صدور حکم جریمه نقدی برای متهمان خرید و فروش اشیای تقلبی در بجنورد

منبع: همگردی

23

1401/7/30

11:54


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، صدور حکم جریمه نقدی برای متهمان خرید و فروش اشیای تقلبی در بجنورد صورت پذیرفت.

ملک حسین قویدل، مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اظهار کرد: این تخلف در دادگاه کیفری شهرستان بجنورد مورد رسیدگی قرار گرفت و متهمان به پرداخت 25 میلیون ریال محکوم شدند.

وی ادامه داد: این متهمان اقدام به نگهداری 5 سکه نمونه تقلبی به تقلید از سکه های دوره اردشیر اول ساسانی به قصد عرضه و فروش کردند که پس از دستگیری تحویل مقام قضایی شدند.

قویدل چوکانلو گفت: با توجه به اینکه برخی از افراد جامعه از عواقب نگهداری اشیای تقلبی یا خرید و فروش آنها آگاهی ندارند، در دام افراد سودجو گرفتار شده و گاهی موجب بی خانمانی و از دست دادن اموال و حبس های طولانی برای آنها می شود.

وی در تشریح قانون الحاق یک ماده به عنوان ماده 566 مکرر به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی گفت: براساس این ماده قانونی هرکس نمونه تقلبی آثار فرهنگی تاریخی اعم از ایرانی و خارجی را بجای اثر اصلی بسازد یا آن را به قصد عرضه، قاچاق یا فروش، معرفی، حمل یا نگهداری کند یا با آگاهی از تقلبی بودن اثر خریداری کند، به حبس از نود و یک روز تا 6 ماه و جزای نقدی معادل نصف ارزش اثر اصلی با اخذ نظر کارشناس از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محکوم می شود.

صدور حکم جریمه نقدی برای متهمان خرید و فروش اشیای تقلبی در بجنورد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو