عارف: قرار نبود بعد از ۴۰سال، نان قسطی بخریم

منبع: برترین ها

67

1399/12/20

11:34


محمدرضا عارف با اشاره به اینکه علیرغم بی‌مهری‌های بخشی از حاکمیت دغدغه‌مان مشارکت حداکثری مردم است، می‌گوید متاسفانه رقبای ما به خاطر منافع کوتاه مدت‌شان اولویت خود را بر روی عدم مشارکت گذاشته‌اند.

خبرگزاری ایلنا: محمدرضا عارف با اشاره به اینکه علیرغم بی‌مهری‌های بخشی از حاکمیت دغدغه‌مان مشارکت حداکثری مردم است، می‌گوید متاسفانه رقبای ما به خاطر منافع کوتاه مدت‌شان اولویت خود را بر روی عدم مشارکت گذاشته‌اند.

وی می‌گوید بخشی از جریان اصولگرا با استفاده از نهادهای نظارتی و حاکمیتی و با ابزار غیر شرعی و غیراخلاقی دست به حذف رقبایش می‌زند هر چد امروز اصولگرایان هم به درستی درک کرده‌اند که اگر همچنان به دنبال حذف رقیب باشند خودشان نیز حذف خواهند شد. عارف با بیان اینکه بعد از پیروز ی انقلاب نگاه قیم مآبانه و عدم آمادگی حکومت‌داری مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد، می‌گوید قرار نبود بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب مردم نان‌شان را قسطی بخرند.

او معتقد است وضعیت نگران کننده امروز نتیجه کارهایی است که در گذشته انجام داده‌ایم. وی با اشاره به اینکه در مجلس دهم سراغ طرح‌های حساس سیاسی و امنیتی نرفتیم، می‌گوید بنا نبود مجلس یا فراکسیون امید، حصر را بشکند. عارف با اشاره به اینکه سیاست خارجی ما به استناد قانون اساسی از شئونات رهبری و امنیت ملی سرچشمه می‌گیرد، تاکید می‌کند نباید انتظار داشت با تغییر دولت اتفاق خاص و برجسته ای در این حوزه رخ دهد. عارف با بیان اینکه مخالف ائتلاف فرا جناحی هستم، می‌گوید این بار اگر بنا باشد ائتلافی فرا جریانی صورت گیرد باید شفاف و محکم باشد و هر گروه سهم و مسئولیتش مشخص شود.

می‌گوید اصلاح طلبان همیشه برای حضور در انتخابات دغدغه رد صلاحیت از سوی سورای نگهبان را داشته‌اند و تازه کارشان بعد از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها آغاز می‌شود. می‌گوید با تمام بی‌مهری‌هایی که تاکنون به جریان اصلاحات شده است اما آنان همیشه خواستار حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی بوده‌اند و تنها راه حل مشکلات کشور حضور مردم است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو