سردار غلامرضا جلالی در مراسم تکریم زنان فعال در عرصه پدافند غیرعامل، گفت: در حالی‌که در تمدن غربی نگاه به زنان با ادعای تساوی حقوق زن و مرد به‌دنبال تضییع حقوق آنان و بهره‌کشی است و یا به دنبال استفاده ابزاری، تجاری و کالایی از زنان هستند، این انقلاب اسلامی بود که بر مبنای کرامت‌بخشی هویت جدیدی برای زنان تعریف کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این‌که امروز جایگاه زن، خانواده و حجاب موضوعات ثابتی است که دشمن همواره در توطئه‌های خود علیه ملت ایران، بر روی آن متمرکز شده است، اظهار کرد: بنابراین برای مبارزه با دشمنی‌ها و تبلیغات منفی در مورد نقش زن در نظام اسلامی، نیازمند یک استراتژی توانمند هستیم.

وی با اشاره به این‌که دشمن و برخی ایادی داخلی آن در تلاش هستند تا الگوی زن غربی را جایگزین الگوی زن مسلمان ایرانی کنند، افزود: این‌که برخی به هر طریق تلاش دارند تا سند ۲۰۳۰ را در ایران اجرایی کنند به همین دلیل است که نسل آتی نسلی مقاوم و دارای توان ایستادگی و اراده برای مقابله با دشمن نباشد.

جلالی با بیان این‌که انقلاب اسلامی در زمینه احیای جایگاه و کرامت زنان کارنامه درخشانی دارد، تصریح کرد: اکنون عرصه‌های جدیدی برای زنان ترسیم و گشوده شده است. آمار بالای زنان تحصیل‌کرده، پذیرش بالای دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها، آمار بالای پزشکان زن، افزایش نقش زنان در سطوح مدیریتی کشور از جمله دستاوردها و نشانه‌هایی است که مهر تایید بر کارنامه موفق جمهوری اسلامی می‌زند. این نشان می‌دهد که با تمام کارشکنی‌ها و دشمنی‌ها راهبرد امام راحل و رهبری بسیار موثر و کارآمد بوده است.

وی به نقش زنان در پدافند غیرعامل پرداخت و ادامه داد: اگر به دنبال یک پدافند غیرعامل کارآمد در حوزه مقابله با تهدیدات زیستی هستیم، باید در مورد نقش زنان یک بازتعریف جدی انجام دهیم. چون اجرای "سبک زندگی اسلامی" و رعایت بهداشت در خانواده بر عهده مادران به‌عنوان محور خانواده است.

جلالی با بیان این‌که دفاع، مرد و زن ندارد، تصریح کرد: در پدافند غیرعامل به یک معنا نقش زنان بیشتر از مردان است. زیرا زنان نقشی زیربنایی و نهادین دارند. ما باید این نقش‌ها را شناسایی و استخراج کرده و آنها را با ظرفیت‌های زنان متناسب‌سازی کنیم سپس آموزش‌های متناسب را در مدارس و دانشگاه‌ها ارائه دهیم. به این طریق، نسلی از زنان توانمند خواهیم داشت که در صورت بروز تهدیدات، می‌توانند به سایر اقشار جامعه در دفاع کمک کنند.