مزه دار کردن ماهی

ماهی را چند ساعت در مواد بخوابانیم مزه دار کردن ماهی قزل الا کبابی مزه دار کردن ماهی قزل الا نی نی سایت برای ترد شدن ماهی چه باید کرد طعم دار کردن ماهی با رب انار مزه دار کردن ماهی برای سرخ کردن نی نی سایت

اگر شما هم عاشق غذاهای دریایی باشید، همیشه دلتان می خواهد تا به خوراک خودتان تنوع بدهید. رایج ترین شکل طبخ ماهی در ایران، سرخ کردن آن است. از آن جایی که ماهی زودتر از مرغ و گوشت می پزد، می توان خیلی سریع، یک تکه ماهی را سرخ کرده و آن را با برنج سفید، انواع برنج های مخلوط و یا نان میل کرد. درست است که طعم ماهی های گوناگون با هم فرق می کند اما اغلب ماهی ها بوی زهم دارند. مردم جنوب ایران، به دلیل دسترسی راحت تر به تنوع بالایی از ماهی تازه، به روش هایی بسیار مختلف، ماهی را مزه دار می کنند. ما در این مقاله، به پنج روش محبوب برای مزه دار کردن ماهی می پردازیم. با ما همراه باشید.

طعم دادن به ماهی

مزه دار کردن ماهی با سیر و پیاز

همان طور که سیر و پیاز برای مزه دار کردن مرغ و گوشت استفاده می شوند، می توانید ماهی را نیز با این دو یار همیشگی مزه دار کنید. یکی از مزیت های این کار این است که طبع سیر و پیاز گرم و خشک است و این تلفیق با ماهی که طبع سرد دارد، بسیار متعادل است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که پیاز یک انسولین طبیعی است و باعث پایین آمدن فشار خون می شود. سیر نیز یک آنتی بیوتیک طبیعی است.

مزه دار کردن ماهی با گشنیز

این سبک مزه دار کردن ماهی، بین جنوبی ها و همین طور در فرهنگ غذایی عربی و هندی، بسیار رایج است. از این سبزی معطر، در انواع ماهی شکم پر, انواع کاری و همین طور انواع قلیه ( نوعی خورش) به وفور استفاده می شود. این سبزی معطر، میکرب زدا است و از جمله خواص درمانی آن می توان به این اشاره کرد که یک ضدنفخ و ضد دل درد قوی است.

مزه دار کردن ماهی با رزماری

روش محبوب رستوران ها!! رزماری یک انتخاب هوشمندانه برای مزه دار کردن غذاهای دریایی است. به کمک این گیاه خوشبوی مدیترانه ای، می توان به خوبی بوی بد ماهی و میگو و حتی مرغ را از بین برد. بهترین پیشنهاد ما به شما داشتن یک گلدان رزماری است تا همیشه به رزماری تازه دسترسی داشته باشید. در غیر این صورت، می توانید برگ های رزماری را از شاخه جدا کرده و آن را ابتدا در یک دستمال کاغذی قرار داده و سپس در یک کیسه فریزر بگذارید. رزماری را باید در یخچال نگهداری کنید.

مزه دار کردن ماهی با زنجبیل

عطر زنجبیل بسیار قوی است. این ادویه در واقع یک ریشه گیاهی است و در آشپزی هندی و چینی به وفور استفاده می شود. علاوه بر طبع گرم و خاصیت ضد سرطان زنجبیل، این ادویه انرژی زاست و علاوه بر تسهیل هضم غذا، باعث کاهش کلسترول نیز می شود. حتما این روش را امتحان کنید و از طعم شگفت انگیز ماهی لذت ببرید.

مزه دار کردن ماهی با تمرهندی!

تمر هندی، اسم گمراه کننده ای دارد! این گیاه اصالتی آفریقایی دارد و نه هندی! اما از آن جایی که صدها سال پیش از طریق دریا به هند آورده شد و در آن جا کشت شد، اغلب مردم هنوز به آن تمر هندی می گویند. این گیاه با طبیعت هند بسیار خو گرفت و به سرعت از هند به سایر کشور ها صادر شد. تمر هندی در بازار به شکل شور و شیرین موجود است البته اکثر افراد تمرهندی شور را برای آشپزی و تمر شیرین را به عنوان میوه مصرف می کنند. شاید فکر کنید تمر هندی، یک هله هوله ی خوشمزه است اما جالب است بدانید که تمر هندی، سرشار از آنتی اکسیدان است. علاوه بر این خاصیت، تمر هندی ضد باکتری و ضد درد است. ضد باکتری بودن تمر هندی، به این معنی نیست که آن را نشویید! حتما تمر هندی را از صافی رد کنید. این چاشنی می تواند شگفتی آفرین باشد.

مطالب پیشنهادی