جذاب ترین بازی های دونفره خانگی که شما را ساعت ها سرگرم می کنند

جذاب ترین بازی های دونفره خانگی که شما را ساعت ها سرگرم می کنند


منبع: آرگا

110

1399/11/17

14:25


توجه داشته باشید که امروزه بازی های دونفره خانگی محبوبیت بسیار زیادی در میان خانواده ها پیدا کرده که در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از آن ها آشنا نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی بازی های جالب همواره شیرینی دورهمی های دونفره با دوست صمیمی یا حتی اعضای خانواده تان را بیشتر می کند و اگر با بازی های دونفره خانگی آشنا باشید هم سرگرم می شوید و لذت می برید و هم با روحیات همسر خود آشناییت بیشتری پیدا خواهید کرد و همچنین از لحظات و تایم های حالی خود لذت می برید.

آشنایی با بازی های دونفره خانگی

بهتر است بدانید که بازی های دسته جمعی اغلب برای همه ما یادآور خاطرات شیرین و اوقات خوشی هستند که در کنار دوستان و آشنایان داشته ایم و به همین خاطر بهتر است در روز هایی که در کنار هم هستیم بازی های جذاب گروهی را تجربه نماییم. در حال حاضر تمامی مردم دنیا در یک وضعیت مشترک در خانه ها قرنطینه شده اند و هر کدام به دنبال راه حلی هستند تا مثل قرنطینه کرونایی مدت طولانی را پشت سر بگذارند. از آنجایی که نمی توان در خانه نشست و مداوم فیلم دید یا کتاب خواند پس بهتر است بازی هم بکنید حتی اگر خانه تان مساحت زیادی ندارد. در ادامه سعی داریم تا به بیان بازی های خانوادگی و آموزش بازی های دورهمی و شب نشینی و بازی ها جالب جمع های فامیلی و بازی های مخصوص قرنطینه کرونا و بازی های دخترانه دسته جمعی و بازی های پسرانه گروهی و بازی های دونفره و بازی های دورهمی بزرگسالان و بازی های گروهی بزرگان و بازی های کاغذی و خنده دارد بپردازیم:

مزیت بازی های دونفره خانگی

بازی جرئت یا حقیقت:

به طور کلی اگر شما یا هم بازیتان اهل خطر کردن هستید قطعا جرئت یا حقیقت یک بازی کلاسیک و سرگرم کننده برای شما خواهد بود. برای اینکه پرده از برخی حقایق زندگی رقیب بردارید سوالات تصادفی بپرسید زیرا وقتی نوبت به جرئت می رسد کمی دیوانه بازی و خطر کردن ضرری نخواهد داشت. البته که فراموش نکنید احتیاط شرط عقل است و نباید خودتان یا رقیبتان را به دردسر بیندازید.

بازی اسم ترانه را حدس بزن:

بری انجام این بازی در ابتدا بایستی یک ترانه یا آهنگ را از فهرست ترانه های مورد علاقه تان انتخاب و پخش نمایید. رقیبتان ۳ تا ۵ ثانیه فرصت دارد اسم ترانه و نام خواننده یا آهنگساز آن را حدس بزند. همچنین اگر می خواهید بازی سخت تر شود بایستی قسمت های پرتکرار و شناخته آهنگ را پخش نکنید و سراغ ترانه های معروف نروید. در واقع هر کسی در نوبت خود نام ترانه را درست حدس بزند ۱ امتیاز خواهد گرفت و جالب است بدانید که این بازی هم فال است و هم تماشا زیرا علاوه بر شنیدن آهنگ ها با سلیقه موسیقی خود نیز آشنا خواهید شد.

انواع بازی های دونفره

بازی پرسش و پاسخ:

در واقع این بازی گزینه خوبی برای آشنایی بیشتر با شریک زندگی آیندتان است و به همین خاطر می توانید یک پرسش نامه شخصیت شناسی از اینترنت دانلود کنید و هر کدام از شما بایستی پرسش نامه را مطالعه و به پرسش ها پاسخ دهد. در واقع این بازی کمک می کند تا با حقایق بسیاری درباره یکدیگر آشنا شوید.

بازی رنگین کمان احساس:

برای انجام این بازی می توانید چندین بسته شکلات با رنگ های مختلف یا دراژه های رنگی تهیه نمایید و برای هر کدام یک موضوع انتخاب کنید. برای مثال رنگ زرد برای چیز هایی که شما را خوشحال می کند، رنگ بنفش برای چیز هایی که شما را غمگین می کند و رنگ سبز برای چیز هایی که شما را به هیجان می آورد، شکلات ها را درون یک کیسه بریزید و به نوبت و تصادفی یک شکلات از داخل کیسه خارج کنید و با توجه به رنگ شکلات درمورد موضوع مورد نظر صحبت کنید.

انواع بازی های هیجانی

بازی حدس بزن:

برای انجام این بازی بایستی به نوبت چشم های یکدیگر را ببندید و از کسی که چشم هایش بسته است بخواهید با لمس اشیائی که شما انتخاب می کنید نام آن ها را بگوید. می توانید از موادی مانند ماهی یخ زده، صابون و خیارشور که جالب هستند برای این بازی استفاده کنید.

بازی کارائوکه:

برای انجام این بازی بایستی چند آهنگ کارائوکه یا همان آهنگ بی کلام یک ترانه را دانلود کنید و بازی را آغاز نمایید. توجه داشته باشید که شما بایستی همراه با پخش آهنگ ترانه مربوط به آن را با صدای بلند بخوانید. اگر از آواز و موسیقی سررشته دارید هنرتان را نشان دهید زیرا دست پاچه شدن رقیبتان هنگام فراموش کردن متن ترانه یا تبق زدن شما این بازی جذاب را جذاب تر خواهد کرد.

مسابقه آشپزی:

بهتر است بدانید که محل انجام این بازی آشپزخانه است و شما همراهتان بر سر پختن شیرینی یا غذایی که مورد علاقه تان است رقابت خواهید کرد. هر کدام از حریفان در یک قسمت از آشپزخانه مشغول آماده کردن غذای موردنظر می شوند و در پایان کسی برنده خواهد بود که غذای لذیذتری آماده کرده باشد.

اجرای مسابقه آشپزی

بازی نرقص:

اگر اهل موسیقی هستید و بازی های مرتبط با موسیقی را دوست دارید بهتر است این مورد را هم امتحان نمایید. در واقع پیش از شروع بازی هر بازیکن یک فهرست پنج تایی از شادترین آهنگ ها آماده می کند. هر فردی به نوبه خود یک آهنگ را با صدای بلند پخش می کند و شما نباید در طول پخش آهنگ برقصید. هر حرکت کوچک ار تکان دادن شانه ها گرفته تا ضرب گرفتن با پا ۱ امتیاز نصیب طرف مقابل می کند. اگر می خواهید برنده شوید آهنگ های شاد مورد علاقه رقیبتان را پخش نمایید البته اگر ببازید هم ضرر نکرده اید و از شنیدن آهنگ ها لذت برده اید.

بازی مونوپولی:

به طور کلی مونوپولی یک بازی کارتی می باشد که در آن شما و رقیبتان سعی می کنید خانه های خاص روی صفحه بازی را تصاحب نمایید. با مونوپولی می توانید شم اقتصادی یکدیگر را بسنجید. این بازی دارای نسخه های مختلفی است که می توانید مطابق با سلیقه خود یکی از این نسخه ها را تهیه نمایید.

بازی کش فلو:

بازی کش فلو یکی از بازی های دونفره خانگی است که اصول سرمایه گذاری را به شما یاد می دهد. بازی را بر روی یک صفحه با تعدادی کارت و مهره انجام دهید. برای حساب و کتاب در حین بازی احتمالا به ماشین حساب و قلم و کاغذ نیاز خواهید داشت. معمولا در این بازی بایستی از چرخه موشی خارح شوید و از طریق سرمایه گذاری در آمد کسب نمایید و با مدیریت هزینه ها و دارایی های خود به ثروت برسید. هنگام اجرای سناریوهای متنوع کش فلو مانند خرید ملک یا پرداخت وام می توانید با راهبردهای رقیب خود در مسائل مالی بیشتر آشنا شوید.

انواع بازی های دونفره خانگی

بازی چکرز:

جالب است بدانید که بازی چکرز ترکیبی از بازی شطرنج و بازی تخته نرد است که اغلب بر روی صفحه شطرنج و با مهره های تخته نرد انجام می شود. در این بازی باید مهره ها را به گونه ای حرکت دهید که بتوانید در قلمرو حریف پیشروی نمایید و در عین حال از نفوذ او به قلمرو خودتان جلوگیری نمایید. هر فردی بتواند با حذف مهره های حریف به ردیف آخر صفحه شطرنج در سمت حریف برسد شاه می شود. کسی که تمام مهره هایش را از دست بدهد بازنده است و اگر بتوانید حرکت های رقیب را حدس بزنید احتمال برنده شدن شما زیاد خواهد بود.

بازی شطرنج:

شطرنج نیز یکی از بازی های دونفره خانگی بسیار محبوب است که معرف حضور بسیاری از افراد خواهد بود. برای انجام بازی یک صفحه شظرنج و ۳۲ مهره سیاه و سفید چیز هایی هستند که برای انجام این بازی به آن ها نیاز دارید. در واقع اگر شطرنج بلد نیستید دورهمی های دونفره بهترین فرصت برای یادگیری این بازی سرگرم کنده است و می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت قوانین این بازی را یاد بگیرید.

اصول بازی شطرنج

بازی اسکرابل:

اگر شما و همراهتان از بازی با کلمات لذت می برید بازی اسکرابل را در دورهمی های دونفره تان امتحان نمایید. در واقع اسکرابل بازی کلمه سازی از حروف بهم ریخته است که شما و رقیبتان باید مهره های را که حروف الفبا روی آنه ها نوشته شده است بر روی صفحه بازی قرار دهید و کلمات معنادار بسازید و امتیاز بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو