معرفی ۷ روش فن بیان برای تاثیر گذاری بیشتر بر روی مردم

معرفی ۷ روش فن بیان برای تاثیر گذاری بیشتر بر روی مردم


منبع: مینویسم

122

1400/1/17

11:26


معرفی 7 روش فن بیان و تاثیر گذاری بر روی مردم

معرفی 7 روش فن بیان و تاثیر گذاری بر روی مردم

دوست دارید که با صحبت ها و زبان بدن تان بر روی مرم تاثیر بگذارید؟ معلوم است که دوست دارید. همه مردم دوست دارند که بر روی همه تاثیر بگذارند و به هر نحوی برنده یک بحث باشند. حتما میدانید که با رعایت یک سری از کار ها میتوانید تاثیر به سزایی بر روی مردم بگذارید. اگر میخواهید بدانید که چگونه بر روی مردم تاثیر بگذارید و چگونه فن بیان قوی داشته باشید؟ این متن را تا آخر مطالعه کنید تا شما را به یک سخنران حرفه ای تبدیل کنیم که با صحبت هایتان همه را تحت تاثیر خود قرار دهید.

همه ما این را میدانیم که تحت تاثیر قرار دادن دیگران یکی از سخت ترین کار ها است و برخی فکر می کنند که از کلک ها و حقه هایی استفاده می کنند که مردم به صورت ناخودآگاه به آن ها جذب می شوند.

اما حقیقت امر اینگونه نیست. افرادی را در خانواده و یا آشنایان میشناسیم که هر وقت در هر محیط و یا هر جمعی صحبت می کنند همه بی اختیار مجذوب صحبت های آن فرد شده و با تمامی صحبت های آن فرد موافق هستند.

البته نباید فراموش کرد که برخی افراد کاریزماتیک هستند و به صورت انتسابی ویژگی هایی را با خود به همراه دارند که باعث میشود افراد به آن ها اعتماد داشته باشند و با صحبت هایشان مردم به آن ها اعتماد کنند و تحت تاثیر آن ها قرار بگیرند.

در طول تاریخ افراد و رهبران زیادی هستند که از ویژگی های انتسابی و کاریزماتیک خود استفاده کرده اند و جمعیت و یا ملتی را تحت تاثیر خود قرار داده اند. برای دیدن کاریزماتیک ترین افراد دنیا کلیک کنید.

خبر بد این است که اگر میخواهید بر روی دیگران تاثیر بگذارید باید یک سری ویژگی های انتسابی داشته باشید. به صورتی که شما در داشتن ان ها و یا کسب این ویژگی ها هیچگونه تلاشی نکرده باشید.

و اما خبر خوش این است که میتوان ویژگی های دیگری هستند که در تاثیر گذاشتن بر روی مرد کمک می کنند را میتوانید با تمرین یاد بگیرد و به عبارتی اکتسابی هستند.

در ادامه مواردی را ذکر می کنیم که میتوانید با رعایت کردن آن ها بر روی مردم و افراد دیگر تاثیر بگذارید پس با ما همراه باشید.

روش های فن بیان و سخنوری

چگونه فن بیان قوی داشته باشیم؟

چگونه فن بیان قوی داشته باشیم؟

در ادامه مواردی را توضیح خواهیم داد که در داشتن یک فن بیان خوب کمک شایانی می کنند.

  • صدای قوی و محکمی داشته باشید

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن اشاره مرد این است که باید صدای بلند و رسا داشته باشید. صدای شما باید محکم و رسا باشد. هرچه حرف های خوب و مثبتی بزنید اما صدای شما به گوش افراد نرسد هیچ فایده ای ندارد. پس این نکته را فراموش نکنید که صدای رسا و محکمی داشته باشید. میتوانید تمرین های فن بیان را تهیه کنید و انجام دهید. همچنین خواندن پست چند تکنیک برای کنترل لرزش صدا هنگام صحبت کردن در موقعیت های حساس به شما کمک می کند.

  • انتقاد، محکوم یا شکایت نکنید

انتقاد، محکوم یا شکایت نکنید

انتقاد، محکوم یا شکایت نکنید

قبول کنید که طبیعت انسان دوست ندارد که تقصیر را بپذیرد. وقتی افراد مورد انتقاد یا تحقیر قرار می گیرند، بندرت پاسخ خوبی می دهند و اغلب حالت تدافعی پیدا می کنند و از منتقد خود کینه می گیرند. برای اینکه به خوبی از عهده مردم برآییم و فن بیان خوبی داشته باشیم، هرگز نباید انتقاد، محکوم یا شکایت کنیم زیرا این هرگز منجر به رفتاری نمی شود که مورد نظر ما است.

  • صادقانه قدردانی کنید

قدردانی یکی از قدرتمندترین ابزارهای جهان است. از مردم بابت توجهی که به شما کرده اند تشکر کنید و بگذارید حس کنند که شما با آن ها دوست هستید.

همچنین مطالعه کنید: ۹ راهکار برای تقویت فن بیان

  • دیدگاه خود را تغییر دهید

برای بدست آوردن خواسته های خود از شخص دیگر، باید دیدگاه خود را فراموش کنیم و شروع به دیدن مسائل از دید دیگران کنیم. وقتی ما می توانیم خواسته های خود را با خواسته های آنها ترکیب کنیم، آنها مشتاق همکاری با ما می شوند و ما می توانیم به طور متقابل به اهداف خود برسیم.

  • لبخند بزنید

لبخند بزنید

لبخند بزنید

خوشبختی به شرایط خارج بستگی ندارد، بلکه به نگرش های درونی بستگی دارد. خنده آزاد است و از توانایی شگفت انگیزی برای ایجاد احساس شگفت انگیز در دیگران برخوردار است. در هر کاری که می کنید لبخند بزنید.

  • نام افراد را به یاد داشته باشید

به یاد داشته باشید که نام فرد از نظر آن شخص شیرین ترین و مهمترین صدا در هر زبانی است. “یک فرد معمولی بیش از همه اسم های موجود در جهان به اسم خود علاقه دارد.” مردم نام خود را آنقدر دوست دارند که اغلب مبالغ زیادی را صرف داشتن یک ساختمان به آنها اهدا می کنند.

  • شنونده خوبی باشید

شنونده خوبی باشید

شنونده خوبی باشید

دیگران را تشویق کنید تا در مورد خودشان صحبت کنند. ساده ترین راه برای تبدیل شدن به یک سخنران خوب این است که یک شنونده خوب شوید. برای اینکه شنونده خوبی باشیم، باید در واقع به حرف مردم اهمیت دهیم. بسیاری از اوقات مردم نمی خواهند یک شریک گفتگوی سرگرم کننده داشته باشند. آنها فقط کسی را می خواهند که به آنها گوش دهد.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو