بازدید از جزیره ناز و نحوه دسترسی به این جزیره زیبا

بازدید از جزیره ناز و نحوه دسترسی به این جزیره زیبا


منبع: آرگا

96

1399/12/29

21:06


در این مطلب چند سطر در مورد جزایر ناز و تفریحات و دیدنی های به خط در آوردیم، هدف آشنایی بیشتر شما علاقه مندان و معرفی یکی دیگر از جاذبه های توریستی قابل توجه کشورمان ایران می باشد.

جزیره یا بهتر است بگوییم جزایر صخره ای ناز در جنوب جزیره قشم ایران واقع شده اند که از ویژگی های شاخص و جالب آن می توان به دارا نبودن ساحل شنی اشاره کرد. و اما از دیگر ویژگی های آن می توان به چشم انداز سکوی صخره ای مشرف به خلیج فارس، جزیره لارک، تنگه هرمز و ساحل قشم، جزو عجایب هفتگانه شمرده شدن اشاره کرد. البته زیبایی ها و ویژگی های مثبت و قابل توجه این جزایر به همین موارد ختم نمی شود که در ادامه مفصل تر خواهیم شرح داد. برای آَنای بیشتر با جزیره ناز همراه ما باشید.

جزایر ناز قشم

ناز نام دو جزیره ای است که در ساحل های جنوب شرقی شهر قشم و در فاصله ۲۲ کیلومتری آن جای خوش کرده اند؛ اگر اهل سفر به مناطق دیدنی با جذابیت های خاص و متفاوت هستید بازدید از این جزایر را به شما پیشنهاد می کنیم. این جزایر با مساحتی برابر با ۳ هکتار (این اندازه متعلق به جزیره بزرگتر است) و دیواره های صخره ای ۵-۱۰ متری و سطحی صاف و هموار در فاصله ۱ کیلومتری ساحل واقع شده اند که هنگام بالا آمدن آب به ساحل می رسد و هنگام پایین آمدن و یا همان برگشتن آب از ساحل جدا می گردد.

جزایر ناز در جنوب کشور ایران

جزیره های ناز که محسوب شده در عجایب هفتگانه  قشم می باشد، ژئوپارک قشم این جزیره ها را شامل می شود. در حال حاضر از جاذبه های توریستی مورد توجه و محبوب نه تنها قشم که از دیدنی های استان هرمزگان و کشور ایران شمرده می گردد؛ گفتنی است که این ناحیه در زمان دور به عنوان استراحتگاه ماهیگیران به کار گرفته می شده است.

آشنایی با جزیره ناز واقع در جنوب کشور

جغرافیای جزیره ناز

محل قرارگیری دقیق این جزایر را می تاون در ساحل جنوب شرقی قشم، مکانی در راه جاده ساحلی جنوبی نزدیک به اسکله ساحلی آبادی سوزا – استان جنوبی هرمزگان -کناره خلیج فارس می باشد، در ادامه گفته های بالا و تکمیل کردن ویژگی های این جزیره ها باید به مهیا بودن بستر راه رفتن بر روی آب را اضافه کنیم؛ زمانی که آب دریا به اندازه ۱ کیلومتر بالا می آید (جزر دریا) می توانید در دریا راه رفته و با پا نهادن بر روی شن هایی نرم آرامش غیر قابل وصفی را تجربه کنید.

جزایر ناز و معرفی تفریحات هوایی و آبی

تفریحات و ورزش های آبی دیگری که تعبیه شده است را هم مورد استفاده قرار دهید.

 

بهترین زمان سفر به جزیره ناز

این جزایر در جنوب ایران واقع شده اند که بر خلاف شهرهای شمالی کشور در فصل تابستان خبری از معتدل و خوش بودن هوا نیست؛ در این فصل از سال به خاطر گرمای بسیار زیاد پیشنهاد می شود به این منطقه سفر نکنید، اما پیشنهاد می کنیم در فصول دیگر پاییز و زمستان و بهار به این جزایر سر بزنید.

جزیره ناز فاقد ساحل شنی

راههای دستیابی به جزیره ناز

چناچه تصمیم خود را گرفته اید و مصمم هستید به این جزایر سفر کنید پس بهتر است تا مسیر دستیابی آن را بدانید؛ چند مسیر برای این سفر وجود دارد اول اینکه به شهر قشم می روید و از بلوار آزادگان به طرف جنوب حرکت کنید؛ در پایان بلوار به جاده ساحلی جنوب جزیره ملقب به «جاده دریا» داخل شده بعد از گذشتن از اسکلنه نفتی و عبور از ساحل طلایی در طرف راست شاهد پارکینگ ساحل ناز خواهید بود.

و اما دوم اینکه از طرف شهر درگهان می باشد :۱- از طرف روستای رمچاه حرکت کنید و مسیر خود را ادامه بدهید تا به جاده برسید و در نهایت جزایر ناز را می بینید.

۲-از طرف کناره آبادی های رمکان، زیرانگ، گیاهدان می توانید با ادامه دادن به این جزایر دست پیدا کنید.

و اما مسیر هوایی آن از طریق هواپیمای است که بلیط آن به طور اینترنتی می توانید تهیه کنید.

آشنایی با جزیره ناز در قشم

تفریحات جزایر زیبای ناز

۱-گشت و گذار با خودرو در نواحی سخت عبور (آفرود سواری)

از جمله جاذبه های تفریحی شگفت انگیز و لذت بخش جزایر ناز می توان به آفرود سواری اشاره کرد، آفرود سواری نوعی تفریح است که با کرایه کردن خودروهای شیک، اسپورت، شاسی بلند از رانندگی و تفریح می توانید لذت ببرید.

دوستی با طبیعت یکی از شعارهای همیشگی محسوب می شود که آن را برای این منطقه نیز پیشنهاد می کنیم. در این رابطه بهتر است در کناره جزیره مانده و با ماشین به روی سکو نروید.

آشنایی با جزیره ناز وتفریحات ان

۲-سواری اسب و شتر

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی و گردشگری در این منطقه را می توان به سواری شتر و اسب خلاصه کرد که تجربه جدید و جذابی را از این سفر می تواند برای شما به وجود آورد. همچنین شما عزیزان می توانید از صحنه ی زیبا و خاطره انگیز به تصویر کشیده عکس برداری کرده و یا فیلم بگیرید.

جزایر ناز قشم با ساحل منحصر به فرد

۳-به پرواز در آمدن بر روی آسمان جزایر ناز

در طول مدت سفر خود می توانید تازگی هایی را تجربه کنید که مانند آن را در جای دیگری شاهد نخواهید بود، به پرواز درآمدن بر روی آسمان این جزایر به وسیله ی وسایلی مانند پاراموتور، پاراگلایدر، کایت بورد، بادسواری و چتر از جمله این تازگی ها است که می توانید آنها را به تجارب لذت بخش سابق خود نیز اضافه کنید.

جزایر زیبا و شچم نواز ناز

۴-ساحل زیبای جزایر ناز و تفریحات آبی

یکی دیگر از تفریحات پر هیجان و لذت بخش این جزایر تفریحات آبی متفاوت است که از جمله ی آنها می توان به قایق سواری، جت سواری، غواصی اشاره کرد، و اما جدای از اینها می توانید هنگام غروب در این ساحل تصاویر بی نهایت زیبا و آرامش بخشی را مشاهده کنید که البته هر یک از اینها غیر قابل توصیف می باشد و فقط با دیدن است که درک می شود.

جزیره های ناز متشکل از دو جزیره صخره ای

آَنایی با جزایر ناز واقع در جنوب کشور

مناطق زیبا و دیدنی مجاور جزایر ناز

۱-غار خربس

جزایر ناز و تفریحات ماششین سواری و شتر سواری

۲- سکوی نفتی

آشنایی با جزیره ناز جزیره ای در جنوب کشور

۳-دره ستارگان

جزایر ناز با کلی دیدنی و تفریحات

در این مطلب برای آشنایی بیشتر با جزایر زیبا و چشم نواز ناز به شرح و بیان پرداختیم، امیدواریم از مطالعه ی این مطلب اختصاص یافته به زیبایی ها و تفریحات این جزایر جنوبی کشور نهایت لذت را برده باشید، پیشنهاد می کنیم این لذت مطالعه را در مقیاس بزرگتر و به طور واقعی تجربه کنید تا به یکی از خاطرات ثابت و پررنگ زندگیتان تبدیل شود. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های قشم بر روی آن کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو