میوه های مناسب ماه رمضان + 4 ویدیو تغذیه مفید

منبع: آسان طب

200

1398/2/27

20:54


میوه های مناسب ماه رمضان چیست؟ مصرف میوه برای سلامتی بدن بسیار مفید است. هر انسانی باید در طول روز بین 2-3 میوه مصرف کند. این میوه ها در ایام ماه رمضان باید بین وعده های افطار تا سحر گنجانده شود. بدن در ماه رمضان به شدت کم آب می شود و باید با مصرف میوه ها و سبزیجات این کم آبی را جبران کند. در این بخش برخی از میوه های مناسب ماه رمضان را به شما معرفی می کنیم.

1. رفع تشنگی با میوه و سبزیجات در ماه مبارک رمضان

 

2. مصرف میوه از افطار تا سحر در ماه رمضان

 

3. نوشیدنی‌های مناسب ماه مبارک رمضان

 

4. جبران کمبود آب بدن در ماه مبارک رمضان

 

آشنایی با میوه های مناسب ماه رمضان

هندوانه ، هلو و سیب برای رفع تشنگی در ایام ماه رمضان بسیار مناسب است. بسیاری از افراد در ماه رمضان دچار یبوست می شوند. ما به انها انگور، انجیرو آلو را پیشنهاد میکنیم. همچنین به گزارش آسان طب هندوانه درمان مناسبی برای یبوست در ایام ماه مبارک رمضان است.

سعی کنید میوه را نیم ساعت بعد از افطار بخورید و مستقیم با میوه افطار نکنید. البته خرما در این مورد استثنا می باشد. بهتر است افطارتان را با کمی آب جوش ولرم و یکی دو عدد خرما شروع کنید.

همچنین پیشنهاد می شود در سحر حتما سالاد کاهو به همراه خیار و گوجه میل کنید. این سالاد آب بدن شما را در طول روز حفظ میکند و باعث می شود کمتر تشنه شوید. توجه کنید که به سالاد سس نزنید. بهتر است به آن آب میوه لیموی تازه بزنید. همچنین در سحر اگر میل به خوردن آب ندارید کمی آب لیموی تازه به آب اضافه کنید تا آن را طعم دار کند.

از میوه های مناسب ماه رمضان می توان به هندوانه اشاره کرد. سعی کنید هندوانه و خربزه را در افطار بخورید. چون اگر در سحر میل کنید نتیجه آن تکرر ادرار است و آب بدنتان زود از دست می رود. باخوردن هندوانه و خربزه در سحر فقط شکمتان پر می شود و میل به خوردن چیز دیگری ندارید.

بیشتر بخوانید:

  1. وعده سحری چه بخوریم و چه نخوریم؟ 4 ویدیو
  2. افطاری چه بخوریم و چه نخوریم؟ 4 ویدیو

تغذیه ماه رمضان و میوه های ماه رمضان

میوه های مناسب ماه رمضان

به کسانی که قصد لاغری در ماه رمضان را دارند، پیشنهاد میکنیم به جای وعده شام بعد از افطار فقط میوه بخورند و مصرف برنج و نان و .. را برای سحر بگذارند.

به گزارش آسان طب خوردن میوه موز در سحر باعث می شود کمتر گرسنه شوید. چون خواص تغذیه ای زیادی دارد. پیشنهاد میکنیم در وعده سحر آب سیب میل کنید. آب سیب از تشنگی در طی روز جلو گیری میکند.

بهتر است میوه ها آخرین وعده غذایی تان چه در سحر و چه در افطار باشد. تاکید میکنیم با میوه افطار نکنید مگر خرما.

میوه های مناسب ماه رمضان را در این بخش به شما معرفی کردیم. اگر دوست دارید روزه تان را بتوانید کامل بگیرید و در رمضان ضعیف نشوید به تغذیه در رمضان اهمیت زیادی دهید.

گردآورنده : http://bia2safa.net/goto/web/url/7503

برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو