طرز تهیه شربت لبو خانگی خوش طعم و خوشمزه

منبع: آرگا

125

1399/11/13

18:02


شربت لبو یکی از انواع شربت های بسیار خوشمزه و خوش رنگ است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و نحوه آن نیز بسیار ساده و راحت است فقط کافی است، طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید، در این مقاله طرز تهیه شربت لبو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

همانطور که می دانید شربت ها دارای انواع مختلفی هستند و با روش های متفاوتی نیز تهیه می شود که یکی از انواع آن شربت لبو است که از فواید بسیار زیادی برخوردار است و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند، در ادامه مطلب طرز تهیه شربت لبو را به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد.

دستور تهیه شربت لبو

در مطالب قبلی به شما عزیزان نحوه تهیه انواع شربت ها از جمله : شربت توت فرنگی، شربت زعفران، شربت انجیر و…آموزش دادیم بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به تهیه شربت در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • چغندر : دو عدد بزرگ و یا چهار عدد کوچک
  • آب : یک چهارم لیوان به صورت اختیاری
  • زنجبیل : یک برش کوچک به منظور طعم دهی

طرز تهیه شربت لبو با طعم بی نظیر

در طرز تهیه شربت لبو ابتدا با کمک چاقوی تیز سر و دم چغندر ها را جدا کرده سپس با آب سرد به خوبی بشویید، پوست چغندر دارای خواص زیادی است اما در صورتی که دارای پوست بسیار ضخیم و یا گل آلود است با کمک چاقو پوست آن را جدا کنید.

حالا چغندرها را بعد از شستن و خشک کردن از وسط به دو قسمت برش داده و با کمک چاقو آن ها را به یک چهارم نصف کنید سپس تکه های چغندر را داخل آب میوه گیری یکی بعد از دیگری بگذارید و در صورت تمایل زنجبیل و آب را به آب میوه گیری بیفزایید.

در مرحله پایانی شربت لبوی آماده شده را داخل یخچال گذاشته و یا به شکل تازه بنوشید و در صورتی که تمایل به خنک شدن دارید بعد از خنک شدن آن را نوش جان کنید.

آموزش تهیه شربت لبو

نکات تکمیلی

۱. در صورتی که آب میوه گیری در دسترس ندارید می توانید چغندر را به قطعات ریز تر خرد نمایید سپس داخل مخلوط کن یا غذا سار بریزید.

۲. اگر تمایل به تهیه شربت بیشتر از دو لیوان دارید باید میزان مواد گفته شده را افزایش دهید.

۳. در صورت تمایل می توانید به شربت یخ اضافه کنید.

۴. می توانید بعد پختن چغندر ها، آب آن ها را بگیرید.

آموزش تهیه شربت لبو به روش دیگر

شربت لبو را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید و علاوه بر روشی که در بالا با آن آشنا شدید در ادامه روش دیگری را نیز به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • چغندر قرمز : یک عدد
  • سیب : یک عدد
  • هویج : یک عدد
  • لیمو ترش (اختیاری) : یک عدد

دستور تهیه :

ابتدا تمام مواد گفته شده را به خوبی شسته و چون نباید پوست آن ها گرفته شود بهتر است از سبزیجات ارگانیک استفاده نمایید.

حالا هسته سیب را خارج کرده و تمام مواد را به قطعات کوچک خرد نمایید سپس مواد را با آب و آب لیمو ترش داخل میکسر بریزید.

حالا به نوشیدنی به دست آمده چند قالب یخ افزوده و یا به مدت چند دقیقه اجازه دهید داخل یخچال بماند و آن را روزی دو بار بنوشید.

طرز تهیه شربت لبو با طعم عالی

در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با دستور تهیه انواع نوشیدنی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو