنا و دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید می‌کند.

مصرف سوخت ماشین‌های دنا و دنا پلاس با توجه به پارامترهای مختلف در حد مناسب و خوب ارزیابی می‌شود و علاوه بر این از شتاب و کشش خوبی این ماشین‌ها برخوردار هستند که در جاده و ... خیال راننده دنا پلاس را از سرعت گیری ماشین خود راحت می‌کند و راننده ماشین با اطمینان خاطر به مسیر خود ادامه می‌دهد.

بسیاری از دناها با ضعف کیفیتی دیسک و صفحه دست و پنجه نرم می‌کردند و بسیاری از مالکان به محض تحویل گرفتن دنا خود این قطعه را تعویض می‌کردند اما اکنون دنا پلاس از نظر طول عمر دیسک و صفحه بهتر شده است اما اگر هنوز هم شتاب بیشتر می‌خواهید تعویض دیسک و صفحه با نمونه‌های معروف به زانتیایی به شما توصیه می‌گردد.

ایران خودرو وعده عرضه دنا پلاس اتوماتیک را داده است اما در حال حاضر دنا پلاس تنها با گیربکس دستی عرضه می شود اما پژو 207 هر دو نوع گیربکس را به خریدار عرضه می‌کند.

از نظر فنی و کوپل بودن موتور و گیربکس دنا پلاس به صورت کامل با هم هماهنگ نیستند که از لذت رانندگی می‌کاهد و اگر می خواهید تا با جذابیت بیشتری رانندگی کنید بخش فنی پژو 207 این جذابیت را می‌تواند در اختیار شما قرار دهد.

مدل خودروپژو 207 صندوقداردنا پلاس

پیشرانه

4 سیلندر 16 سوپاپه

4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

1587 سی سی

1646 سی سی

حدأکثر قدرت

105 اسب بخار

113 اسب بخار

حدأکثر گشتاور

142 نیوتن متر

155 نیوتن متر

گیربکس

4 سرعته (جلو) خودکار

5 سرعته (جلو) دستی

مصرف سوخت (ترکیبی)

3/7 در هر 100 کیلومتر

7/7

شتاب صفر تا 100

6/12 ثانیه

5/13 ثانیه

حدأکثر سرعت

189 کیلومتر در ساعت

189 کیلومتر در ساعت

separator line

مقایسه دنا پلاس با برلیانس

مقایسه دنا با سمند lx


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو