سعید خطیب‌زاده در نشست خبری امروز خود  با اشاره به سفر هفته گذشته نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن  با مقامات کشورمان از جمله ظریف گفت: در این سفر گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفت و امیدواریم که نتایج این سفر به حل و فصل  هرچه زودتر موضوع یمن  کمک کند.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس قوه قضاییه به عراق گفت : سفر رییس قوه قضاییه به عراق سفر بسیار موفقی بود و از نظر وزارت امور خارجه یکی از موفق ترین سفرها در این حوزه بود . در این سفر ملاقات ها در سطح خوبی برگزار شد.

خطیب‌زاده در بخش دیگری از این نشست گفت : دولت کنونی آمریکا همچنان بر رویه دولت قبلی این کشور حرکت می کند و آن چه که  الان اتفاق  می افتد با قبل از ۲۰ ژانویه فرقی نکرده است.

وی افزود: اجرای توقف  نظارت های فرا پادمانی به معنای  پایان تمام نظارت های آژانس  نیست و ایران عضو پادمان است  و براساس  پادمان بخش عمده ای از نظارت ها همچنان انجام می شود.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان این که هیچ کارمند کنسولگری ایران در ترکیه بازداشت نشده است و نمی تواند چنین اتفاقی بیفتد چرا که خلاف رویه ها  است، گفت: یکی از اتباع ایران در هنگام ورود به ترکیه بازداشت شده است و با دولت ترکیه در این زمینه در تماس هستیم.