برنامه مراقبت و پیگیری سالمندان پرخطر با رویکرد قرنطینه معکوس در حال اجراست

61

1399/11/25

15:56


مدیر سلامت جمعیت، خانواده و جوانان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برنامه مراقبت و پیگیری سالمندان پرخطر بارویکرد قرنطینه معکوس در جمعیت سالمندان زیر پوشش دانشگاه در حال اجراست.

برنامه مراقبت و پیگیری سالمندان پرخطر با رویکرد قرنطینه معکوس در حال اجراست

به گزارش بهداششت نیوز، دکتر محمد احمدیان با اشاره به ابلاغیه معاونت بهداشت وزارت و شیوع کرونا در کشور همچنین ریسک بالای ابتلا، عوارض و فوت در سالمندان گفت: برنامه مراقبت و پیگیری سالمندان پرخطر بارویکرد قرنطینه معکوس در جمعیت سالمندان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با استفاده از زیرساخت پرونده الکترونیک سلامت سینا و همزمان با غربالگری تلفنی سالمندان آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح سالمندان مبتلا به بیماریهای زمینه ای، بیماریهای صعب العلاج، تنها زیست و حاشیه نشین شناسایی و آموزشهای لازم در رابطه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ماندن در منزل و نحوه مراقبت و مراودات توسط اطرافیان را فرا گرفته و همزمان نیاز به خدمات بهداشتی، مراقبتی، حمایتی و توان بخشی، شناسایی و با برنامه ریزی و هماهنگی رفع خواهد شد.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه خاطر نشان کرد: تا کنون از مجموع 196 هزارو  923 سالمند غربالگری شده 41 هزارو 931 سالمند بعنوان واجد شرایط  مراقبت و پیگیری در این طرح شناسایی  شدند و ارائه خدمات به ایشان از طریق اعزام تیمهای ارزیابی و پیگیری در حال انجام است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو