با فضیلت ها و خواص سوره انفال آشنا شوید

با فضیلت ها و خواص سوره انفال آشنا شوید


منبع: آرگا

215

1400/2/3

14:03


سوره مبارکه انفال هشتمین سوره قرآن کریم است که قرائت آن آثار و برکات زیادی را به همراه دارد و از فضائل زیادی برخوردار است به همین خاطر، در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با فضائل سوره انفال بیشتر آشنا کنیم.

سوره مبارکه انفال دارای ۷۵ آیه می باشد و جزو سوره های مدنی است که بعد از سوره «بقره» نازل شده است و نام این سوره از آیه اول این سوره گرفته شده است و نام های دیگر آن فاضحه و بدر می باشد، در ادامه مطلب شما را بیشتر با خواص سوره انفال آشنا خواهیم کرد.

فضیلت و برکات سوره انفال

با قرائت این سوره مبارکه قرآن کریم می توانید از فضائل زیادی بهره مند شوید، بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در مورد خواص سوره انفال اطلاعی ندارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با خواص سوره انفال

این سوره هشتاد و هشتمین سوره ای است که بر پیامبر اکرم نازل شده است و پس از پیروزی مسلمانان در جنگ بدر نازل شد که موضوعات مطرح شده در آن عبارتند از :

  • صفت های مومنان واقعی
  • واقعه تاریخی شب هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه
  • احکام جهاد
  • داشتان جنگ بدر
  • حکم خمش
  • حکم اسیران جنگی
  • انفال و غنائم
  • خرافات مشرکان و راه شناخت و مبارزه با آن ها

به روایت از رسول خدا (ص) :

هر کس سوره های «انفال» و «توبه» را قرائت نماید من شفاعت کننده و گواهی دهنده برای او، در روز قیامت خواهم بود، مبنی بر اینکه او از نفاق به دور است و به تعداد همه مردان و زنان منافق در دنیا، به او ده حسنه داده می شود و ده گناه از او پاک می شود و ده درجه بالا برده می شود و عرش و حاملان آن در ایام زندگی او در دنیا بر او درود می فرستند.

فضیلت تلاوت سوره انفال

به نقل از امام صادق (ع) :

هر کس سوره های مبارکه انفال و برائت را در رهر ماه بخواند روح نفاق در او داخل نمی شود و از پیروان راستین علی علیه السلام خواهد بود.

هر کس این دو سوره [انفال، توبه]را در هر ماه قرائت کند نفاق هرگز به او وارد نمی شود و در بین بزرگان شفاعت می شود.

و هر کس سوره مبارکه انفال را بنویسد و به بازوی خود ببندد چون نزد حاکمی برود حق خود را بگیرد و حاجتش برآورده شود و با هر کس منازعه نماید پیروز شده و مسرور و خوشحال گردد و مانند حصار محکمی برای او باشد.

هر کس با ایمان در بند و زندان باشد یا به دست ظالمی گرفتار باشد چون سوره مبارکه انفال را ۷ بار با نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بخواند خلاص شود.

ابابصیر می گوید از امام صادق (ع) شنیدم که فرمود :

هر کس سوره های مبارکه انفال و برائت را در هر ماه بخواند هرگز روح نفاق در وجود او وارد نخواهد شد و از پیروان حقیقی امیرمومنان علی علیه السلام خواهد بود و در روز رستاخیز از مائده های بهشتی همراه با شیعیان بهره می گیرد تا مردم از حساب خویش فارغ شوند.

آشنایی با خواص سوره انفال

فضائل دیگر قرائت سوره انفال

این سوره مبارکه از خواص دیگری نیز برخوردار است که در ادامه مطلب با فضائل دیگر این سوره بیشتر آشنا خواهید شد.

محبوبیت در میان مردم:

وَإِن یُرِیدُواْ أَن یَخْدَعُوکَ فَإِنَّ حَسْبَکَ اللّهُ هُوَ الَّذِیَ أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ ﴿۶۲﴾ وَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنفَقْتَ مَا فِی الأَرْضِ جَمِیعًا مَّا أَلَّفَتْ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَکِنَّ اللّهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ إِنَّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ ﴿۶۳)

هر کس با ایمان این آیات را در روز جمعه اول ماه رمضان مابین نماز ظهر و عصر در وقتی که با طهارت باشد بر سه قطعه از پارچه بنویسد: یکی سبز، یکی زرد و دیگری سرخ. و آنها را با خود دارد هر کس او را ببیند دوست گردد.

فضیلت سوره مبارکه انفال

شادمانی و خوشدلی:

وَمَا جَعَلَهُ اللّهُ إِلاَّ بُشْرَى وَلِتَطْمَئِنَّ بِهِ قُلُوبُکُمْ وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ ﴿۱۰﴾

چون کسی این آیه را در ۲۷ ماه رمضان بر قطعه کاغذ به نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بنویسد و آن را در نگین گذارد هر کسی آن نگین را با خود دارد همیشه شادمان و خوشدل باشد و بر همه دشمنان مظفر باشد. اگر کسی این آیه را به نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن، ورد خود سازد بر اعدا ظفر یابد.

درمان بخل و سختی دل:

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ ﴿۲﴾

هر کس با ایمان خواهد که سختی دل او زایل شود و بخل از دل او بیرون آید و بر طاعت و اعمال خیر راغب باشد از آرد جو خالص، خمیر کند بی نمک و از آن قرص نانی بپبزد پیش از طلوع آفتاب و با نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بنویسد و بر ان قرص نان ۷ بار این آیه را به قلمی که فارغ باشد از سیاهی، پس آن روز را روزه بدارد و بدان قرص نان افطار کند مقصودش حاصل گردد.

همانطور که در این مقاله با خواص سوره انفال آشنا شدید به منظور آشنایی با دیگر دانستنی های مذهبی می توانید بر زوی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو