معرفی طولانی ترین پل های معلق دنیا

معرفی طولانی ترین پل های معلق دنیا


منبع: آرگا

95

1399/11/20

10:03


پل های معلق طولانی و ترسناکی در سراسر جهان وجود دارند که برخی از آنها قدمتی طولانی داشته و برخی به تازگی ساخته شده اند. برای آشنایی با طولانی ترین پل های معلق در این مطلب همراه ما باشید.

در برخی مواقع نمی توان بر روی یک رودخانه عریض و یا روی یک دره از پل معمولی با ستون در فواصل کوتاه استفاده نمود، به همین جهت بر روی آنها از پل هایی معلق استفاده می شود. در این مطلب با برخی از درازترین پل های معلق در جهان آشنا می شویم.

طولانی ترین پل های معلق در دنیا

در پل های معلق نیروهای وارد شده بر پل را کابل و سازه های دیگری به ستون های اصلی در پل وارد می نمایند. وجود این کابل ها باعث شده تا پل های معلق شکل ویژه و زیبایی داشته باشند. معیار اصلی برای عظیم بودن پل را فاصله بین دو ستون اصلی کشنده بار مشخص می کند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با طولانی ترین پل های معلق دنیا آشنا سازیم، همراه ما باشید.

پل معلق شیشه ای ژانگجیاجی

Zhangjiaji Glass Bridge یکی از بزرگترین و بلندترین پل های معلق در جهان است که کف شیشه ای دارد. این پل در کشور چین قرار گرفته و در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است. شاید هر کسی بتواند در ارتفاع زیاد از شیشه پنجره بیرون را نگاه کند ولی راه رفتن وایستادن بر روی سطحی شیشه ای به شجاعت احتیاج دارد. این پلل در ارتفاع حدود ۳۰۵ متری از زمین ساخته شده است و عادت کردن به آن تا حدودی زمان بر می باشد. این پل باشکوه در بین دو صخره در منطقه ای زیبا و سرسبز با منظره ای زیبا در پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی معلق می باشد. پل شیشه ای ژانگجیاجی دارای ۴۳۰ متر طول است و با ارتفاع ۲۳۰ متر مرتفع ترین پل معلق در دنیا محسوب می شود. البته این پل تا چندی پیش به عنوان طولانی ترین پل معلق نیز شناخته می شد. پل مذبور امنیت زیادی دارد و با راه رفتن روی آن می توانید مناظر زیبایی را زیر پای خود ببینید.

طولانی ترین پل های معلق در دنیا

پل معلق منطقه هونگیاگو

پل معلق منطقه ی هونگیانگو طولانی ترین پل معلق در جهان است که چینی ها آن را به عنوان رکورد جدید به ثبت رسانده اند. این پل معلق در سال ۲۰۱۷ به بهره برداری رسید، این پل دارای طول ۴۸۸ متر به عنوان طولانی ترین پل معلق شیشه ای در جهان محسوب می شود. از بالای این پل می توان مناظر زیبایی از کوها، آبشارها و معبدهای باستانی را در استان هبی که در شمال شرقی چین قرار دارد، دید. حداکثر ۶۰۰ نفر همزمان می توانند از روی این پل عبور کنند، پل منطقه ی هونگیاگو ۲۱۸ متر از سطح زمین ارتفاع دارد، سازندگان این پل برای ایجاد هیجان بیشتر در آن کاری کرده اند که وقت راه رفتن روی آن کمی تکان بخورد.به منظور محافظت از پنل های شیشه ای کف پل در برابر آسیب های احتمالی، بازدید کننده ها باید از کاورهای مخصوص کفش برای راه رفتن استفاده نمایند. همچنین در طول پل افراد مختلفی وجود دارند که در صورت نیاز به بازدیدکنندگان در برابر آسیب های روانی کمک می نمایند.

