5 نکته بسیار حیاتی در انتخاب کلید و پریز

منبع: دلگرم

89

1400/1/9

22:29


5 نکته بسیار حیاتی در انتخاب کلید و پریز

آیا می‌دانستید که بالغ بر 350000 نفر هرساله صدمات شدید ناشی از برق گرفتگی را تجربه می‌کنند و همچنین درصد بالایی از کل حوادث آتش سوزی در ساختمان‌ها به دلیل عدم سیم کشی مناسب و استفاده از کلید پریز‌های غیر استاندارد است پس تا اینجای کار متوجه شدید که انتخاب یک کلید و پریز مناسب چقدر می‌تواند برای ما ضروری و حیاتی باشد.

با ما همراه باشید تا شما را با این نکات بسیار مهم آشنا کنیم.

کیفیت مواد اولیه در ساخت کلید و پریز

اولین نکته‌ای که درهنگام خرید کلید و پریز باید به آن توجه داشته باشید کیفیت تزریق پلاستیک آن است که می‌تواند تاثیر به سزایی را در دوام و کارایی آن داشته باشد. پلاستیک ABS یکی از با کیفیت‌ترین و مستحکم‌ترین پلاستیک‌هایی است که در ساخت کلید و پریز از آن استفاده می‌شود این نوع پلاستیک به دلیل ویژگی‌هایی خاصی که دارد بهترین گزینه برای ساخت بدنه کلید و پریز می‌باشد که از قابلیت‌های آن می‌توان به ضربه پذیری بالا، عایق بودن نسبت به برق، مقاومت بالا در برابر گرما و قیمت پایین اشاره کرد.

نحوه تشخیص کلید و پریز اصلی از تقلبی

تشخیص کلید و پریز اصلی از تقلبی

شاید برای شما سوال باشد که چطور می‌توان تفاوت بین کلید و پریز اصلی از تقلبی را متوجه شد. متاسفانه وجود کالاهای تقلبی در حوزه کلید وپریز نیز وارد شده است و کارگاه‌های زیر زمینی بسیار زیادی با وارد کردن مواد اولیه نامرغوب از چین دست به تولید نمونه‌های تقلبی از برند‌های برتر کلید و پریز زده‌اند.

با این حال نباید نگران باشید شما می‌توانید با چند تکنیک ساده که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد تفاوت بین کلید و پریز اصلی از تقلبی را متوجه شوید.

ظاهر کالا: در اولین قدم شما باید به ظاهر کلید و پریز توجه کنید معمولا کلید و پریزهای تقلبی شماره قطعه و نام برند سازنده کلید و پریز را نداشته و یا به صورت واضح روی کلید و پریز حک نشده است و به سختی قابل رویت است و شما می‌توانید با یک تکه پارچه آغشته به بنزین روی علائم حک شده بکشید که در صورت پاک نشدن از اصل بودن کلید و پریز مطمئن خواهید شد.

رنگ و جنس قاب کلید و پریز: کلید و پریز‌های تقلبی دارای بدنه‌ای بسیار ضریف و شکننده‌ای هستند که با کوچکترین ضربه و فشاری می‌شکنند و همچنین اطراف قاب کلید و پریز نباید حاوی رگه‌های پلاستیک باشد و باید تمامی اطراف آن دارای رنگ یکنواخت و یکسانی باشد.

نوع بسته بندی کالا: یکی از نکاتی که در هنگام خرید هر محصولی نه فقط کلید و پریز باید به آن دقت داشته باشید نحوه بسته بندی کالا می‌باشد. کالاهای تقلبی اغلب دارای بسته بندی‌های بی‌کیفیت هستند که به وضوح می‌توان آن را در رنگ و جنس بسته بندی مشاهده کرد و همچنین به دلیل تقلبی بودن، برچسب هولوگرام مخصوص را ندارند. کلید و پریز‌های تقلبی ازبسته بندی‌هایی استفاده می‌کنند که اطلاعات ناقصی از محصول درون خود دارند و هیچ نام و نشانی ازکارخانه تولید کننده روی بسته درج نشده است بنابرین به راحتی قابل تشخیص هستند.

انتخاب برند ایرانی یا خارجی

از آنجا که حدود 70 درصد ازنیاز داخلی توسط شرکت های ایرانی تولید کننده کلید و پریز تامین می‌شود بازار بسیار خوبی برای تولید کنندگان داخلی به وجود آمده است و از آنجا که پای برندهای خارجی نیز در کشورمان در هر حوزه‌ای قابل مشاهده است در حوزه کلید و پریز نیز شرکت‌های خارجی زیادی در کشورمان فعالیت دارند و سالانه میلیون‌ها دلار صرف واردات انواع کلید و پریز از ترکیه وکشورهای اروپایی می‌شود.

کلید و پریز یرانی یا خارجی

خوشبختانه برندهای ایرانی فروش بسیار خوبی را در بازار کلید و پریز داشته‌اند وبا ارائه محصولاتی با کیفیت جهانی توانسته‌اند به خوبی رقبای خارجی خود را کنار بزنند. البته کیفیت بالا و جنس متریال گران قیمت مانند فلز، شیشه، برنج که در بعضی از برندهای خارجی استفاده شده بر هیچ کس پوشیده نیست ولی به دلیل بالا رفتن قیمت ارز که موجب افزایش 5 برابری قیمت کلید و پریزهای خارجی شده است باعث پایین آمدن قدرت خرید مردم برای خرید برندهای خارجی شده است.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که قصد خرید کلید و پریز ایرانی را دارید به شما پیشنهاد میکنیم که مقاله بهترین برند کلید و پریز ایرانی را مطالعه کنید.

ایمنی کلید و پریز

یکی از نکات بسیار بسیارمهم در هنگام انتخاب کلید و پریز توجه به ایمنی کلید و پریز و رعایت استاندارد‌های بین المللی در طراحی و ساخت کلید و پریز می‌باشد. با توجه به محلی که قراراست کلید و پریز را نصب کنید اگر محیط مسکونی است باید احتمال تماس دست کودکان با کلید و پریز را در نظر بگیرید و اگر محیط رطوبت بالایی دارد باید از کلید و پریز‌هایی استفاده کنید که دارای یک محافظ در برابررطوبت هوا و احتمال پاشیدن قطرات آب را داشته باشد.

امروزه می‌توانید انواع کلید و پریز را با اشکال و طراحی‌‌های گوناگون که متناسب با محیط اطرافتان هست را خریداری کنید.

خرید از فروشگاههای معتبر

امروزه شما می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین اقدام به خرید کلید و پریز کنید. اگر قصد خرید حضوری را دارید کافیست سری به خیابان لاله‌زار تهران بزنید بیشتر نمایندگی‌های کلید و پریز در این خیابان قدیمی تهران ساکن هستند و اگر هم قصد خرید اینترنتی کلید و پریز را دارید فروشگاه اینترنتی آریا ایمن به عنوان یکی ازبزرگترین فروشگاههای آنلاین در حوزه سیستم های حفاظتی و روشنایی می‌باشد که اقدام به فروش انواع کلید و پریز‌های ایرانی و خارجی کرده است که شما می‌توانید علاوه بر مشاهده مشخصات محصول خرید خود را در کوتاه‎‌ترین زمان ممکن انجام دهید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو