طرز تهیه اسلیم کباب

طرز تهیه اسلیم کباب , ایسلیم کباب گوشت چرخ کرده و بادمجان ترکیه ای

اسلیم کباب یک نوع کباب یا غذای اصیل کشور ترکیه است که از گوشت قلقلی و بادمجان تهیه شده است. این غذا به صورت دلمه یا بقچه ای پیچیده می شود. ترکیب گوشت قلقلی با بادمجان علاوه بر طعم فوق العاده ای که ایجاد می کند، ظاهر زیبایی هم دارد. این غذا را می توان در کنار نان به عنوان یک وعده غذایی سرو نمود یا به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا مجالس تهیه و سرو کرد.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ عدد
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
سیر۱ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب گرم۱ لیوان
چیلی و زیرهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آرد سوخاری½ لیوان

دستور پخت اسلیم کباب

مرحله اول

برای تهیه اسلیم کباب ترکیه ای ابتدا بادمجان ها را شسته و با پوست به صورت ورقه ای برش می زنیم. سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درآب نمک قرار می دهیم تا تلخی آن گرفته شود. یک تابه را با روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله دوم

سپس بادمجان ها را خشک کرده و در روغن سرخ می کنیم. یک کاسه بر می داریم. پیاز را رنده کرد و با گوشت درون کاسه می ریزیم. تخم مرغ و آرد سوخاری و نمک را به آن اضافه می کنیم. ادویه ها را هم اضافه کرده و خوب با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

آرد سوخاری و سیر رنده شده را هم اضافه کرده و خوب ورز می دهیم تا یک دست شود. گوشت ها را به اندازه گردو قلقلی می کنیم و در یک تابه با کمی روغن سرخ می کنیم. دو برش بادمجان را روی هم قرار می دهیم به صورت به علاوه.

مرحله چهارم

سپس یک گوشت قلقلی را روی آن قرار می دهیم. در ادامه با یک تکه سیخ چوبی یا یک خلال دندان مواد را روی هم فیکس می کنیم. سپس یک گوجه گیلاسی روی گوشت قرار می دهیم. بادمجان ها را روی آن برمی گردانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کف یک ظرف مخصوص فر را با کمی روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه بادمجان پیچ ها را به ترتیب در کنار هم درون آن قرار می دهیم. در یک کاسه رب گوجه فرنگی را با آب ولرم مخلوط می کنیم تا باز شود و یک دست شود.

مرحله ششم

سپس درون ظرف بادمجان ها می ریزیم و بادمجان ها را درون فر قرار می دهیم تا با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزد تا قهوه ای شود. سپس درون ظرف مناسب می چینیم و به سلیقه خود تزیین کرده و سرو می کنیم.

مطالب پیشنهادی