بهترین فرش برای ورودی خانه؛ فرش‌هایی که راهرو را جذاب می‌کنند

منبع: آرگا

131

1400/2/7

12:32


شکل و شمایل مناسب ورودی یک خانه می‌تواند به منزله یک نوع خوشامدگویی به مهمان باشد. وقتی کسی برای اولین بار، قدم در خانه شما می‌گذارد در صورتی‌که با فضایی گرم و صمیمی مواجه شود، هرگز خاطره این مهمانی را فراموش نخواهد کرد. اما چه چیزی می‌تواند فضای ورودی یک خانه را گرم کند؟

خرید فرش


پاسخ روشن است؛ فرش! البته در این میان انتخاب بهترین فرش برای ورودی خانه، خود یک چالش بزرگ است که ما در ادامه این مطلب با بررسی چند نکته، آن را برایتان ساده می‌کنیم. با ما همراه باشید.

معیارهای تعیین‌کننده و مهم در خرید فرش ورودی خانه

پیش از اینکه باهم انواع مختلف فرش را بررسی کنیم و ببینیم که کدامیک از آنها می‌تواند بهترین فرش برای ورودی خانه باشد، بهتر است به برخی نکات توجه کنیم. به طور مثال قبل از خرید فرش ورودی، باید متراژ خانه، مقدار فضای ورودی و محیط خالی آن را در نظر بگیرید.
اگر فرشی که شما آن را برای ورودی خود انتخاب کرده‌اید دقیقاً مماس با دیوار باشد و کل فضا را بپوشاند، آنگاه دیگر فضای زیبایی را در اختیار نخواهید داشت. این انتخاب می‌تواند نوعی حس خفگی را القا کند و از نظر اصول دکوراسیون انتخاب نادرستی به شمار می‌آید. در صورتی‌که اگر سرامیک‌های سفید و براق خانه، سنگ‌های مات و زیبای کف و پارکت‌ها پیرامون فرش را فرا بگیرند، محیط از هارمونی بهتری برخوردار خواهد بود.

همچنین مدل و ابعاد فرش شما باید با شکل ورودی خانه‌تان هماهنگ باشد. به همین دلیل اگر فرش خود را به صورت حضوری خریداری نمی‌کنید و از سایت‌های خرید آنلاین فرش در این زمینه کمک می‌گیرید، به این نکته توجه کنید. در ادامه نگاهی به مدل‌هایی می‌اندازیم که می‌توانند در فهرست بهترین فرش برای ورودی خانه قرار بگیرند.

فرش‌های راهرویی و کشیده؛ انتخابی پر تکرار و همه پسند

ورودی بسیاری از خانه‌ها به شکل یک راهروی کشیده است و معمولاً درب سرویس بهداشتی نیز در میانه آن قرار گرفته است. این ورودی دو یا نهایتاً سه متری در نهایت به سالن نشیمن و پذیرایی شما ختم می‌شود. از این رو کسی که به خانه شما وارد می‌شود، در نگاه اول، فقط و فقط متوجه المان‌های قرار گرفته در ورودی آن خواهد شد.

فرش‌های راهرویی یعنی همان فرش‌هایی که عرض بسیار کم و طول زیاد دارند، بهترین انتخاب برای این فضا هستند. این نوع فرش‌ها در ابعاد گوناگونی به فروش می‌رسند اما معمولاً عرض آنها از ۳۰ سانتی‌متر شروع شده و از ۲ متر نیز تجاوز نمی‌کند. فرش‌های راهرویی، طرح‌ها و رنگبندی‌های بسیار متنوعی دارند و بسته به کیفیت فرش، ممکن است ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ شانه باشند.

خرید فرش وینتج یا کهنه نما؛ مقرون بصرفه و زیبا

اگر ورودی خانه شما یک فضای سنتی را به ببیننده القا می‌کند، می‌توانید علاوه بر شکل فرش به مدل آن نیز توجه کنید. فرش وینتیج یا همان فرش کهنه نما از جمله مدل‌های فرش ماشینی است که حسی نوستالژیک را در بیننده خود زنده می‌کند. این نوع فرش، گرما و صمیمیت خاصی دارد و در اشکال گوناگونی بافته می‌شود. از این رو اگر به دنبال بهترین فرش برای ورودی خانه کلاسیک خود می‌گردید، می‌توانید به سراغ خرید این نوع فرش بروید.

خرید فرش


لازم به ذکر است که شکل ظاهری فرش وینتج کاملاً با فرش‌های سنتی متمایز است. این نوع فرش همچنین از قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به فرش‌های کلاسیک برخوردار است. از این رو یک انتخاب مقرون بصرفه برای مفروش کردن ورودی خانه‌ها به شمار می‌رود.

فرش گرد یا بیضی؛ خاص و متفاوت

همانطور که گفتیم اولین نکته‌ای که باید قبل از خرید فرش برای ورودی خانه به آن توجه کنید، شکل و نوع ورودی به کار گرفته شده در آن است. در مقابل خانه‌هایی که ورودی‌های راهرویی شکل دارند، نوع دیگری از خانه‌ها قرار دارند که ورودی آنها باز است. به عبارت دیگر با باز کردن درب ورودی این نوع خانه‌ها، شما می‌توانید تا انتهای سالن را ببینید و کل فضای خانه را مشاهده نمایید.

بدیهی است که استفاده از فرش‌های راهرویی با این فضا هارمونی نخواهد داشت. از این رو بهتر است از فرش گرد یا بیضی در این فضا استفاده کنید. این نوع فرش‌ها به دلیل نداشتن زاویه، شما را محدود به استفاده از فرش در یک جهت خاص نمی‌کنند.
در حالی که عمودی یا افقی پهن کردن فرش‌های مستطیل شکل می‌تواند در بزرگ یا کوچک به نظر رسیدن ورودی یک خانه موثر باشد. البته اگر فرش شما مربع شکل هم باشد، می‌تواند به راحتی در زمره بهترین فرش برای ورودی خانه با فضایی باز قرار بگیرد.

خرید فرش

خرید فرش مناسب راهرو با ضمانت و ارسال رایگان

اگر می‌خواهید در کوتاهترین زمان به بهترین فرش برای ورودی خانه خود دست یابید، شکل و فضای ورودی مهمترین معیاری است که باید به آن توجه کنید. با مشخص کردن نوع ورودی، می‌توانید یکی از فرش‌های راهرویی، گرد و یا مربع را برای مفروش کردن آن انتخاب کنید. در پایان هم بد نیست نگاهی به طرح فرش و هارمونی آن با المان‌های ورودی خانه خود داشته باشید.

جنس و دوام فرش از جمله دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. فراموش نکنید که فرش ورودی، بیشتر از سایر فرش‌های خانه، پاخور می‌شود از این رو باید کیفیت مناسبی داشته باشد.
برای خرید فرش خانه خود تنها کافی است تا سری به فروشگاه اینترنتی فرش دیوان بزنید. شما در این فروشگاه می‌توانید با کیفیت‌ترین فرش‌ها را در اسرع وقت و با بهترین قیمت خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی فرش دیوان جدیدترین مدل‌های فرش ماشینی را با ارسال رایگان در هر نقطه از ایران برای شما ارسال خواهد کرد. پس از این فرصت نهایت بهره را ببرید و همین حالا فرش خود را سفارش دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو