کشور هندوراس و آنچه باید درباره این کشور بدانید

کشور هندوراس و آنچه باید درباره این کشور بدانید


منبع: آرگا

110

1400/1/21

14:02


توجه داشته باشید که کشور هندوراس امروزه از نظر گردشگری در صدر سایر کشور های منطقه قرار گرفته و به همین منظور در این مقاله سعی داریم شما را با جاذبه های دیدنی آن آشنا نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی هندوراس از دسته کشور های واقع در آمریکای مرکزی می باشد که مقصدی دورافتاده و البته جذاب برای علاقه مندان محسوب می شود. همچنین این کشور با توجه به تاریخ خود از جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری بهره می برد و با این وجود شگرف و منحصر به فرد هندوراس نیز از جاذبه های اصلی آن به شمار می رود.

آشنایی با کشور هندوراس

بهتر است بدانید که کشور جمهوری هندوراس با ده میلیون جمعیت و مساحل ۱۱۲ کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ آمریکای مرکزی محسوب می شود که با سایر کشور های نیکاراگوئه و گواتمالا، اقیانوس اطلس، دریای کارائیب، خلیج فونسکا و اقیانوس آرام دارای مرز مشترک است. جالب است بدانید که با وجود دریاها و اقیانوس های مختلف در اطراف این کشور می توان انواع آب و هوا را تجربه کرد اما خبری از زمستان و برف نخواهد بود. به صراحت می توان گفت که هندوراس یکی از آن کشورهایی است که روز به روز بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. البته که هندوراس شاید در زمان های گذشته به دلیل آمار جرم و جنایت بدنام بوده اما امروزه به یک مقصد گردشگری محبوب برای علاقه مندان به سفر آرام، ارزان و دور از سیل جمعیت تبدیل شده است. توجه داشته باشید اگر دوست ندارید هر جا که می روید جمعیت زیادی از گردشگران از سراسر دنیا برای خرید بلیط صف کشیده باشند پیشنهاد می شود که هندوراس را انتخاب نمایید و از جاذبه های آن لذت ببرید.

خصوصیات کشور هندوراس

خلاصه ای از تاریخ و جغرافیا:

توجه داشته باشید که در قرن ها پیش از میلاد مسیح قوم مایا مانند دیگر اقوام مناطق این نواحی در منطقه فعلی هندوراس ساکن شده بودند و پس از آن ها نوبت به سرخ پوستان محلی و سکونت آن ها در این منطقه رسید. بعد ها و با آغاز قرن ۱۵ میلادی که کریستف کلمب برای اولین مرتبه قدم به این منطقه گذاشت با گسترش نفوذ اسپانیایی ها در این منطقه سرانجام در سال ۱۵۲۴ بود که بخش های بسیاری از هندوراس فعلی به تصرف آن ها درآمد. در واقع حکومت اسپانیا برای ۳۰۰ سال در این منطقه ادامه داشت در حالی که بخش هایی از آن منطقه با مقاومت بومیان هیچگاه به دست اسپانیایی ها نیفتاد. جالب است بدانید که سرانجام در سال ۱۸۲۱ بود که هندوراس از سلطه ی اسپانیا آزاد شده اما برای مدتی به بخشی از کشور مکزیک و سپس کشور آمریکا تبدیل گردید و پس از کشمکش های فراوان در اوایل قرن ۲۰ این کشور با نفوذ آمریکا به عنوان کشوری خودمختار مطرح گردید. جالب است بدانید که کشور هندوراس از جهت شمال با اقیانوس اطلس، از جهت غرب با کشور گواتمالا، از جهت جنوب با سرزمین های السالوادور و نیکاراگوآ و از جهت مشرق با نیکاراگوآ دارای مرز می باشد. بیش از سه چهارم هندوراس کوهستانی می باشد که جلگه های ساحلی کوچکی را نیز در خود جای داده است. از رودهای مهم آن می توان به پاتوکا، اولوئا و بلندترین آن قله لاس میناس اشاره کرد که به بلندی ۲۸۴۹ متر است. به طور کلی بارندگی در زمین های پست استوایی بسیار بالا است و حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر خواهد بود و در مقابل مناطق کوهستانی آن معتدل تر و خشک تر می باشد. مختصات جغرافیایی هندوراس ۱۵ درجه شمالی و ۸۶ درجه و ۳۰ دقیقه شرقی است که ۸۲۰ کیلومتر هم خط ساحلی دارد و مساحت آن را می توان چیزی بالغ بر ۱۱۲.۰۹۰ کیلومتر مربع دانست.

آشنایی با جغرافیای سرزمین هندوراس

پایتخت و شهر های مهم:

همانطور که می دانید هندوراس از دسته کشور های آمریکای مرکزی می باشد که در این ادامه سعی داریم به بیان پایتخت و سایر شهر های مهم آن بپردازیم:

شهر تگوسیگالیا پایتخت: تگوسیگالیا یکی از بزرگ ترین شهر های هندوراس محسوب می شود که مردمان ان علاقه زیادی به فضای گردشگری دارند که دولت نیز سعی داشته تا به صورت حرفه ای شرایط گردشگری در آن را بررسی نماید. همچنین این شهر مرکز تمامی فعالیت های سیاسی، اقتصادی و تجاری می باشد.

شهر لاسبیا: یک شهر مذهبی محسوب می شود که در هندوراس واقع شده و فضای مذهبی بسیار گسترده ای را در خود شکل داده است. این شهر زیبا دارای مکان های مذهبی و همینطور فضای تفریحی و زیارتی وسیعی است که تمامی اصول و شواهد در آن به شکل دقیقی بررسی می شوند.

شهر کوپان: کوپان از دیگر شهر هایی که زندگی در آن کمی بهتر از قبل شده به گونه ای که اکنون زندگی به بهترین شکل ممکن ارزیابی گردیده است. جالب است بدانید که این شهر دارای بافت مدرن به همراه متریال های ارزشمند جهانی است.

شهر چولوتکا: به طور کلی چولوتکا یک شهر عجیب و غریب در کشور هندوراس است که کمی تعجب برانگیز طراحی شده و دارای دو بخش مجزا است که البته تنها بخش تاریخی آن توجیه اقتصادی خوبی دارد. همچنین حاکمان بسیاری نیز در آن دفن شده اند.

آشنایی با پایتخت های هندوراس

فرهنگ مردم:

توجه داشته باشید که در فرهنگ کشور هندوراس بیشتر تبار دوره های مستیزو دیده می شود که دارای مذهب کاتولیک بوده و این موضوع بخشی از فرهنگ مردم محسوب می شود که به صورت جدی مشاهده می شود که اگر به حجاب مردم دقت داشته باشید این موضوع شرایط خاص خود را دارد. در این سرزمین اقوامی از سایر کشور ها نیز زندگی می کنند که به طور کلی توانسته اند شرایط سیاسی مخصوصی را ایجاد کنند و اینطور که بررسی ها نشان می دهد رشد فرهنگی مردم در صورتی که اقلیت ها شرایط خاص داشته باشند به صورت جدی بررسی می شود و همچنین لازم به ذکر است که وضعیت فرهنگی در هندوراس می تواند بهترین ساختار ارزش گذاری شده را طی کند. بهتر است بدانید که مردم هندوراس در واقع دارای فرهنگی غنی هستند که بسیار قانع کننده بوده و اغلب زمان ها کار می کنند و سعی دارند زندگی را بخش مهمی از اهداف خود تلقی کنند. معمولا به کودکان خود اهمیت می دهند و همچنین نسبت به پرچم کشورشان بسیار تعصب دارند. جالب است بدانید که در شهر های هندوراس شرایط زندگی با یکدیگر متفاوت خواهد بود اما فرهنگ ثابتی بین تمامی شهر ها رویت می شود. از آنجایی که این کشور در زمینه فرهنگی رشد چشمگیری داشته قطعا این موضوع در زمینه گردشگری کشور را ارتقا بخشیده است. به صراحت می توان گفت که فرهنگی آپارتمان نشینی در این کشور بسیار محدود بوده و این موضوع کمی نگران کننده بنظر می رسد و البته که فرهنگ ثابت گردشگری را نیز شکل داده است.

فرهنگ مردم در هندوراس

قوانین عمومی رایج:

به صراحت می توان گفت که قوانین کشور هندوراس در طی سال های اخیر توانسته تا عملکرد دولت را به شدت تغییر دهید. در این سرزمین تمامی قوانینی که رویت شده اند جنبه های فنی بالایی را شکل می دهند و شما باید بتوانید آن ها را بررسی کنید. در قوانینی که در این کشور مشاهده می شود دو موضوع اهمیت زیادی دارند اول اینکه احترام گذاشتن به بهترین شکل ممکن بررسی شده و همه افراد در تمامی سنین باید احترام گذاشتن را یاد بگیرند به گونه ای که این موضوع از همان ابتدا از سوی دولت پراهمیت بوده و شرایط مخصوص به خود را شامل می شده است.

قوانین زندگی در روستاهای این کشور از موضوعاتی است که می تواند برنامه های خاص خود را شکل دهد. همچنین در قوانین هندوراس همه افراد باید بتوانند درآمدزایی داشته باشند.

مشخص است که قوانین زندگی قادر است هم بخشی از اصول دولتی باشد و هم سعی به بهبود شرایط اقتصادی صورت بگیرد. دولت هندوراس معمولا سعی خود را در جهت بهبود وضعیت و قوانین زندگی بررسی می کند.

جالب است بدانید که آشغال ریختن در هندوراس یکی از موضوعات بسیار پراهمیت محسوب می شود و جنبه های مخصوص به خود را دارد. در قوانین هندوراس تمامی برنامه ها در بازه های زمانی دقیق بررسی می شوند و قوانین کشوری ارزشمند تر از گذشته پایه گذاری خواهند شد.

قوانین مهم و عمومی در هندوراس

جاذبه های گردشگری هندوراس:

بهتر است بدانید که کشور هندوراس امروزه در زمینه گردشگری پیشرفت زیادی کرده و در ادامه سعی داریم تا شما را با جاذبه های بیشتر و دیدنی های هندوراس آشنا نماییم:

موزه مجسمه سازی:

در شهر باستانی کوپان یک موزه فوق العاده وجود دارد که در آن مجموعه ای از تندیس ها، ستون های سنگی و سایر آثار ساخته شده به دست قوم مایا نگهداری شده و به نمایش در آمده است. همچنین این موزه در تونلی زیر تپه قرار گرفته و بهتر است که بعد بازدید از منطقه باستان این موزه را حتما ببینید تا نسبت به اشیاء نگهداری شده در آن آگاهی پیدا کنید.

بازدید از موزه مجسمه سازی

موزه هویت ملی:

پیشنهاد می شود که اگر می خواهید با فرهنگ و تاریخ این کشور به خوبی آشنا شوید بازدید از این موزه را فراموش نکنید. در واقع موزه هویت ملی یکی از میراث این کشور محسوب می شود که در آن مجموعه بی نظیری از هنر بومی و بین المللی به نمایش درآمده است. همچنین نمایشگاه های تاریخی این موزه بهترین فرصت برای آشنایی با تاریخ جذاب این منطقه است. یکی از دیدنی های جالب این موزه تور مجازی آکروپولیس مایایی کوپان می باشد که برای کسانی مفید خواهد بود که فرصت بازدید از این شهر زیبا را ندارند و با کمک تور می توانند با جذابیت های بیشتر آن آشنا شوند.

جاذبه های گردشگری در هندوراس

جزیره اوتیلا:

به صراحت می توان گفت که اوتیلا یکی از ارزان ترین جزایر هندوراس است که در ۳۲ کیلومتری از ساحل غربی رواتان قرار دارد. همچنین این جزیره به خاطر ارزان بودن مقصدی محبوب برای کوله گردها خواهد بود و حدود ۱۳ کیلومتر طول دارد که گردشگران زیادی برای استفاده از امکانات غواصی ارزان اینجا را برای سفر انتخاب می کنند. به جز غواصی اغلب تفریحات ساحلی و جذابیت های حضور در یک جزیره استوایی زیبا در اوتیلا انتظار گردشگران را می کشند. معمولا اپراتورهای تور غواصی شما را برای شنا و غواصی همراه با موجودات دریایی دیدنی آماده خواهند کرد که یکی از آن ها کوسه نهنگ ها هستند که در آب های اطراف جزیره زیاد دیده می شوند.

بازدید از جزایر کشور هندوراس

لیتل فرنچ کی:

به طور کلی این بهشت استوایی مقصد یک سفر کوتاه و یک روزه است. آب های شفاف و روش با امکانات عالی برای غواصی تقریحات دیگری چون قایق سواری در نزدیکی ساحل و لذت استراحت زیر آفتاب از تجربیات نابی است که در این منطقه برای گردشگران وجود دارد. پس از چندین ساعت تفریحات جذاب ساحلی، می توانید تازه ترین غذاهای دریایی را نوش جان نمایید یا برای تماشای حیات وحش منطقه به زیستگاه ها و مناطق حفاظت شده سر بزنید و همچنین اگر می خواهید تجربه ای آرام از حضور در کنار ساحل استوایی بی نظیر داشته باشید حتما این منطقه را انتخاب نمایید.

آشنایی دیدنی های هندوراس

رویارویی با دلفین ها:

در این مجووعه جذاب می توانید با اکولوژی منطقه به خوبی آشنا شوید و دلفین ها را در یکی از تالاب های طبیعی در زیستگاه اصلی شان تماشا نمایید . علاقه مندان به حیات وحش بدون شک در شنا کردن و غواصی با دلفین ها لذت می برند. همچنین می توانید در کلاس های یک روزه آموزش دلفین ها شرکت نمایید و نمایش اختصاصی خود را با دلفین ها ترتیب دهید.

بازدید از دیدنی های کشور هندوراس

پارک ملی:

این پارک کلی در ۲۰ کیلومتری تگوسیگالیا، پایتخت هندوراس قرار دارد و یکی از زیباترین پارک ها و مناطق دیدنی هندوراس محسوب می شود که از ارتفاع ۲۲۷۰ متری قرار دارد و جنگلی را در خود جای داده که میزبان تعدادی از گونه های کمیاب حیات وحش است. علاوه بر این پارک ملی بهشتی برای پرندگان است که بیش از ۲۰۰ گونه از پرندگان در این پارک ملی زندگی می کنند که از جمله آن ها می توان به توکان، لانه کن و درازدامن اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو