احمد ارجمندی از نمایش «ذات یا ضات؟» می‌گوید | روایتی از یک شهر بی‌قانون

53

1399/12/5

12:33


احمد ارجمندی گفت: نمایش «ذات یا ضات؟» در فضای سوررئال و غیرواقعی اتفاق می‌افتد و روایتی است از یک شهر بدون قانون.

احمد ارجمندی از نمایش «ذات یا ضات؟» می‌گوید | روایتی از یک شهر بی‌قانون

سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش «ذات یا ضات؟» نوشته علی اصغر حبیبی به کارگردانی احمد ارجمندی  و تهیه‌کنندگی مهشید شعبانی از 28 بهمن ساعت 18 در تالار حافظ روی صحنه است. بازیگران این نمایش طاها محمدی، علی اصغر حبیبی، علیرضا محمدخدایی، مهدی جعفری پور، واروژان فرهادیان، حمیدرضا بهروزی، علی مربی، طاها مرتضوی صفت، رضا حسین نژاد، هیوا پورشفیقی، عسل میرزایی، هادی رضایی، علی رسولی، هدی عبادی، فاطمه قهرمانی، باران محمدی، عرفان اکبرزاده، رضا مزینانی، میلاد مرتضوی، سید امیر نقیبی، میلاد بیگدلو، حسین بنی تباء، ابوالفضل صحت، علی اصغر صادقی، شاهین خیراندیش و محمد رشید ارجمندی هستند.

احمد ارجمندی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب نمایشنامه «ذات یا ضات؟» گفت: من به شدت به  محتوا و مفهوم نمایشنامه علاقمند شدم. یکسال و نیم به دلیل شرایط کرونا زمان تمرین این نمایش طول کشید و جابه‌جایی چند بازیگر داشتم  و بنیاد رودکی لطف‌شان شامل حال گروه شد و در تالار حافظ نمایش را به صحنه آوردیم.

او در ادامه درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش عنوان کرد: این نمایش در فضای سوررئال و غیرواقعی اتفاق می‌افتد و روایتی است از یک شهر بدون قانون... سبک اجرایی این نمایش کلاسیک ودر قالب پرفورمنس است.

ارجمندی در پایان درباره اجرا در این شرایط اظهار کرد: تئاتر زنده است و نباید از هیچ محدودیتی ترسید اما با شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی برای اجرا نداشتیم. از تماشاگران و حامیان هنر ششم (تئاتر) تقاضا داریم که صحنه تئاتر را تنها نگذارند. هنر نمایش با نفس‌های آن‌ها زنده می‌ماند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «ذات یا ضات؟» داستان کشوری با ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر جمعیت است که فقط یک شهر دارد با حاکمانی مستبد و بی‌لیاقت که قوانینی من‌‌درآوردی وضع یا نقض می‌کنند. مثلاً کسانی که دانشگاه می‌روند باید عقیم شوند، ازدواجشان فصلی ا‌ست، مردها در ماه‌های آخر وضع حمل همسرشان باید از منزل دور باشند. کشوری سنتی و عجیب با آداب و سننی عجیب‌تر. در این بین افرادی هستند که می‌خواهند سنت‌شکنی کنند که... علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو