بیوگرافی سعید محمد ؛ فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)

بیوگرافی سعید محمد ؛ فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)


منبع: روزیاتو

57

1399/12/18

14:02


با نزدیک شدن به زمان برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور شایعات در مورد کاندیداتوری نظامیان در انتخابات نیز قوت گرفته و سعید محمد یکی از چهره های جوان نظامی است که این روزها نامش بر سر زبان ها افتاده است.

چند روز پیش نیز ویدیویی از محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد که در آن از حضور نظامیان در تاریخ سیاسی ایران سخن گفت و اشاره ای به امیرکبیر کرد که از جمله نظامیان موفق در عرصه سیاست کشور بود. حالا محمد دهقان وزیر پیشین دفاع رسما نامزدی خود را اعلام کرده است. محمد باقر قالیباف رییس مجلس، محسن رضایی، عزت الله ضرغامی، پرویز فتاح و سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از جمله چهره‌هایی هستند که نظامی‌اند و نامشان برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح است. اما در این میان گفته می شود سعید محمد به خاطر سوابق علمی اش از شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات برخوردار است. در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به سوابق حرفه ای این چهره.

سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و متولد سال ۱۳۴۷ در تهران است. او که روز گذشته با هدف شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از سمت خود استعفا داد مدرک دکتری خود در رشته مهندسی عمران را در سال ۱۳۸۸ از دانشگاه تربیت مدرس کرد و توانست در سال ۱۳۶۶ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیاید.

آقای محمد در بخشی از استعفا نامه خود برای فرمانده کل قوا اینطور آورده است:

از آنجا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیاء، از سمت خود استعفاء می‌دهم.”

سعید محمد در سال ۱۳۹۷ با حکم سرلشکر محمد علی جعفری، جایگزین عبدالله عبداللهی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) شد و قبل از آن و در بین سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل گروه سپاسد بود. سپاسد وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) است و پروژه های بزرگ سد سازی (مانند سد کرخه)، شبکه‌های آبیاری، حمل و نقل ریلی، نیروگاه و شبکه برق را هدایت می‌نماید. از سوابق دیگر او می‌توان به مدیرعاملی گروه ایرانیان اطلس نیز اشاره کرد. این گروه سابقه ساخت و مالکیت چندین مال و مرکز خرید در شهرهای مختلف ایران را دارد. درجه نظامی سعید محمد سرتیپ دوم پاسدار است.

از جوایز کسب شده توسط سعید محمد می‌توان به سال ۱۳۹۲ اشاره کرد که او توانست تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر در سطح مگاپروژه را از انجمن ملی مدیریت پروژه (IPMA) دریافت کند. وی همچنین در سال ۱۳۹۳ نیز توانست تندیس برنز جایزه بین‌المللی پروژه برتر در سطح مگاپروژه را از همین انجمن دریافت کند. کسب رتبه دوم در جایزه ملی مدیریت دانش و برگزیده شدن همایش برترین مدیران جهادی نیز از دیگر افتخارات و جوایز سعید محمد است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا کتاب‌های علمی زیادی در زمینه فعالیت خود منتشر کرده است از کتاب‌های منتشر شده وی می‌شود به «زمین شناسی مهندسی در کارست»، «کاربرد بتن غلتکی»، «کاربرد روش های ژئوفیزیکی در مطالعات ژئودینامیکی ساختگاه سازه های بزرگ»، «احداث ساختمان نیروگاه کارون ۴»، «تاثیر الیاف فولادی در کنترل ترک‌های کششی بتن» و «مدیریت طرح‌های عمرانی» اشاره کرد. عضویت در انجمن تونل ایران از سال ۱۳۸۸ تا به الان، عضویت در نظام مهندسی استان تهران از سال ۱۳۷۵ تاکنون و عضویت در هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) از سوابق علمی سعید محمد به حساب می‌آید.

سعید محمد به تازگی از سمت خود در فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌النبیا (ص) استعفا داد و با حکم حسین سلامی سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسین هوشی سادات به این سمت منصوب شد. فرمانده کل سپاه سعید محمد را نیز به عنوان مشاور خودش منصوب کرد.

 

 

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو