طرز تهیه سالاد قارچ

طرز تهیه سالاد قارچ رژیمی و سبزیجات و ذرت

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد قارچ و سس ماست، است. این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا عصرانه در تولد ها سرو نمود. وجود قارچ و هویج در این سالاد، علاوه بر طعم خوبی که به سالاد می دهد، مقوی است و برای سلامتی مفید است. همچنین وجود ماست در کنار سس مایونز طعم مطلوبی به سالاد می دهد و در عین حال، چربی آن نسبت به سس مایونز کمتر است و سالم تر است. برای مشاهده آموزش طرز تهیه سالاد قارچ در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد قارچ
قارچ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
هویج متوسط۱ عدد
ذرتنصف لیوان
خیار شور۵ عدد
ماست۱ لیوان
سس مایونز۲ قاشق غذا خوری
سیر۲ حبه
شوید و جعفری خرد شدهمقداری
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد قارچ

مرحله اول

برای تهیه سالاد قارچ خوشمزه و مخصوص با سس ماست در ابتدای کار، یک تابه برداشته و روغن زیتون را درون آن می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا گرم شود. هویج را شسته و ریز خرد می کنیم. در ادامه درون تابه می ریزیم.

مرحله دوم

سپس اجازه می دهیم تا ۱ دقیقه تفت داده شود. سپس پیاز را شسته و ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم. سپس به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس تفت می دهیم تا آب قارچ ها کامل کشیده شود. تابه را از روی حرارت بر می داریم و مواد داخل تابه را به یک کاسه منتقل می کنیم تا خنک شود. خیار شور و شوید را خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. دو حبه سیر را هم رنده می کنیم.

مرحله چهارم

سپس  به آن اضافه می کنیم. در ادامه ماست و سس مایونز را به مواد اضافه کرده و در آخر نمک و فلفل می افزاییم. همه مواد را با هم به خوبی مخلوط می کنیم. و در ظرف سرو می ریزیم. و سالاد را با هویج و نعناع تازه تزیین می کنیم.