روش های طبیعی سقط جنین در خانه با انواع گیاهان دارویی

روش های طبیعی سقط جنین در خانه با انواع گیاهان دارویی


منبع: مینویسم

172

1399/12/7

00:09


برای هر مادری دوران بارداری با تمام سختی ها از بهترین و شیرین ترین دوران زندگی می باشد. اما گاهی اوقات به دلایلی قبل از ورود به ماه سوم بارداری  مادران به ناچار مجبور به سقط جنین می شوند این دلایل از جمله می تواند نقص عضو جنین، مادر تحت درمان دارویی خاص باشد و یا حادثه ای منجر به مرگ کودک شده باشد. در این مطلب به روش های طبیعی سقط جنین در خانه با انواع گیاهان دارویی می پردازیم .

روش های زیادی همچون استفاده قرص و یا آمپول و روش های مدرن همچون ساکشن و کورتاژ در شرایط خاص بصورت قانونی تحت نظر پزشک برای سقط جنین وجود دارد که هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود من جمله آسیب دیدگی دیواره رحم را دارند به همین دلیل روش های طبیعی برای سقط جنین در خانه بسیار مورد توجه مادران قرار دارد.

در صورت نمایل می توانید از مطالب مرتبط همچون تغذیه دوران بارداری برای افزایش هوش جنین و در ماه اول بارداری چه چیزی بخوریم که پسر شود بازدید نمایید.

برای رفع ویار حاملگی چه باید کرد؟

روش های سقط جنین در خانه با انواع گیاهان دارویی

بهتر است که سقط جنین را بطور قانونی و تحت نظر پزشک متخصص زنان انجام دهید تا از آسیب دیدگی رحم جلوگیری شود و برای بارداری های بعدی مشکلی ایجاد نکند. از برخی گیاهان همچون پونه، تخم شوید، زعفران، چای کوهی، دارچین، آناناس و سنبل ختایی … می توانید به روش طبیعی در خانه سقط جنین کنید و همچنین مادران بارداری که قصد سقط جنین ندارند بهتر است که در دوران بارداری از مصرف این گیاهان خودداری کنند. در ادامه این مطلب تمامی موارد فوق را بطور کامل توضیح خواهیم داد. (به میزان دوز های گفته شده دقت کنید و اگر از همه این گیاهان برای سقط جنین استفاده می کنید حتما دوز آنها را کاهش دهید.)

مصرف پونه در بارداری باعث سقط جنین می شود

مصرف پونه در بارداری باعث سقط جنین می شود

یکی از روش های طبیعی سقط جنین، مصرف پونه است! اسانس پونه را هیچگاه بطور خوراکی استفاده نکنید زیرا مانند یک سم قوی عمل می کند بهتر است که 20 الی 40 قطره از آن را برای تنطور هر 3 الی 4 ساعت مصرف کتید و یا کپسول پونه را هر 3 الی 4 ساعت استفاده کنید.

چرا بعد از زایمان شکم بزرگ می ماند؟

برای سقط جنین بطور طبیعی تخم شوید بخورید

یکی از روش های قدیمی سقط جنین، استفاده از تخم شوید است! مصرف تخم شوید باعث تحریک هورمونها می شود که در نهایت حرکات انقباضی رحم و سیکل قاعدگی آغاز می شود.

کوهوش سیاه (Black cohosh) باعث سقط جنین می شود

کوهوش سیاه (Black cohosh) باعث سقط جنین می شود

کوهوش سیاه (Black cohosh) باعث سقط جنین می شود

از سایر روش های سقط جنین به روش طبیعی در خانه می توان به مصرف کوهوش سیاه اشاره کرد. مصرف این گیاه باعث شل شدن دهانه رحم می شود و خروج نوزاد را برای مادر آسان تر می کند در نتیجه می تواند یک روش طبیعی سقط جنین در ماه های اولیه بارداری بشمار آید.  در برخی از کشورها از کپسول 500 یا 1000 میلی گرم این گیاه به نام های تجاری Angelic یا Dong Quai هر چهار ساعت یکبار استفاده می شود.

فراموش نکنید که اگر بیماری خاصی همچون ناراحتی قلبی دارید از این گیاه استفاده نکنید و یا با پزشک خود مشورت کنید زیرا این مصرف آن باعث پایین آمدن ضربان قلب شما می شود از دیگر عوارض مصرف این گیاه در بارداری می توان به تب و لرز، تهوع، سردرد، اسهال و سرگیجه اشاره کرد.

علائم دیابت بارداری و روش ها تشخیص و خطرات آن برای مادران

سنبل ختایی یک روش طبیعی برای سقط جنین در خانه

سنبل ختایی با تحریک قاعدگی و شل کردن عضلات و انقباضات رحم باعث سقط جنین می شود! بهترین روش استفاده از سنبل ختایی برای سقط جنین استفاده از اسانس و یا عصاره آن می باشد. بدین صورت که 5 الی 15 قطره آن را در یک فنجان آب گرم بریزید و سپس میل کنید. اگر طعم این محلول برایتان آزاردهنده است می توانید کمی عسل به آن اضافه کنید.

البته کپسول این گیاه دارویی با دوز 1000 نیز موجود می باشد که باید هز 4 ساعت یکبار مصرف شود و اگر از این دوز بیشتر مصرف شود موجب خونریزی شدید می شود. (افرادی که از دارو های رقیق کننده خون استفاده می کنند و خونریزی شدید دارند نباید از این دارو استفاده کنند.)

آیا مصرف قهوه در دوران بارداری مجاز است؟

زعفران نیز موجب سقط جنین می شود

زعفران نیز موجب سقط جنین می شود

زعفران نیز موجب سقط جنین می شود

مقدار کمی زعفران آب کرده در غذا (انواع خورشت ها و یا برنج) برای زنان باردار مانعی ندارد اما مصرف دوز بالای آن بصورت دمنوش ممکن است باعث سقط جنین شود. اگر قصد سقط جنین با زعفران را دارید باید ۱ تا ۲ گرم زعفران را در یک استکان آب گرم خیس کرده و روزی ۳ تا ۴ مرتبه به مقدار ۱ تا ۲ قاشق از این عصاره خورد.

دارچین یکی روش طبیعی برای سقط جنین

شاید برایتان جالب باشد که دارچین، این ادویه گرم محبوب ایرانی ها برای زنان باردار خطرناک است و افرادی که قصد دارند به هر دلیلی قبل از سه ماهگی و شکل گیری قلب نوزاد اقدام به سقط جنین طبیعی در خانه کنند می توانند از دارچین خام استفاده کنند. این ادویه دارای مقادیر زیادی ویتامین C ، ویتامین E ، نیاسین، اسید های چرب، کربوهیدرات و پروتئین، کولین، اسید پانتوتنیک، منگنز، روی، آهن و دی ساکارید میباشد. اما هنوز نتوانستند علیت سقط جنین با دارچین را کشف نکردند.

طریقه مصرف زعفران برای درمان افسردگی

سقط جنین بطور طبیعی با آناناس

آناناس سرشار از آنتی اکسیدان و فولات، آهن می باشد اما با این وجود برای زنان باردار بسیار مضر می باشد از این رو از آن به عنوان یک روش طبیعی برای سقط جنین در خانه یاد می شود. برای انجام اینکار باید آناناس (ترجیحا سبز زیرا آنها دارای مقدار زیادی از آنزیم‌های پروتئولیتیک می باشد) را پوست کنده و خورد کنید و در ظرفی بزرگ بریزید و میل کنید. این میوه خوشمزه در سه ماه اول بارداری گردن رحم را شل کرده و بعد خونریزی و سقط جنین صورت می گیرد.

سقط جنین بطور طبیعی با چای کوهی (توکلیجه)

طبق نتایج بدست آمده از آزمایشی که بر روی 36 موش انجام شد، توکلیجه و یا همان چای کوهی خاصیت سقط جنین را دارند به همین دلیل مادران بارداری که قصد سقط جنین را ندارند از این چای مصرف نکنند.

چای بابونه نیز خاصیت سقط جنین دارد

از دیگر روش های طبیعی سقط جنین می توان به چای بابونه اشاره کرد. این دمنوش با وجود تمام خواصی که دارد، برای زنان باردار خطرناک می باشد.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو