سیاوش

کسی در سریال حضور دارد  که من بشناسم؟

میلاد کی مرام که از پرکارترین بازیگران سینما و شبکه نمایش خانگی در سال های اخیر بوده، بازیگر نقش اصلی سریال « سیاوش » است. رضا کیانیان نیز در نقش مکمل حضور دارد. مجید صالحی که بیشتر او را با نقش های کمدی به خاطر می آوریم نیز بازیگر سریال است. ترلانه پروانه هم از جمله بازیگران « سیاوش » است.

داستان سریال درباره چیست ؟

سیاوش ( میلاد کی مرام ) کشتی گیر مطرح تیم ملی است که در اردوی آمادگی تیم ملی متوجه می شود نامزدش نیاز به پیوند کبد دارد. او برای تهیه پول پیوند به هر دری می زند اما...

خالق سریال کیست ؟

پویا سعیدی که سابقه کارگردانی نمایش های « لانچر ۵ »، «  افعال بی‌قاعده » و « فانفار و روادید » را در کارنامه هنری اش دارد.

نکات مثبت سریال ؟

پس از سالها بازی در نقش های کمدی، به نظر می رسد که مجید صالحی تصمیم گرفته تغییر رویه دهد و چهره ای جدید از خودش در ذهن تماشاگر ایجاد کند که تا حد زیادی نیز موفق بوده است.

سریال سیاوش

نکات منفی سریال ؟

« سیاوش » براساس کلیشه های رایج فیلمسازی در شبکه نمایش خانگی ساخته شده به طوریکه بیش از نیمی از مدت زمان سریال به مونولوگ های شعاری می گذرد.

در ابتدای سریال موضوع مریضی سخت مرجان مطرح می شود و مادرِ مرجان نیز خبر از تغییر دیدگاه او به زندگی و رابطه اش با سیاوش می دهد اما پس از گذشت دقایقی، مرجان تغییر رویه داده به طوریکه عاشقانه مجدد میان آنها شکل می گیرد!

بازی بازیگر نقش مرجان (مرجان اتفاقیان) یکی از نکات منفی سریال به شمار می رود.

دیدگاه سریال « سیاوش » درباره طبقه های اجتماعی همان نگاه کلیشه ای غالب در سال های اخیر است. اینکه افراد پایین شهری یا مریض هستند و لاک می زنند یا در زندان و مشغول ارتکاب جرم! در بخشی از سریال نیز دلال کلیه مکالمه ای تلفنی با فردی مذهبی و ظاهراً پر نفوذ انجام می دهد که اوج ابتذال سریال است!

میلاد کی مرام بیش از یک دهه است که در حال تکرار خودش در فیلم ها و سریال های مختلف است.  قهرمان سریال « سیاوش » عصبی، پرخاشگر، عاشق پیشه است  و چه کسی بهتر از میلاد کی مرام برای به تصویر کشیدن چنین شخصیتی؟!

این سریال محصول کدام شبکه است؟

شبکه نمایش خانگی

سریال سیاوش

عامل تاثیرگذار برای تماشای سریال؟

در مقایسه با دیگر سریال هایی که به صورت همزمان در شبکه نمایش خانگی عرضه شده اند، « سیاوش » ساختار ضعیف تری دارد. با این حال شاید میلاد کی مرام بتواند طرفدارانی را برای سریال جذل کند.

حرف آخر :

« سیاوش » ضعیف و پیرو کلیشه هاست و کار سختی برای رقابت با دیگر سریال های شبکه نمایش خانگی مانند « قورباغه » که به صورت همزمان عرضه شده اند خواهد داشت.

 

منتقد: رضا توسلی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

Siavash Cooldownload

 

نام سریال : سیاوش

ژانر : درام

کارگردان: پویا سعیدی

شبکه نمایش دهنده : شبکه نمایش خانگی

کشور : ایران

زبان : فارسی

مدت زمان هر اپیزود : 60 دقیقه

تاریخ آغاز پخش سریال : 10 بهمن 1399