معرفی دراز ترین پل های معلق

پل معلق کاپیلانو در ونکنوور شمالی

پل معلق کاپیلانو در ونکور شمالی در بریتیش کلمبیا قرار دارد. این پل سالها پیش یعنی در سال ۱۸۸۹ با استفاده از طناب های کنفی و تخته های چوب سرو ساخته شد ولی بعد از آن این پل را با استفاده از کابل های سیمی و بتن مقاوم سازی نمودند. این پل در ارتفاع ۷۰ متری در بالای رودخانه کاپیلانو قرار گرفته است. عبور از روی این پل هیجان زیادی را به دنبال دارد و هر کسی با عبور از روی آن مضطرب خواهد شد. هوای تازه و پاک این منطقه مکان زیبا و مفرح بخشی را به وجود آورده است که در تعطیلات ده ها نفر را به سمت خود می کشاند.

انواع پل های معلق طولانی

پل معلق تنگه رویال

یکی دیگر از پل های معلق در دنیا پل معلق تنگه رویال می باشد. این پل در سال ۱۹۲۹ به بهره برداری رسید و تا کنون حدود ۹۰ سال از عمر آن می گذرد، با این وجود هنوز به عنوان بلندترین پل معلق کلورادو در آمریکا شناخته می شود.این پل در حدود ۷۰ سال به عنوان بلندترین پل مرتفع جهان شناخته می شده است و از برترین جاذبه های کانل سیتی در کلورادو بوده است. پل تنگه رویال در حدود شش ماه با صرف هزینه حدودا ۳۵۰ هزار دلار در سال ۱۹۲۹ ساخته شده است. پل تنگه رویال بر روی رودخانه آرکانزاس در ارتفاع ۲۹۱ متری و با طول ۳۹۰ متر معلق می باشد. ساختار چوبی و فلزی پل رویال در سال ۱۹۸۰ با کمک کابل جدید و میله های محکم تقویت شده است. این پل در شهر بازی قرار دارد و در کنار آن تفریحات مهیج مثل سقوط آزاد رویال راش اسکای کاستر، تله کابین و زیپ لاین قرار گرفته اند.

 پل های معلق و طویل ترین آنها

پل معلق چارلز کونن

پل چرلز کونن در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و بعد از آن سازمان گردشگری رزمات آن را طولانی ترین پل عابر پیاده معلق در جهان نامگذاری کرد. در رابطه با این نامگذاری هیچ هیئت گردشگری در آلپ نتوانست آن را رد نماید.  این پل معلق در دره کوهستان آلپ قرار گرفته است و توانسته روستای رزمات را به روستای گراچن در سوئیس متصل نماید. پل چارلز کونن دارای طول ۴۹۴ متری است و عرض آن ۶۴ سانتی متر می باشد. ارتفاع پل از سطح زمین در برخی از نقاط به کمتر از ۸۵ متری می رسد. در زمان عبور از این پل می توانید نقاط دیدنی و زیبایی از طبیعت دره های آلپ و قله باشکوه ماترهورن مشاهده نمایید.

بررسی طولانی ترین پل های معلق

پل معلق رودخانه سیدو

این پل بر روی رودخانه سیدو در ۱۵ نوامبر ۲۰۰۹ به بهره برداری رسید. پل رودخانه سیدو در کوه های ناهموار چین مرکزی در قسمت بالایی رودخانه یخ زده سیدو بین دو برج بلند زرد رنگ واقع شده است. پل رودخانه سیدو پس از پل کابلی دیوج در چین باندترین پل در جهان محسوب می گردد. این پل به شکلی است که انگار از آسمان بر روی بهترین موقعیت در زمین فرود آمده است. این پل دارایی طول ۱۲۲۲ متری می باشد و ارتفاع آن ۴۹۶ متر از سطح رودخانه است، در ساخت پل از خرپاهای وارن شکل که ده ها تن وزن دارند ۷۱ بخشی هستند استفاده شده است. از این پل به عنوان ترسناکترین بزرگراه شرق به غرب بین شانگهای و چنگدو نام برده می شود.

معرفی طولانی ترین پل های معلق

پل آکاشی کای کیو

پل آکاشی کای کیو یکی از طولانی ترین پل های معلق در دنیا است که در سال ۱۹۹۸ در ژاپن ساخته شده است. قبل از ساخت این پل مسافرها به کمک کشتی از تنگه آکاشی عبور می کردند، که متاسفانه یک مسیر آبی خطرناک بود که در برخی موارد طوفان های شدیدی در آن اتفاق می افتاد و باعث غرق شدن دو کشتی مسافربری در سال ۱۹۵۵ شد. بعد از آن مقامات ژاپنی تصمیم به ساخت این پل گرفتند. اتومبیل ها برای عبور از این پل باید عوارض پرداخت نمایند که نسبت به دیگر پل ها در شهر ها و کشورهای دیگر تا حدودی بیشتر است. پل آکاشی کای کیو با استفاده از کردن از سیستم حمل دو طرفه در مقابل وزش بادهای ۲۸۶ کیلومتر در ساعت، زلزله ۸/۵ ریشتری و جریان های شدید دریایی استقامت دارد و ساختار بسیار محکمی می باشد. با استفاده از این پل شهر کوبه به جزیره آواجی متصل می شود و درر طول روز بیش از ۲۳ هزار اتومبیل از روی آن عبور می کنند.

معرفی دراز ترین پل های معلق در جهان

پا معلق رودخانه استورمز

پل رودخانه استورمز دارای طول ۷۷ متری است که با فاصله کمی بر روی رودخانه استورمز واقع شده است. این پل در سال ۱۹۶۹ در آفریقایی جنوبی به بهره برداری رسید. پل معلق رودخانه استورمز در کنار جاده ساحلی گاردن روت قرار دارد که حدود ۶ متر از سطح رودخانه فاصله دارد. قدم زدن روی این پل لذت بخش بوده و با کمی ترس همراه است.

طویل ترین پل های معلق

پل معلق عثمان غازی

پل عثمان غازی طولانی ترین پل در کشور ترکیه می باشد که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است این پل از یکی از منطقه های زلزله خیز در جهان عبور می کند. این پل در امتداد بزرگراه ۵-۰ استانبول به ازمیر قرار گرفته که مسافت ۳ کیلومتری آن بر فراز خلیج ازمیت آن را به یکی از طولانی ترین پل ها در جهان تبدیل نموده است.

معرفی طویل ترین پل های معلق

پل معلق مکیناک

پل مکیناک یکی از پل های قدیمی است که در سال ۱۹۵۷ با مسافتی ۸ کیلومتری در میشیگان آمریکا ساخته شد. پل مکیناک با نام های مک قدرتمند یا مک بزرگ نیز شناخته می گردد. این پل از جزیره های بالا و پایین میشیگان و دو دریاچه بزرگ عبور می کند، رانندگی روی این پل هم دلهره آور است و رانندگان حتی زمان هایی که سرعت باد ار ۴۸ کیلومتر بیشتر نمی شود نیز برای عبور از پل وحشت زده می شوند. افرادی که برای رانندگی روی پل ترس دارند می توانند برای گذشتن از آن از رانندگان جایگزین که مسئولین پل پیشنهاد می دهند کمک بگیرند. در طول یک سال بیشتر از ۱۰۰۰ راننده برای اینکار انتخاب می گردند. این پل از جمله دیدنی های ایالت میشیگان نیز به شمار می رود.

بررسی درازترین پل های معلق

پل معلق دانیور

این پل معلق در اواسط دهه ۱۹۶۰ میلادی در گلگت بالتیستان، در پاکستان ساخته شده است. پل دانیور به عنوان یکی از پل های معلق ترسناک در جهان شناخته می شود، البته در این منطقه پل های معلق قدیمی غیر قابل استفاده ای وجود دارند که ترسناکتر می باشند. پل دانیور در بزرگراه کاراکورام در قسمت شمالی پاکستان ساخته شده است که البته به روش های مرسوم در این کشور ساخته نشده و عملکرد خوبی دارد. این ناحیه از پاکستان دارای پل های طنابی خطرناکی است که بر روی رودخانه های کوهستانی ساخته شده اند، به همین جهت نام مستعار یکی از پل های این ناحیه پل صراط می باشد. پل صراط پلی است بین بهشت و جهنم. پل دانیور دارای طول ۱۵۲ متری است و شهر دانیور را به گلگت بالتیستان وصل می نماید و عنوان پل بهشت تا جهنم را به خود داده است. این پل بیشترر از ۵۰ سال برای عبور وسیله ای نقلیه استفاده می شد ولی بعد از نا امن شدن آن برای وسایل نقلیه فقط دوچرخه و موتور می توانند از روی آن عبور کنند.

دراز ترین پل های معلق در جهان

پل معلق اوجلا

پل اوجلا یکی از پل های معلق طولانی در دنیا می باشد که در سال ۱۸۹۸ ساخته شده است و بیشتر از ۱۰۰ سال از روی این پل محموله های زیادی از مواد معدنی گران بها از روی آن عبور کرده اند. این پل قدیمی ۳۱۸ متر بوده است که بعد از توقف عملیات استخراج معادن در دهه ۱۹۳۰ میلادی دیگر از آن استفاده نشده است به همین دلیل دچار فرسایش شده است. این پل در دهه ۱۹۹۰ مجددا بازسازی و بازگشایی شد و آماده استقبال از ماجراجویانی است که برای عبور از این پل و زیپ لاین آن ترسی ندارند. جاذبه های دیگری حدود ۱۶۱ کیلومتر جلوتر از این پل وجود دارند که می توان از آنها دیدن کرد.

برخی از طولانی ترین پل های معلق

پل معلق هاورا

این پل طولانی در سال ۱۹۴۳ در هند افتتاح گشت. پل معلق هاورا شلوغترین و پر رفت و آمد ترین پل در جهان می باشد. این پل در کشور هند قرار دارد و دارایی طول ۴۵۷ متر می باشد که در طول روز حدود ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه و بیشتر از یک میلیون مسافر از آن عبور می نمایند. پل معلق هاورا یکی از نمادهای کلکته محسوب می شود که بر روی رودخانه هوگلی قرار گرفته است و کلکته را به هاورا وصل می نماید. این پل حدود ۸۰ سال است که در برابر آب و هوای منحصر به فرد و خطراتی مانند برخورد کشتی های بابری، زنگ زدگی های ناشی از مدفوع پرندگان مختلف و ازدحام بیش از اندازه در امان مانده است.حدود نیم قرن پیش به افتخار ملک الشعرای هند رابیندرانات تاگور نام رسمی این پل به پل رابیندرا تغییر یافت.

دراز ترین پل های معلق

پل معلق کانال چاکوئو

طولانی ترین پل معلق در جزیره شیلوئه در شیلی در آمریکای جنوبی پل معلق کانال چاکوئو می باشد. این پل معلق در سال ۲۰۲۰ یعنی به زودی به اتمام خواهد رسید.بعد از اوایل سال ۱۹۷۰ میلادی پیشنهادهای مختلفی برای وصل شدن جزیره شیلوئه به سرزمین اصلی شیلی در آمریکای جنوبی وجود داشته است که انجام دادن آن تا به امروز زمان برده است. این پل طولانی ترین پل لاتین است که دارای طول ۲/۷۵ کیلومتری است و با هزینه ای حدود ۷۴۰ میلیون دلار در حال اتمام است. این پل از کانال همیق اقیانوسی عبور می نماید و در معرض بادها و جریانات شدید اقیانوسی در نزدیکی منطقه گسل اصلی و برخی از دیگر خطرات قرار گرفته است. درباره ساخت این پل نظرات مختلفی وجود دارد و برخی بر این عقیده هستند که ساخت پل باعث پیشرفت جزیره دور دست با فرهنگی متمایز خواهد شد ولی برخی دیگر بر این باور هستند که فرصت طلبی های اقتصادی باعث از بین رفتن فرهنگ خاص جزیره خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو