گل های مناسب راه پله با رشد ایده آل در محیط راه پله ها

گل های مناسب راه پله با رشد ایده آل در محیط راه پله ها


منبع: آرگا

154

1400/2/15

00:10


توجه داشته باشید که انتخاب گل های مناسب راه پله چندان سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با انواع گیاهان راه پله آشنا شوید با ما همراه باشید.

به طور کلی زمانی که فردی به داخل منزل شما می آید اولین قسمتی که رویت می کند راه پله است پس چه خوب است که با یک برنامه ریزی درست به بهترین شکل ممکن زیبای فضای راه پله خود را دوچندان کنید، البته که این کار غیر ممکن است مگر اینکه از گل های مناسب راه پله برای اینکار استفاده نمایید.

آشنایی با گل های مناسب راه پله

بهتر است بدانید که گلهای آپارتمانی در واقع از جمله عناصر تزئینی و طبیعی مهمی هستند که ما ایرانی ها علاقه وافری به حضور همیشگی آن ها در منزل داریم. حتی افرادی که از این گیاهان دلپذیر در فضای منزل خود استفاده نمی کنند هم به زیبایی و تاثیرگذاری زیاد آن ها در جسم و روح انسان واقف هستند. توجه داشته باشید که تزئین پاگرد راه پله ساختمان با گلدان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد زیرا عموم افراد در این قسمت از ساختمان در حال رفت و آمد هستند و مطمئنا محیطی شاد و زیبا می تواند تاثیر مناسبی بر روی روحیه اشخاص بگذارد. بحثی که در علم معماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است این است که همیشه سعی کنید زیباترین تزئین را بر روی محیطی اعمال کنید که بیشتر اوقات خود را در آن سپری می کنید و یا در آن محیط زیاد رفت و آمد دارید که پاگرد آپارتمان یکی از این مناطق خواهد بود. به صراحت می توان گفت که ساده ترین راه برای تزئین راه پله با گلدان این است که گلدان های کوچک را با گیاهان آپارتمانی زیبا و شاید با گل های ریز پر کنید و بر روی پله قرار دهید. اولین نکته که در روند انتخاب گل های مناسب راه پله باید بدان دقت داشته باشید طرح راه پله های شما است و اینکه آیا در منزل مسکونی و مستقل سکونت دارید و یا در آپارتمان زندگی می کنید زیرا چگونگی قرار دادن گل مناسب برای راه پله بستگی دارد به خانه ای که در آن زندگی می کنید و این قسمت از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. همچنین اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید بسیاری از راه پله های آپارتمانی ایرانی دارای طاقچه هستند و به همین خاطر بهترین کار این است که از گلدان های کوچک استفاده کنید و گل هایی با گل برگ های ریز را در داخل گلدان قرار دهید و نهایت لذت را ببرید. به طور کلی نکته مهم در این رابطه زیبا شدن راه پله است به ویژه زمانی که از بالا به پایین به این منظره نگاه می کنید زیرا این اصل می تواند دکوراسیون داخلی راه پله شما را بسیار زیباتر کند و به همین خاطر انتقال گل مناسب برای راه پله از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

خصوصیات گل های مناسب راه پله

گیاه افرا از گل های مناسب راه پله:

به طور کلی این گیاه شکاف های کاغذ مانند به رنگ سایه های قرمز، صورتی یا زرد رنگ در میان برگ هایی مانند فانوس های جشن دارند که بسیاری از گونه های آن شاخ و برگ های متنوعی را به خود اختصاص داده اند. توصیه می شود که گیاه را به صورت عمودی و به شکل درخت رشد دهید و سپس آن را هرس کنید تا بدنه آن به شکل بوته شود و یا حتی می توانید گیاه را در یک سبد آویزان شده پرورش دهید. بهتر است بدانید که نام رایج گیاه افرا یکی از چند گل آپارتمانی از برگ های آن آمده است که شبیه درخت افرا است.

گل بنفشه آفریقایی:

از دسته گل های مناسب راه پله می توان به بنفشه آفریقایی اشاره کرد زیرا از ساده ترین گل ها برای پرورش در خانه محسوب می شود. این گیاه در تمام طول سال دفعات کمی شکوفا می شود و صدها نوع و شکل مختلف از آن وجود دارد که می توانید بر اساس سلیقه خود بهترین آن را انتخاب نمایید. برخی از گونه های بنفشه آفریقایی دارای برگ های متنوع با شکوفه های سفید هستند که اغلب شرایط محیطی گرم و نور خورشید را برای رشد ترجیح می دهند.

اصول پرورش گل بنفشه آفریقایی

گل هیبیسکوس:

یکی دیگر از گل های مناسب راه پله گل هیبیسکوس است که بومی مناطق استوایی و گرمسیری است. این گیاه دارای شکوفه هایی بزرگ به قطر ۸ اینچ روی گیاه اصلی بوته ای باریک خود تشکیل می دهد که می توانید با رشد دادن آن این گیاه را به شکل درخت پرورش دهید. شکوفه های تک و تنها آن معمولا یک الی دو روز دوام می آورند اما این گیاه از اواخر فصل بهار تا فصل پاییز و گاهی اوقات حتی تا فصل زمستان نیز آزادانه شکوفا می شوند. توصیه می شود که در روند پرورش این گیاه خاک بستر را به صورت مداوم مرطوب نگه دارید و به اندازه نور خانه به گیاه روشنایی بدهید تا شکوفه های آن بتوانند باقی بمانند.

گل برگ عبایی:

این گیاه با برگ های پهن و بزرگی که دارید نه تنها در سایه ماندگاری خوبی خواهد داشت بلکه در برابر سرما و گرما نیز حسابی مقاوم خواهد بود و تقریبا هیچ وقت نمی توانید خراب شدنش را ببینید که به همین خاطر آن را به نام گل فولادی می شناسند. گل برگ عبایی رشد چندانی ندارد و باید هفته ها خیره به برگ هایش بمانید تا اندک تغییری را احساس نمایید. در طول زمستان بایستی هفته ای یک مرتبه و در طول تابستان هفته ای دو مرتبه آبیاری را انجام دهید. بستر گل برگ عبایی نیاز به غبارپاشی ندارد و هر سه الی چهار سال یک مرتبه باید تعویض گلدان آن را انجام دهید.

اصول پرورش گل های مناسب راه پله

گیاه گندمی از گل های مناسب راه پله:

بهتر است بدانید گل گندمی که بدان گیاه سجافی هم گفته می شود از دسته گیاهان آپارتمانی پرطرفدار می باشد که اغلب به صورت سبز و ابلق یافت می شود. همچنین این گیاه عجیب با وجود اینکه نور خورشید را دوست ندارد می تواند میزان متفاوتی از نور محیط را به خوبی تحمل کند. در طول فصل تابستان باید هفته ای دو الی سه مرتبه بستر را آبیاری نمایید و همچنین در طول فصل زمستان هم یک مرتبه آبیاری کفایت خواهد کرد. البته که در صورت گرم بودن محیط غبارپاشی هم لازم می شود.

گل فیتونیا:

یکی دیگر از گل های مناسب راه پله گل فیتونیا است که زادگاه اصلی آن کشور برزیل خواهد بود. معمولا توصیه می شود که این گیاه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید به ویژه در پست پنجره های شیشه ای مستقیم به نور مستقیم زیرا که باعث سوختن برگ هایش خواهد شد. به دلیل نیاز شدید این گیاه به رطوبت آن را معمولا در گلدان شیشه ای دهانه گشاد قرار می دهند.

اصول انتخاب گل های راه پله ای

گیاه آگلونما:

جالب است بدانید که گیاه آکلونما از نور مستقیم خورشید بیزار است و به همین خاطر نیاز چندانی هم به نور روشنایی ندارد. با وجود آنکه گیاه به مکان های تاریک مقاوم است از قرار دادن دائمی آن در چنین مکان هایی باید احتناب کنید. همچنین این گیاه در مقابل دود و گاز حاصله از شوفاژ بسیار حساس است و به سرعت برگ های پایینی خود را از دست می دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو