رسانه‌های رژیم صهیونیستی اظهار کردند، گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی او مواضع دو طرف درباره تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی را بررسی کردند.

اشکنازی و بلینکن گفتند، این تصمیم دادگاه فرصت کمیاب برای پیشبرد روند صلح در خاورمیانه را از بین خواهد برد.

دو طرف هچنین پرونده هسته‌ای ایران را بررسی کردند.

 اشکنازی همچنین با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان و سرگئی‌ لاوروف، وزیر خارجه روسیه به بررسی موضوع دادگاه کیفری بین‌المللی پرداخت که هر دو مخالفت خود را با تصمیم این دادگاه اعلام کردند.

این پایگاه گزارش داد، دیوان کیفری لاهه درباره جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ علیه نوار غزه در تابستان ۲۰۱۴ مرتکب شده، تحقیق خواهد کرد.

دیوان لاهه رژیم صهیونیستی را به انجام حملات نامناسب در سه زمان مختلف در جریان جنگ متهم می‌کند که قربانیان زیادی برجای گذاشت.

واللا همچنین اعلام کرد، دیوان لاهه درباره جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در حق تظاهرکنندگان فلسطینی در جریان راهپیمایی‌های بازگشت در سال ۲۰۱۸ تحقیق خواهد کرد که در اثر آن دهها تظاهرکننده، روزنامه نگار و اعضای کادر پزشکی کشته شدند و سازمان‌های حقوق بشری شکایت مستدلی از این جنایت‌ها ارائه کردند.

دیوان کیفری علاوه بر این درباره پروژه‌های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی در کرانه باختری و سرقت اراضی فلسطینی با هدف توسعه کانون‌های شهرکی تحقیق خواهد کرد چرا که این نقض پس از شکایت تشکیلات خودگردان فلسطین جنایت‌های جنگی محسوب می‌شوند.