مطهری: صلاح نیست حسن خمینی کاندیدا شود

منبع: برترین ها

54

1400/1/23

20:09


دنیا منتظر است تا ببیند مردم با انتخاب خود چه پیامی را مخابره می کنند و این موضوع در آینده تأثیرگذار است. مسئله مهم در شرایط امروز میزان مشارکت مردم در انتخابات است؛‌ همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مشارکت مردم برای حضور در انتخابات در اولویت اول است و سپس انتخاب اصلح.

عصر ایران: نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: به نظرم صلاح نیست سید حسن خمینی وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شود.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس دهم صبح امروز (دوشنبه ۲۳ فرودین‌ ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرتان در مورد تلاش برای حضور سید حسن خمینی به انتخابات چیست، اظهار داشت: به نظرم به صلاح نیست که ایشان وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شود.

وی افزود: من همچون که شهید مطهری نیز بر آن تاکید داشت معتقدم که روحانیون نباید وارد این عرصه شوند مگر در شرایط ضرور بنابراین اکنون باید خودشان تشخیص دهند که شرایط ضرور است یا خیر.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان و فارس بخوانید.

{ با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم}: در شرایط ویژه ای قرار داریم و کشور در سختی های زیادی قرار گرفته و تحت فشار به دلیل تحریم ها است و احتمال رفع تحریم ها و ادامه برجام وجود دارد.

دنیا منتظر است تا ببیند مردم با انتخاب خود چه پیامی را مخابره می کنند و این موضوع در آینده تأثیرگذار است. مسئله مهم در شرایط امروز میزان مشارکت مردم در انتخابات است؛‌ همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مشارکت مردم برای حضور در انتخابات در اولویت اول است و سپس انتخاب اصلح.

در چند سال گذشته اتفاقی رخ داد که شرکت و عدم شرکت آنها در انتخابات چندان تفاوتی ندارد که باید این فضا را تغییر دهیم و مردم در انتخابات شرکت کنند. مشکلاتی وجود داشت که باید حل شود؛ باید تلاش کنیم تا میزان مشارکت مردم بیشتر شود.

{ با اشاره به اصولگرا یا اصلاح طلب بودن خود}: این که دوگانگی در مواضع من احساس می کنید درست نیست. ممکن است برخی مواضع اصولگرایان یا اصلاح طلبانه را قبول نداشته باشم و مواضع خود را دارم. دسته بندی اینچنینی درست نیست و همین روند را خواهم داشت. اصولگرایان در بحث تفکر و حقوق شهروندی حساسیت لازم را ندارند و اصلاح طلبان هم در مسائل فرهنگی حساسیت ندارند و هر ۲ باید نقص خود را برطرف کنند.

عامل مهمی که سبب شد تا وارد انتخابات شوم شرایط کشور بود و احساس می کردم که اصولگرایان می دانستند که خودشان می آیند و کار را می گیرند. حس کردم ورود فردی با شرایط من می تواند کمک کننده به انقلاب باشد. برنامه ها آماده است و باید یک تغیری در سیاست کشور داشته باشیم و در میان کشورهای اسلامی و دنیا منزوی هستیم.

چرا نباید با اکثر کشورهای دنیا رابطه داشته باشیم و نتوانیم آنها را جذب کنیم. اینکه نفوذی بین کشورهای اسلامی نداشته باشیم درست نیست و باید روابط مان با غرب درست شود. رابطه با آمریکا به سود کشور است و این شرایط موجود به سود رژیم صهیونیستی است. یک عده مذاکره را به معنای تسلیم می دانند که درست نیست و باید آن را درست کنیم. اینکه روابط را در چین و روسیه ببینیم درست نیست. ۸۰ درصد روابط کشور با ۶ کشور است و این به آن معناست که با دیگر کشورها رابطه نداریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو